mij even voorstellen?
Moderator: Moderators
-
wilfred degens
mij even voorstellen?
Hier wil ik mij op uw verzoek mij even voorstellen.
Ik ben niets meer dan een illusie driftig opzoek naar andere illusies.
Ik wil altijd graag een ander haar illusie zijn meestal helaas tot de lp aan beide zijden grijs gedraaid is.
Dan gaat de muziek kraken en vol krassen leiden naar de afstandsbediening om onze oren snel te bevrijden van al die valse geluiden.
Voorts ben ik niets meer dan een hoop toeval van het mondiale leven bij elkaar.
Ik hou van al onze illusies welke ons leven even erg prettig maken. Weinig wat ik niet leuk vind behalve elke vorm van drugs of verslaving. Drugs en verslaving zijn een vlucht van de werkelijkheid van het leven. Fijn voor de slappelingen onder de mensheid. Met volle wind in de zeilen zeil ik graag over het water.
Verder is mijn doel waar het toeval mij brengt, omdat ik geloof in het doelloos zijn tot het stof mijn bestaan heeft overwonnen.
Dat ben ik.
Ik ben niets meer dan een illusie driftig opzoek naar andere illusies.
Ik wil altijd graag een ander haar illusie zijn meestal helaas tot de lp aan beide zijden grijs gedraaid is.
Dan gaat de muziek kraken en vol krassen leiden naar de afstandsbediening om onze oren snel te bevrijden van al die valse geluiden.
Voorts ben ik niets meer dan een hoop toeval van het mondiale leven bij elkaar.
Ik hou van al onze illusies welke ons leven even erg prettig maken. Weinig wat ik niet leuk vind behalve elke vorm van drugs of verslaving. Drugs en verslaving zijn een vlucht van de werkelijkheid van het leven. Fijn voor de slappelingen onder de mensheid. Met volle wind in de zeilen zeil ik graag over het water.
Verder is mijn doel waar het toeval mij brengt, omdat ik geloof in het doelloos zijn tot het stof mijn bestaan heeft overwonnen.
Dat ben ik.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: mij even voorstellen?
Welkom Wilfred!
Ik hoop niet dat je je teveel illusies maakt!
Volgens René Descartes kun jij zelf geen illusie zijn. Ook al is alles wat je van jezelf denkt te weten een illusie.
Wat er van waar is weet ik niet. Maar ik ga er vanuit dat ik besta en jij bestaat en het forum bestaat. zou ik dat niet doen dan zou ik deze reactie immers niet schrijven. . .
Ik hoop niet dat je je teveel illusies maakt!
Volgens René Descartes kun jij zelf geen illusie zijn. Ook al is alles wat je van jezelf denkt te weten een illusie.
Wat er van waar is weet ik niet. Maar ik ga er vanuit dat ik besta en jij bestaat en het forum bestaat. zou ik dat niet doen dan zou ik deze reactie immers niet schrijven. . .
Ik wens u alle goeds
Bijna een gedicht, zoals je dit schreef.
Welkom.
Ik hoop nog veel van je illusies te lezen.
Welkom.
Ik hoop nog veel van je illusies te lezen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- vegan-revolution
- Superposter
Welkom. Geen mens is zonder illusies, maar dat wil niet zeggen dat alles een illusie is. Peter heeft daarvan een ijzersterk voorbeeld gegeven. Ik vermoed sterk dat een mens niet zonder illusies kan om het leven voor een mens draaglijk te kunnen houden.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
welkom,
Mooie introductie
Mooie introductie
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ook van mij welkom, en hier sluit ik me helemaal bij aan.doctorwho schreef:welkom,
Mooie introductie
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Welkom.
Ik hoop dat U na verloop van tijd wat positiever over Uzelf denkt dan: Illusie, puur toeval en een aan drank en drugs verslaafde slappeling.
Dat U hier puur bij toeval bent klopt, maar U bent geen illusie.
Drank en drugs zijn van buitenaf ingebrachte zaken en zeggen niets over uw echte persoon.
Dat U zichzelf een slappeling vind, daar valt aan te werken.
Ik hoop dat U na verloop van tijd wat positiever over Uzelf denkt dan: Illusie, puur toeval en een aan drank en drugs verslaafde slappeling.
Dat U hier puur bij toeval bent klopt, maar U bent geen illusie.
Drank en drugs zijn van buitenaf ingebrachte zaken en zeggen niets over uw echte persoon.
Dat U zichzelf een slappeling vind, daar valt aan te werken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Welkom.
Ik ben overigens best tevreden met al mijn illusies.
Ik ben overigens best tevreden met al mijn illusies.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
wilfred degens
Dank u wel lieve mensen voor mijn warme welkom op dit forum. Wat een verademing even in deze ruige wereld vol intolerantie en narcistisch egoïsme.
Zonder op al uw persoonlijke reacties in te gaan wil ik wel even duidelijk maken dat ik mezelf voor ieder ander altijd een illusie vind wanneer ik graag in mijn leven de indruk maak en slaag een beter en minder verrot mens te zijn dan ieder van ons in latente vorm is. Alleen om dat in jezelf te ontdekken is geen sinecuren. Geen leuke zelfanalyse om je naakte waarheid te zien over wie en hoe jij ook zou kúnnen zijn in de context van waaruit andere mensen in mijn ogen intens slecht en asociaal handelen.
Al mijn verdiensten zijn slechts toevalligheden vanwege mijn toevallige genen en maatschappelijke omstandigheden. We maken ons allemaal zo graag iets wijs over wie we zijn, hoe we erin slagen ons imago over te brengen op ons sociale netwerk en vooral waar we zelf vaak krampachtig in geloven. Alles wat we graag willen en zodra bereikt, blijkt een fata morgana zonder de enige saus welke ons leven draagbaar en zelfs gelukkig maakt.
Wel eens echte onvoorwaardelijke liefde ervaren? Ik meen zulke ervaringen te herkennen als de kostbaarste van ons bestaan en ze kosten de facto niets. Geen bezit van Aston Martins, Mclarens of Lamborghini's en Porsches, noch droomhuizen op schitterende landgoederen halen de eindstreep van onze laatste herinnering aan de mooiste momenten van ons leven, denk ik.
Alles was, zoals ik al schreef, een illusie, die waard was voor ieder wat hij/zij daar zelf van maakt.
Onbaatzuchtig kunnen liefhebben is makkelijker geschreven dan in de praktijk van het leven. Van nature is de ouderliefde wanneer die niet beschadigd is de meest aannemelijke liefde die we ooit zullen ervaren, denk ik.
Mijn besef te zijn is de enige niet illusie welke mij in mijn leven duidelijk geworden is. Maar ik moet nog heel veel leren want ook wat ik denk te weten is de illusie van het moment.
Dank voor uw ontvangst.
Ik verheug mij op een leerzame discussie ondanks dat ik er weinig tijd nog voor heb.
Zonder op al uw persoonlijke reacties in te gaan wil ik wel even duidelijk maken dat ik mezelf voor ieder ander altijd een illusie vind wanneer ik graag in mijn leven de indruk maak en slaag een beter en minder verrot mens te zijn dan ieder van ons in latente vorm is. Alleen om dat in jezelf te ontdekken is geen sinecuren. Geen leuke zelfanalyse om je naakte waarheid te zien over wie en hoe jij ook zou kúnnen zijn in de context van waaruit andere mensen in mijn ogen intens slecht en asociaal handelen.
Al mijn verdiensten zijn slechts toevalligheden vanwege mijn toevallige genen en maatschappelijke omstandigheden. We maken ons allemaal zo graag iets wijs over wie we zijn, hoe we erin slagen ons imago over te brengen op ons sociale netwerk en vooral waar we zelf vaak krampachtig in geloven. Alles wat we graag willen en zodra bereikt, blijkt een fata morgana zonder de enige saus welke ons leven draagbaar en zelfs gelukkig maakt.
Wel eens echte onvoorwaardelijke liefde ervaren? Ik meen zulke ervaringen te herkennen als de kostbaarste van ons bestaan en ze kosten de facto niets. Geen bezit van Aston Martins, Mclarens of Lamborghini's en Porsches, noch droomhuizen op schitterende landgoederen halen de eindstreep van onze laatste herinnering aan de mooiste momenten van ons leven, denk ik.
Alles was, zoals ik al schreef, een illusie, die waard was voor ieder wat hij/zij daar zelf van maakt.
Onbaatzuchtig kunnen liefhebben is makkelijker geschreven dan in de praktijk van het leven. Van nature is de ouderliefde wanneer die niet beschadigd is de meest aannemelijke liefde die we ooit zullen ervaren, denk ik.
Mijn besef te zijn is de enige niet illusie welke mij in mijn leven duidelijk geworden is. Maar ik moet nog heel veel leren want ook wat ik denk te weten is de illusie van het moment.
Dank voor uw ontvangst.
Ik verheug mij op een leerzame discussie ondanks dat ik er weinig tijd nog voor heb.
Bescheidenheid siert de mens zeggen ze wel eens.
Maar met een beetje zelfkennis moet je toch ook wel de goede wil kunnen herkennen in jezelf.
Of is dat ook een illusie? Ik denk het niet, ook al kunnen we niet altijd waarmaken wat we willen.
En zolang die er is, samen met begrip en vergevingsgezindheid naar de ander, kunnen mensen bij mij heel veel potjes breken.
Maar met een beetje zelfkennis moet je toch ook wel de goede wil kunnen herkennen in jezelf.
Of is dat ook een illusie? Ik denk het niet, ook al kunnen we niet altijd waarmaken wat we willen.
En zolang die er is, samen met begrip en vergevingsgezindheid naar de ander, kunnen mensen bij mij heel veel potjes breken.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Welkom Wilfred.
Ik liep laatst in het donker tegen de scherpe kant van een half openstaande deur. Bedenken dat het slechts een illusie was hielp niet echt.
Ik liep laatst in het donker tegen de scherpe kant van een half openstaande deur. Bedenken dat het slechts een illusie was hielp niet echt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
-
wilfred degens
Peter van Velzen,
Wilt u mij laten weten op welke manier je hier bij je profiel een fotootje kunt plaatsen?
Ik wilde u tevergeefs een pb sturen i.p.v. hier mijn vraag te plaatsen.
Waarvoor dank bij voorbaat.
groet,
Wilfred
Wilt u mij laten weten op welke manier je hier bij je profiel een fotootje kunt plaatsen?
Ik wilde u tevergeefs een pb sturen i.p.v. hier mijn vraag te plaatsen.
Waarvoor dank bij voorbaat.
groet,
Wilfred
-
wilfred degens
Hahaha, goede humor is bij mij altijd zeer welkom. Maar ik neem inhoudelijk even niet aan, dat die half openstaande deur uw keuze was. U was het slachtoffer van het natuurlijke toeval. Toeval erken ik ook als een fait accompli. Dacht u ook niet? Is toch wezenlijk iets anders dan onze gekozen behoeftes en doelen?Fish schreef:Welkom Wilfred.
-
wilfred degens
Ik ben altijd van goede wil geweest voor zover ik mij herinner en mij bewust was en ben. Edoch, mijn wil staat bekend als een ijzeren wet bij mijn dierbaren en vrienden, hoewel zij niet weten hoe vaak ik uit hun zicht val in de vallen des levens als de verleidingen en de au fond achteraf bespottelijke franjes die ook mij wel eens te machtig gebleken zijn. Consequentie is toch ook niet altijd houdbaar, wanneer je geen hypocriet wilt zijn? Overigens wie is nooit een hypocriet? Ik ken zo iemand niet!Maria schreef:Bescheidenheid siert de mens zeggen ze wel eens.![]()
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Wat is er verkeerd aan om te genieten van de verleidingen des levens ?
Eer ritje in een Lamborgini, een weekend in een kasteel, mooie vrouwen.
Maar bovenal natuurlijk: Westvleteren bier.
Als je jezelf wijsmaak dat je niet mag genieten maak je het jezelf wel erg lastig in de korte tijd die je is gegeven.
Voor sommigen is één van die zaken het kostbaarste in het bestaan.
Voor anderen kan dat onvoorwaardelijke liefde zijn, al denk ik zelf dat zoiets toch bijna niet voor komt.
Eer ritje in een Lamborgini, een weekend in een kasteel, mooie vrouwen.
Maar bovenal natuurlijk: Westvleteren bier.
Als je jezelf wijsmaak dat je niet mag genieten maak je het jezelf wel erg lastig in de korte tijd die je is gegeven.
Voor sommigen is één van die zaken het kostbaarste in het bestaan.
Voor anderen kan dat onvoorwaardelijke liefde zijn, al denk ik zelf dat zoiets toch bijna niet voor komt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)