Ook dan maar voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Studentvanhetleven

Ook dan maar voorstellen

Bericht door Studentvanhetleven »

Hallo allemaal, ik ben 'student van het leven'. Na jaren atheist te zijn (niet religieus opgevoed) ben ik via interesse in hindoeisme, boeddhisme en daoisme uiteindelijk bij t christelijke geloof beland. Ik ben wel erg vrijzinnig zoals dat heet en ben op veel vlakken agnostisch (leven na de dood bijv), maar ik geloof wel dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is. Ik ken niemand Wiens woorden me zo diep in mijn ziel raken als Jezus.

Ik erger me mateloos aan de dogmatiek van veel zichzelf 'vrijdenkers' noemenden, en ik erger me ook mateloos aan de horde 'militante atheisten' (i,e, puisterige pubers wiens kennis uit Wikipedia komt en die bijv Youtube afstruinen om alles wat naar religie riekt af te kraken, zonder zich hun eigen dogmatiek te realiseren). Je zou kunnen zeggen dat agnost zijn de enige rationele opstelling is en de aan arrogantie grenzende zelfverzekerheid van veel atheisten en gelovigen stoort me dan ook soms.

Verder weinig geslapen dus als ik wat onsamenhangend overkom, vergeef t me ;)
doctorwho
Ontoombaar

Re: Ook dan maar voorstellen

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom, dan ben je hier op de goede plek ten aanzien van je ergernis.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Welkom.
Dat je je nogal snel mateloos ergert is inderdaad iets wat meteen opvalt in een gesprek waaraan je meedoet. Relax!
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom hier.
Ik hoop dat je hier met plezier een aantal interessante gedachten wisselingen kunt hebben.