Mick is de naam. Dikkemick

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Mick is de naam. Dikkemick

Bericht door dikkemick »

Hallo, mijn naam is Mick en ik ben hier op advies (na eigen verzoek) terecht gekomen.
De afgelopen maanden heb ik me verdiept in religie en dan m.n. de Jehova's getuigen. Ik zou nu zo ontzettend graag met gelovige mensen een discussie willen starten en ze vragen hoe het mogelijk is dat ze kunnen geloven in een onkenbaar, onzichtbaar, onbegrijpelijk wezen welke ze wel diverse (menselijke) eigenschappen toekennen. Kortom: Waarom blijven mensen bewust de rede uitschakelen als het op goden aankomt? "Daarom heet het geloof" kan ik niet zoveel mee.
Ben benieuwd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Re: Mick is de naam. Dikkemick

Bericht door PietV. »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 26&t=11739" onclick="window.open(this.href);return false; Dit even doorlezen. Alle nieuwkomers krijgen deze link ter verduidelijking van ons beleid t.a.v. spam.

Welkom op freethinker. Hoop dat je hier iets vindt wat van je gading is.

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Bericht door Jinny »

Welkom, de spammaatregelen zijn je al verteld zie ik dat ga ik niet herhalen.
Wel ben ik zeer nieuwsgierig wie je deze kant op gestuurd heeft....
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom Mick.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Dag Mick,

Welkom.

Je schreef:
De afgelopen maanden heb ik me verdiept in religie en dan m.n. de Jehova's getuigen. Ik zou nu zo ontzettend graag met gelovige mensen een discussie willen starten en ze vragen hoe het mogelijk is dat ze kunnen geloven in een onkenbaar, onzichtbaar, onbegrijpelijk wezen welke ze wel diverse (menselijke) eigenschappen toekennen. Kortom: Waarom blijven mensen bewust de rede uitschakelen als het op goden aankomt?
Ik denk dat de reden om te geloven is dat je je dan afgescheiden voelt van de (vaak gruwelijke) realiteit.
Geloof vormt dan als het ware een schild waardor je je in deze wereld op een 'prettige' manier staande kunt houden. Maar aan de realiteit, die gevormd is op basis van de Rede, ontkomt uiteindelijk niemand.

Wil je overigens een discussie starten met gelovige of met ongelovige mensen? Hier vind je namelijk voornamelijk ongelovigen. Waarvan er een aantal zijn die gelovig zijn geweest.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jin schreef:Welkom, de spammaatregelen zijn je al verteld zie ik dat ga ik niet herhalen.
Wel ben ik zeer nieuwsgierig wie je deze kant op gestuurd heeft....
De tip voor dit forum heb ik gegeven. Na een tip dat er iemand rondliep die op zoek was naar een plek waar dit soort zaken aan de orde komen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

DikkeMick, welkom op freethinker.nl :).
Hier komen soms gelovigen aanwaaien, het is iedere keer weer 'spannend' om te zien hoe lang ze hier zitten om daarna weer te vertrekken.
Maargoed, ik ben benieuwd :).
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Welkom Mick,

Wat interessant is om te doen is om even op credible te kijken. of ontdekislam.nl, maar ontdekislam.nl houd niet van kritische mensen :wink: Alles wat je daar tegen komt aan antwoorden die je aan het twijfelen brengt kun je vervolgens hier posten, en zo is je zoektocht begonnen! Dus ervaar maar gewoon wat gelovigen voor argumenten hebben, en toets deze, en als je dat niet lukt kun je ze hier ook plaatsen.

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

Welkom! Overigens zijn de discussies die jij zou willen erg interessant maar een goed gesprek met iemand aangaan die religieus is komt helaas meestal aan op "omdat het nu eenmaal zo is".
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dank allen voor het warme atheistisch moraal verantwoorde welkom!
1 Vraag kan ik beantwoorden. Via het atheistisch verbond ben ik hier terecht gekomen.

1 Discussiepartner heb ik tot nu toe gevonden. Mijn collega welke Jehova's getuige is. Heb tot nu toe nog geen echte antwoorden op mijn vragen/suggesties gehad. Maar wie weet...Ik houd moed.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Jinny

Bericht door Jinny »

Daar er enig exjg hier ook aanwezig is, schroom niet om je vragen hier ook te stellen.....
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Tja...ExJg...Zou wel heel graag willen weten hoe het 'uitsluiten' werkt. Volgens mijn collega, is dit niet meer in die mate waarin het vroeger was. IK heb mijn twijfels.
Einstein/Mick
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Welkom Mick.

Ik ben ooit lid geweest van het forum Het Goede Nieuws en daar waren toen meerdere Jehova Getuigen actief.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Jinny

Bericht door Jinny »

dikkemick schreef:Tja...ExJg...Zou wel heel graag willen weten hoe het 'uitsluiten' werkt. Volgens mijn collega, is dit niet meer in die mate waarin het vroeger was. IK heb mijn twijfels.
Dat liegt hij in pakketjes.
Uitsluiten is iemand dood verklaren, dat gaat zelfs zover dat iemand binnen een gezin doodgezwegen wordt.
En je kan om de gekste zaken uitgesloten worden.
Vroeger zelfs als je niet op de juiste manier seks met je partner had.
Mocht je er meer van willen weten, dan kan ik je wel ergens verwijzen....
Plaats reactie