axxyanus schreef:Maar waar jij van houdt of niet is toch geen argument!?
Als ik me aan de snelheid houd, en een ander vóór mij zit daar een eind onder, dan heb ik toch ook geen argumenten nodig om daar voorbij te willen?
En als doorrijden een gevoel is, dan is veilig rijden ook een gevoel. Waarom zou het doorrij gevoel van jou, zwaarder moeten doorwegen dan het veilig rijden gevoel van de anderen?
Waarom moeten die twee tegenover elkaar worden gezet?
Als iemand mij op een inhaalstrook na de verkeerslichten laat passeren is een dergelijke afweging toch helemaal niet aan de orde?
Ik heb er enkel moeite mee als mensen dan even extra gas geven om mij achter hen te houden, en dat wil nu en dan nog wel eens voorkomen.
Ik ben dan niet degene die overlast veroorzaakt.
Iemand die wil doorrijden omwille van het gevoel, ook al levert het geen beduidende tijdswinst op, zo iemand kan ik moeilijk anders dan als ongeduldig omschrijven.
Dat mag.
Sommige anderen zitten weer onzeker achter het stuur, en zo hebben we allemaal wel wat.
Blijft nog steeds staan dat alles lekkerder loopt wanneer men elkaar een beetje de ruimte geeft.
(Nb. Steevast (te) langzaam rijden zorgt ook voor meer interne motorvervuiling, en doet op de langere termijn de onderhoudskosten aan je voertuig stijgen.)