Ook dan maar voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Studentvanhetleven

Ook dan maar voorstellen

Bericht door Studentvanhetleven »

Hallo allemaal, ik ben 'student van het leven'. Na jaren atheist te zijn (niet religieus opgevoed) ben ik via interesse in hindoeisme, boeddhisme en daoisme uiteindelijk bij t christelijke geloof beland. Ik ben wel erg vrijzinnig zoals dat heet en ben op veel vlakken agnostisch (leven na de dood bijv), maar ik geloof wel dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is. Ik ken niemand Wiens woorden me zo diep in mijn ziel raken als Jezus.

Ik erger me mateloos aan de dogmatiek van veel zichzelf 'vrijdenkers' noemenden, en ik erger me ook mateloos aan de horde 'militante atheisten' (i,e, puisterige pubers wiens kennis uit Wikipedia komt en die bijv Youtube afstruinen om alles wat naar religie riekt af te kraken, zonder zich hun eigen dogmatiek te realiseren). Je zou kunnen zeggen dat agnost zijn de enige rationele opstelling is en de aan arrogantie grenzende zelfverzekerheid van veel atheisten en gelovigen stoort me dan ook soms.

Verder weinig geslapen dus als ik wat onsamenhangend overkom, vergeef t me ;)
doctorwho
Ontoombaar

Re: Ook dan maar voorstellen

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom, dan ben je hier op de goede plek ten aanzien van je ergernis.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Welkom.
Dat je je nogal snel mateloos ergert is inderdaad iets wat meteen opvalt in een gesprek waaraan je meedoet. Relax!
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom hier.
Ik hoop dat je hier met plezier een aantal interessante gedachten wisselingen kunt hebben.
Genoeg atheïsten om je mee te vermaken zou ik zeggen.
Uiteraard hoop ik dat ook voor je gesprekspartners. :)

Wil je ook even de doelstellingen en adviezen voor hier even doornemen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Maak je geen zorgen over onze Dogmatiek. We zijn alijd bereid objectieve observaties te aanvaarden, ook als die in strijd zijn met onze vooroordelen. Dus voel je gerust welkom.
Ik wens u alle goeds
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Welkom! Lees je vooral eerst even in, want veel onderwerpen zijn al uitentreure aan bod geweest.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Studentvanhetleven

Maria schreef:Welkom hier.
Ik hoop dat je hier met plezier een aantal interessante gedachten wisselingen kunt hebben.
Genoeg atheïsten om je mee te vermaken zou ik zeggen.
Uiteraard hoop ik dat ook voor je gesprekspartners. :)

Wil je ook even de doelstellingen en adviezen voor hier even doornemen?
Gedaan. Wat een enge gedachte dat spiritualiteit geen problemen zou kunnen oplossen brrr...
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Welkom

Interressant dat je jezus wel ziet als de weg de waarheid en het leven maar agnostisch bent over het leven na de dood.
Niet nieuw ..aangezien een stroming in het jodendom ook niet geloofd in een leven na de dood. Niet ceel gehoord standpunt in deze tijd. Als je agnostisch bent over leven na de dood wat geloof je dan van jezus zogenaamde opstanding?

Voor de rest hoop ik dat je hier nieuwe inzichten tegenkomt waardoor je blikveld wordt verruimd.

Mvg arjen
Martim Cymbron -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

@Studentvanhetleven
Ik heb je inmiddels ontmaskerd als MysticNetherlands, een oude bekende die op dit forum een ban heeft gekregen. Graag tekst en uitleg waarom je je hier aanmeldt als een nieuwe forummer.
Born OK the first time
Studentvanhetleven

Arjen2015 schreef:Welkom

Interressant dat je jezus wel ziet als de weg de waarheid en het leven maar agnostisch bent over het leven na de dood.
Niet nieuw ..aangezien een stroming in het jodendom ook niet geloofd in een leven na de dood. Niet ceel gehoord standpunt in deze tijd. Als je bent over leven na de dood wat geloof je dan van jezus zogenaamde opstanding?

Voor de rest hoop ik dat je hier nieuwe inzichten tegenkomt waardoor je blikveld wordt verruimd.

Mvg arjen
Mijn geloof in de Opstanding wisselt. Soms geloof ik het, soms heb ik er moeite mee het als een genuine supernatural event te zien. Misschien was het niet per se bovennatuurlijk maar wel heel wonderlijk (een dergelijke marteling kunnen overleven). Maar ondanks dat Paulus de Opstanding een cruciaal onderdeel onderdeel maakte van het christendom, geloof ik, ondanks mijn twijfel. Omdat de Goede Boodschap me als geen andere boodschap raakt. Ik geloof dat het inderdaad beter is om te geven dan te krijgen, om de wang toe te keren dan terug te slaan etc. En ik geloof dat dergelijke daden, en de goede gevoelens die deze kunnen oproepen, en de inspiratie die t bij mensen teweeg kan brengen, een 'hoger iets' zijn, ingebakken zitten in ons bestaan, via evolutie weliswaar, maar toch 'hoger' en bedoeld.
Studentvanhetleven

Rereformed schreef:@Studentvanhetleven
Ik heb je inmiddels ontmaskerd als MysticNetherlands, een oude bekende die op dit forum een ban heeft gekregen. Graag tekst en uitleg waarom je je hier aanmeldt als een nieuwe forummer.
Ik had jeuk. Omdat het kan. Ik had zin in een discussie. Zoiets? Omdat ik een permaban nogal extreem vond, en nooit een weerwoord kon geven voor zover ik me kon herinneren (immers t was een IP ban).
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Studentvanhetleven schreef:
Rereformed schreef:@Studentvanhetleven
Ik had jeuk. Omdat het kan. Ik had zin in een discussie. Zoiets? Omdat ik een permaban nogal extreem vond, en nooit een weerwoord kon geven voor zover ik me kon herinneren (immers t was een IP ban).
Ons forum hanteert in principe geen eeuwige verdoemenis. Je had toestemming kunnen vragen om weer toegelaten te kunnen worden, hetgeen verleend kan worden wanneer je laat weten opnieuw te beginnen met het oprechte voornemen dat je tracht op een opbouwender manier te forummen en strubbelingen waarvoor je bent geband tracht te vermijden.

In plaats van met open vizier te handelen heb je gebruik gemaakt van sluwheid en oneerlijkheid. Je aversie tegen dit forum en minachting jegens vele forummers speelt bovendien zozeer de hoofdrol dat het gemakkelijk was je te herkennen, en er dus duidelijk van vruchtbare terugkomst geen sprake is.

Ik heb daarom in het moderatorteam voorgesteld je te bannen.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Omdat ik een permaban nogal extreem vond, en nooit een weerwoord kon geven voor zover ik me kon herinneren (immers t was een IP ban).
Ik hoop dat het duidelijk was, dat terugkomst op de manier waarop je eruit bent gegaan, niet is gewenst.
Als je een echt gemeende herkansing wilde, kon je dat aanvragen bij het beheer.

Je heb nu deze herkansing genomen met binnenkomst en berichten waarvan je op de voorhand wist, dat je met dit gedrag snel het veld zou moeten ruimen.
Dus wat wilde je nu?
Herkansing?

Ik had net nog een paar berichten geschreven.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 09#p498909" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit:
RR was me voor.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Opzouten met deze huichelaar!
Verwachten we nu echt dat een gelovige als deze oprecht zou kunnen zijn?
Het mag duidelijk zijn wat zijn agenda is.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie