'Blanke Europeaan ontstond pas 5500 jaar geleden'
Moderator: Moderators
Voor mij is dit een nieuw inzicht wat ik natuurlijk graag deel.
Uitgegeven: 31 augustus 2009 06:07
AMSTERDAM – Mensen in Europa kregen pas enkele duizenden jaren geleden een blanke huidskleur. Dat concluderen Noorse onderzoekers in een nieuwe studie.
© NU.nl/StyletodayDe wetenschappers van de universiteit van Oslo beweren dat mensen met een lichte huidskleur ongeveer 5500 jaar geleden de overhand kregen in Europa, doordat de eerste volken landbouw gingen bedrijven.
Het landbouwvoedsel bevatte veel minder vitamine D dan het eten dat de Europeanen binnen kregen toen ze nog als jager-verzamelaar leefden.
Het menselijk lichaam kan de belangrijke stof ook aanmaken als de huid in contact komt met de zon. Maar blanke mensen produceren vitamine D veel effectiever onder invloed van zonlicht dan mensen met een donkere huidskleur.
Evolutie
Volgens de onderzoekers hadden blanke personen daardoor opeens een evolutionair voordeel ten opzichte van hun donkere medemens. Dat meldt de Britse krant The Sunday Times.
“In Engeland hoorde vis 5500 tot 5200 jaar geleden opeens niet meer bij het voedselpatroon”, aldus hoofdonderzoeker Johan Moan. “Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur.”
Kwalen
Eerdere onderzoeken hebben aangetoond dat een gebrek aan vitamine D kan leiden tot veel medische kwalen, zoals diabetes, hartfalen en een slecht functionerend immuunsysteem.
Volgens de Noorse onderzoekers liepen mensen met een donkere huidskleur 5500 jaar geleden dan ook meer risico om vroeg te overlijden, vooral als ze in het noorden van Europa leefden.
Klimaat
“Koude klimaten en hoge breedtegraden zullen de ontwikkeling van een lichte huidskleur extra hebben gestimuleerd”, zo schrijven ze in hun studie. “Het landbouwvoedsel bevatte niet genoeg vitamine D en de straling van de zon was te laag om genoeg vitamine D te produceren in een donkere huid.”(bron NU.nl)
Uitgegeven: 31 augustus 2009 06:07
AMSTERDAM – Mensen in Europa kregen pas enkele duizenden jaren geleden een blanke huidskleur. Dat concluderen Noorse onderzoekers in een nieuwe studie.
© NU.nl/StyletodayDe wetenschappers van de universiteit van Oslo beweren dat mensen met een lichte huidskleur ongeveer 5500 jaar geleden de overhand kregen in Europa, doordat de eerste volken landbouw gingen bedrijven.
Het landbouwvoedsel bevatte veel minder vitamine D dan het eten dat de Europeanen binnen kregen toen ze nog als jager-verzamelaar leefden.
Het menselijk lichaam kan de belangrijke stof ook aanmaken als de huid in contact komt met de zon. Maar blanke mensen produceren vitamine D veel effectiever onder invloed van zonlicht dan mensen met een donkere huidskleur.
Evolutie
Volgens de onderzoekers hadden blanke personen daardoor opeens een evolutionair voordeel ten opzichte van hun donkere medemens. Dat meldt de Britse krant The Sunday Times.
“In Engeland hoorde vis 5500 tot 5200 jaar geleden opeens niet meer bij het voedselpatroon”, aldus hoofdonderzoeker Johan Moan. “Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur.”
Kwalen
Eerdere onderzoeken hebben aangetoond dat een gebrek aan vitamine D kan leiden tot veel medische kwalen, zoals diabetes, hartfalen en een slecht functionerend immuunsysteem.
Volgens de Noorse onderzoekers liepen mensen met een donkere huidskleur 5500 jaar geleden dan ook meer risico om vroeg te overlijden, vooral als ze in het noorden van Europa leefden.
Klimaat
“Koude klimaten en hoge breedtegraden zullen de ontwikkeling van een lichte huidskleur extra hebben gestimuleerd”, zo schrijven ze in hun studie. “Het landbouwvoedsel bevatte niet genoeg vitamine D en de straling van de zon was te laag om genoeg vitamine D te produceren in een donkere huid.”(bron NU.nl)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Re: 'Blanke Europeaan ontstond pas 5500 jaar geleden'
Ik weet dat de Apaches ook geen vis aten, toch hebben deze mensen een getinte huiskleur. Hoelang de Apaches geen vis meer aten weet ik niet, maar Geronimo spreekt erover in zijn boek 'Ik, Geronimo'. Andere indianenstammen aten wel vis en volgens mij is er geen onderscheid in huidskleur.“In Engeland hoorde vis 5500 tot 5200 jaar geleden opeens niet meer bij het voedselpatroon”, aldus hoofdonderzoeker Johan Moan. “Dat leidde tot een snelle ontwikkeling van een lichte huidskleur.”
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Er leven momenteel in de koudere gebieden, zoals het westen, aardig wat mensen met een donkere huidskleur. Die gaan ook niet eerder dood of massaal dood in vergelijking met de blanken in deze gebieden. Als in de oudere tijden mensen met een blanke huidskleur een overlevingsvoordeel hadden, dan zou dat nu toch ook nog steeds zo moeten zijn? Ik heb echter de indruk dat mensen met een donkere huidskleur ook nu nog prima kunnen overleven in West-Europa, en ik heb het idee dat iemand met een donkere huidskleur in scandinavië of het noorden van Canada ook niet eerder dood gaat. Dus als er nu geen verschil is met overlevingskansen qua huidskleur, waarom zou het ooit dan wel zo zijn geweest?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Het is bijvoorbeeld wel bekend dat onder niet westerse allochtonen veel vitamine D gebrek voorkomt. In tegenstelling tot wat eerder gedacht werd ligt dit niet enkel aan meer bedekkende kleding. Het komt onder mannelijke allochtonen ook veel voor.
Vitamine D wordt in bepaalde voedingsmiddelen menselijk toegevoegd (boter bijvoorbeeld). En vitamine D is niet de enige factor die de levensduur bepaald. Er kan dus heel wat waarheid in dit verhaal zitten.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Evolutie treedt op over langere perioden, dan moet je denken aan minstens honderden jaren, maar waarschijnlijk nog langer. Zo lang zijn mensen met een donkere huidskleur nu ook weer niet in het westen.Kitty schreef:Er leven momenteel in de koudere gebieden, zoals het westen, aardig wat mensen met een donkere huidskleur. Die gaan ook niet eerder dood of massaal dood in vergelijking met de blanken in deze gebieden. Als in de oudere tijden mensen met een blanke huidskleur een overlevingsvoordeel hadden, dan zou dat nu toch ook nog steeds zo moeten zijn? Ik heb echter de indruk dat mensen met een donkere huidskleur ook nu nog prima kunnen overleven in West-Europa, en ik heb het idee dat iemand met een donkere huidskleur in scandinavië of het noorden van Canada ook niet eerder dood gaat. Dus als er nu geen verschil is met overlevingskansen qua huidskleur, waarom zou het ooit dan wel zo zijn geweest?
Daarnaast was destijds de invloed van de natuur op de overleving veel groter. Wij kunnen voedsel met toegevoegde vitaminen eten en vitaminepillen slikken. Daarnaast is de algehele gezondheid sowiso beter, dus hebben dit soort problemen minder effect.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Pharos2001
Ik heb de docu. Journey of Man (2 uur / -75,000 tot nu) waar dit via gen-onderzoek bevestigd wordt. Europeanen komen oorspronkelijk via +/- Turkmenistan uit Afrika.
In search of Adam (ja het is een zwarte man) is ook een gen-gebaseerde documentaire.
In ieder geval iedereen op aarde is familie van elkaar. Verder kwamen wij allemaal van de eerste cel dus is alles wat leeft op aarde sowieso familie.
In search of Adam (ja het is een zwarte man) is ook een gen-gebaseerde documentaire.
In ieder geval iedereen op aarde is familie van elkaar. Verder kwamen wij allemaal van de eerste cel dus is alles wat leeft op aarde sowieso familie.
Tsja. De omstandigheden veranderen continue. Dus ook de voorwaarden voor wie de beste overlevingskansen hebben. Onder de huidige voorwaarden lijkt het mij logisch dat waar een donkere huidskleur voordeel bied de donkere kleur dominant word en waar de lichte kleur voordeel bied de lichte kleur dominant word.
Wel apart om te lezen dat er slechts 5500 jaar blanken bestaan. Ik vrees dat de wetenschap nog veel meer ontdekkingen gaat doen en sommige daarvan zullen best confronterend zijn, als in zeg 220 generaties de kleur verschiet zou je wel eens kunnen ontdekken dat veel blanken een voorkeur voor blanken hebben, aangeboren racisme dus. Want dat zou geholpen hebben om zo veel mogelijk kansrijke nakomelingen te hebben. Echter, in gebieden waar iedereen blank is zou die eigenschap weer zijn nut verliezen. Dus wellicht valt dat wel mee.
Toch zullen er ongemakkelijke ontdekkingen gedaan gaan worden, lijkt me onvermijdelijk.
Wel apart om te lezen dat er slechts 5500 jaar blanken bestaan. Ik vrees dat de wetenschap nog veel meer ontdekkingen gaat doen en sommige daarvan zullen best confronterend zijn, als in zeg 220 generaties de kleur verschiet zou je wel eens kunnen ontdekken dat veel blanken een voorkeur voor blanken hebben, aangeboren racisme dus. Want dat zou geholpen hebben om zo veel mogelijk kansrijke nakomelingen te hebben. Echter, in gebieden waar iedereen blank is zou die eigenschap weer zijn nut verliezen. Dus wellicht valt dat wel mee.
Toch zullen er ongemakkelijke ontdekkingen gedaan gaan worden, lijkt me onvermijdelijk.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
In Nederland heb je prins Ganjuuryn Dschero Khan die claimt een rechtstreekse afstammeling te zijn van Djengis Khan. Op zich is dat niet zo bijzonder, aangezien uit een onderzoek met DNA en een berekening blijkt dat daar ongeveer 16 miljoen mensen aanspraak op kunnen maken! Djengis had nogal wat vrouwen en onderweg pikte hij ook her en der vrouwen op (tegen hun wil). In een vrij korte periode zijn er ongelofelijk veel afstammelingen op de aarde terecht gekomen.In ieder geval iedereen op aarde is familie van elkaar. Verder kwamen wij allemaal van de eerste cel dus is alles wat leeft op aarde sowieso familie.
Ik vraag me nog steeds af hoe het zit met de Apachen...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Zo lang leefden de apachen nog niet in het gebied waar zij werden aangetroffen. Wellicht zijn zijn de overgebleven apachen over een paar duizend jaar ook hun kleur kwijt.lanier schreef:[
Blanke medicijnman spreekt als kip zonder kop. Apache nooit bleekgezicht worden.doctorwho schreef:Zo lang leefden de apachen nog niet in het gebied waar zij werden aangetroffen. Wellicht zijn zijn de overgebleven apachen over een paar duizend jaar ook hun kleur kwijt.lanier schreef:[
Blanke medicijnman spreekt als kip zonder kop. Apache nooit bleekgezicht worden.

Hahahahahaha......Kluk Kluk!
Hik
Groetjes ook van Crazy Horse!
Hik
Groetjes ook van Crazy Horse!
@ Pharos2001
*
Kun je bewijzen of tenminste aannemelijk maken dat wij allemaal van die eerste cel afstammen?
Waar die eerste cel kon ontstaan,
konden volgens mij onafhankelijk van die eerste
ook de tweede, derde ... en elfendertigste cel ontstaan.
Ik zelf houd nogal van Carnaval,
derhalve acht ik het aannemelijk dat ik van de elfendertigste cel afstam ...
Overigens: LUCA (zo wordt de 'eerste' cel genoemd) was een blanke!

*
Kun je bewijzen of tenminste aannemelijk maken dat wij allemaal van die eerste cel afstammen?
Waar die eerste cel kon ontstaan,
konden volgens mij onafhankelijk van die eerste
ook de tweede, derde ... en elfendertigste cel ontstaan.
Ik zelf houd nogal van Carnaval,
derhalve acht ik het aannemelijk dat ik van de elfendertigste cel afstam ...
De eerste cel doet me denken aan LUCA:Pharos2001 schreef:Verder kwamen wij allemaal van de eerste cel dus is alles wat leeft op aarde sowieso familie.
- My name is Luca
I live on the second floor
I live upstairs from you
Yes i think you've seen me before
If you hear something late at night
Some kind of trouble, some kind of fight
Just don't ask me what it was(3x)
They only hit until you cry
And after that you don't ask why
You just don't argue anymore
- My name is Luca
Overigens: LUCA (zo wordt de 'eerste' cel genoemd) was een blanke!
WikipediA schreef:
LUCA
LUCA (Last Universal Common Ancestor oftewel de Laatste Universele Gemeenschappelijke Voorouder) is een biologisch begrip waarmee het organisme wordt aangeduid dat de voorouder is van alle hedendaagse organismen.
De term LUCA werd in 1996 voorgesteld door Christos Ouzounis op een bijeenkomst in Les Treilles over het onderwerp. Het voorstel was een compromis tussen LUA (Last Universal Ancestor) en LCA (Last Common Ancestor). Eerder waren ook al andere termen geopperd, zoals progenote (voorgesteld in 1977 door Carl Woese) en cenancestor (voorgesteld door W. M. Fitch in 1987).
[bewerken] Eigenschappen van LUCA
LUCA had alle eigenschappen die de hedendaagse organismen gemeenschappelijk hebben, zoals een (prokaryotische) cel, de genetische code en transcriptie met behulp van tRNA, mRNA en ribosomen. Het is opvallend dat al het leven op Aarde al deze eigenschappen gemeenschappelijk heeft. Met name de vrijwel universele genetische code wijst op het bestaan van een gezamenlijke voorouder.
LUCA was een cel die verondersteld wordt zo'n 3 tot 4 miljard jaar geleden geleefd te hebben. Er worden pogingen ondernomen om de eigenschappen van LUCA te reconstrueren, maar er is nog geen duidelijke overeenstemming hierover. Volgens sommige wetenschappers had LUCA DNA, anderen menen dat de genetische informatie in de vorm van RNA was opgeslagen.
LUCA was niet de eerste of de primitiefste levensvorm. Er wordt verondersteld dat er in die periode veel meer leven was. De nakomelingen van de andere organismen zijn echter uitgestorven.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
siger
Over de topic: is huidskleur niet letterlijk de meest oppervlakkige van alle menselijke eigenschappen? Wat is het belang?