Hoe vrij is de PVV
Moderator: Moderators
Re: Hoe vrij is de PVV
Allereerst bedankt voor het hartelijk welkom.
Ik schreef dat er wel een PVV forum is. Heb me dus direct aangemeld en kreeg een bevestiging daarvan maar ik moet eerst door de beheerder van het forum toegang word verleend waarna ik een mail zou ontvangen. Tot op heden nog niets gehoord. Moet kennelijk door een zware screening.
@Piet.: Je hebt inderdaad gelijk dat het niet geheim is maar het is zeer zeker niet in brede kring bekend.
@Kitty: Natuurlijk is het geen misdaad achter Israel te staan. Maar een vrijdenker belicht beide kanten van de zaak. Ik heb deze week op mijn werk een Israelier op bezoek gehad die heel wat genuanceerder denkt over het conflict in het midden oosten dan de eenzijdige blik van Wilders en de Zionisten. Kritisch zijn naar Israel betekent niet direct dat je anti Israel of pro Palestijnen bent, maar dat geef je zelf ook duidelijk aan in je 2e post. Luisteren en je inleven naar beide kanten toe zou meer begrip kunnen brengen.
Die nuance, dat begrip is bij de oogklep dragende Wilders ver te zoeken.
Ik schreef dat er wel een PVV forum is. Heb me dus direct aangemeld en kreeg een bevestiging daarvan maar ik moet eerst door de beheerder van het forum toegang word verleend waarna ik een mail zou ontvangen. Tot op heden nog niets gehoord. Moet kennelijk door een zware screening.
@Piet.: Je hebt inderdaad gelijk dat het niet geheim is maar het is zeer zeker niet in brede kring bekend.
@Kitty: Natuurlijk is het geen misdaad achter Israel te staan. Maar een vrijdenker belicht beide kanten van de zaak. Ik heb deze week op mijn werk een Israelier op bezoek gehad die heel wat genuanceerder denkt over het conflict in het midden oosten dan de eenzijdige blik van Wilders en de Zionisten. Kritisch zijn naar Israel betekent niet direct dat je anti Israel of pro Palestijnen bent, maar dat geef je zelf ook duidelijk aan in je 2e post. Luisteren en je inleven naar beide kanten toe zou meer begrip kunnen brengen.
Die nuance, dat begrip is bij de oogklep dragende Wilders ver te zoeken.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Ben ik helemaal met je eens. Maar dat geldt ook voor mensen die stellen aan de kant van de Palestijnen te staan. Beide kanten belichten, de nuance behouden en misdaden veroordelen, of ze nu van de ene of de andere kant komen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik vind het onmogelijk om aan één van beide kanten te staan.Kitty schreef:Ben ik helemaal met je eens. Maar dat geldt ook voor mensen die stellen aan de kant van de Palestijnen te staan. Beide kanten belichten, de nuance behouden en misdaden veroordelen, of ze nu van de ene of de andere kant komen.
Als ik de naarste berichten uit dat gebied doorneem, dat zijn er nogal wat, dan slaat de weegschaal niet naar één kant door, de weegschaal bezwijkt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Het blijft een ongelooflijk complex en ingewikkeld probleem, waar je niet zomaar een goed beargumenteerd standpunt over in kan nemen inderdaad voor de ene of de andere kant.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Op de een of andere manier weet men op dit forum bijna elk onderwerp richting de joden te draaien.
Is er een naam voor dit verschijnsel? Een soort Godwin? Een Joodwin, misschien?
"Naarmate online discussies (op Freethinker) langer worden, nadert de waarschijnlijkheid dat men op de joden terecht komt één."
Is er een naam voor dit verschijnsel? Een soort Godwin? Een Joodwin, misschien?
"Naarmate online discussies (op Freethinker) langer worden, nadert de waarschijnlijkheid dat men op de joden terecht komt één."
@F001: De katholieke kerk is ook een totalitaire ideologie.
Back on topic: Je vraagt je af hoe het zit met de steun van andere partijen in het hele politieke spectrum.
Welke (internationale) belangengroepen zitten er achter. Hoe onafhankelijk, hoe vrij is de Nederlandse politiek.
SGP is heel erg blij met de PVV .. van der Staaij is daar maar al te duidelijk over. Ze delen hun onvoorwaardelijke liefde voor de staat Israel en hun even onvoorwaardelijke haat tegen de Islam. Met de PVV geven we de extremistische Grefo's van de SGP politieke macht. Niet officieel maar net zo inofficieel als de PVV, die 'slechts' gedoogd maar ondertussen in zowel het regeer als gedoogaccoord de touwtjes stevig in de hand heeft.
Back on topic: Je vraagt je af hoe het zit met de steun van andere partijen in het hele politieke spectrum.
Welke (internationale) belangengroepen zitten er achter. Hoe onafhankelijk, hoe vrij is de Nederlandse politiek.
SGP is heel erg blij met de PVV .. van der Staaij is daar maar al te duidelijk over. Ze delen hun onvoorwaardelijke liefde voor de staat Israel en hun even onvoorwaardelijke haat tegen de Islam. Met de PVV geven we de extremistische Grefo's van de SGP politieke macht. Niet officieel maar net zo inofficieel als de PVV, die 'slechts' gedoogd maar ondertussen in zowel het regeer als gedoogaccoord de touwtjes stevig in de hand heeft.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Geen enkele politieke partij is vrij.
Alles dat ergens op gestoeld is,
is niet vrij.
Hetzelfde geldt voor denken.
Vrijheid is nergens van afhankelijk,
anders was het geen vrijheid.
Alles dat ergens op gestoeld is,
is niet vrij.
Hetzelfde geldt voor denken.
Vrijheid is nergens van afhankelijk,
anders was het geen vrijheid.
Het zijn van die weinige momenten dat de SGP er toe doet. Ze vergeten gemakshalve dat het aantal Kamerleden teruggaat naar 100. Dus het einde van de SGP komt in zicht. De grondwet moet nog veranderd worden en dit kost tijd. Maar of ze in de toekomst de kiesdrempel halen, dat moeten we maar afwachten.Gerard schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ik begrijp deze topic niet. Ik ben geen fan van de PVV of SGP maar de PVV is een vrije partij, immers je bent vrij om op de PVV te stemmen of niet.
Dat een partij vrijheidsbeperkende maatregelen wil (en bij de PVV in het extreme naar de moslims in mijn ogen) is niets vreemds, dat willen alle partijen in zekere zin.
En dan nog kan je zelfs bediscussieren of de PVV zo vrijheidsbeperkend is. Een PVV stemmer zal misschien beargumenteren dat ze bepaalde zaken niet willen van de moslims.
Maar vooralsnog, ook de PVV moet maar hopen op voldoende stemmen en hebben geenszins de macht gegrepen op ondemocratische wijze of met enige dwang?
Dat een partij vrijheidsbeperkende maatregelen wil (en bij de PVV in het extreme naar de moslims in mijn ogen) is niets vreemds, dat willen alle partijen in zekere zin.
En dan nog kan je zelfs bediscussieren of de PVV zo vrijheidsbeperkend is. Een PVV stemmer zal misschien beargumenteren dat ze bepaalde zaken niet willen van de moslims.
Maar vooralsnog, ook de PVV moet maar hopen op voldoende stemmen en hebben geenszins de macht gegrepen op ondemocratische wijze of met enige dwang?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Met 100 zetels haalt de SGP nog steeds 1, misschien 2 zetels.PietV. schreef:Ze vergeten gemakshalve dat het aantal Kamerleden teruggaat naar 100. Dus het einde van de SGP komt in zicht. De grondwet moet nog veranderd worden en dit kost tijd. Maar of ze in de toekomst de kiesdrempel halen, dat moeten we maar afwachten.
Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Er moet 2x over gestemd worden (voor en na verkiezingen) en in beide gevallen met er een 2/3e meerderheid voor zijn te vinden. Dat gaat niet lukken. Bovendien slaat het nergens op, kamerlid is een zware taak die veel tijd kost. Als er 100 kamerleden zijn, wordt de druk op hen alleen maar groter. Dat is slecht voor de controlerende taak van de kamer en dus slecht voor de democratie.
En waarom zou dit moeten gebeuren? Omdat je dan een paar miljoen hebt bezuinigd. Op de democratie dus.
Dat is peanuts op de complete begroting.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- vegan-revolution
- Superposter
Ik ben met je eens, Prophet, dat dit een onzinnig voorstel is dat de democratie in Nederland uitholt en ook ben ik met je eens dat het onwaarschijnlijk is dat dit voorstel het in de Tweede Kamer gaat halen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Over financiele steun uit het bedrijfsleven is er geen concensus bij de verschillende partijen maar er is een wet die dit regelt.
Nu ben ik met dit topic benieuwd naar wie waar achter zit. Is zoiets te achterhalen an zo ja hoe. ?
Maar de wettelijke regeling heeft geen betrekking op giften gedaan aan stichtingen en andere organisaties, die werkzaamheden verrichten in het belang van politieke partijen. En hoe zit het anderzijds met de zgn tussenhandel op? Ik bedoel organisaties in het leven geroepen en gefinancieerd door het bedrijfsleven die vervolgens de PP een zakcentje toeschuiven. Kotom hoe democratisch is nederland? of Hoe corrupt is Nederland?Artikel 18 van de Wet subsidiëring politieke
partijen regelt thans al de openbaarmaking van
giften van meer dan f 10.000 aan politieke
partijen. De partij moet daarvan melding
maken in het financieel verslag, maar als de
gever uitdrukkelijk anoniem wenst te blijven
kan naamsvermelding achterwege blijven. In
dat geval moet de aard van het bedrijf worden
aangegeven. (B.v. “f 10.000 werd verkregen
door een gift van een instelling uit het
bankwezen”).
Nu ben ik met dit topic benieuwd naar wie waar achter zit. Is zoiets te achterhalen an zo ja hoe. ?
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Lastig.Gerard schreef:...
Giften en sponsoring
Een externe inkomstenbron van de partij zijn de giften en sponsoring die de partijen ontvangen. Natuurlijke personen of organisaties kunnen geld schenken aan een partij. Belangengroepen zijn bereid om politieke partijen te steunen wiens beleid gunstig voor hen is. Zo geeft het zakenleven vaak geld aan de rechtse partijen en de vakbonden vooral aan de linkse partijen. Bedrijven kunnen ook bepaalde zaken sponsoren. Het gaat vaak om organisaties die in het verleden tot dezelfde zuil behoorden en nu nog steeds sympathie voelen voor die politieke partijen.
Giften en sponsoring zijn slechts in beperkte mate gewenst. Partijen moeten voorkomen dat de schijn van belangenverstrengeling wordt gewekt. De giften zijn slechts een beperkt deel van het partij-inkomen, uitzondering hierop is de VVD. Sinds 1999 moeten giften aan een politieke partij van 4537,80 euro of meer, die niet afkomstig zijn van een natuurlijk persoon openbaar moeten worden gemaakt. Dit gebeurt door het te vermelden in het financieel verslag van de politieke partij. Er volgen echter geen sancties wanneer partijen dit niet doen.
In 2002 laaide de discussie over openheid van partijgiften op nadat Fortuyn aankondigde 4 miljoen euro te kunnen bemachtigen uit zijn netwerk in de zakenwereld. Veel partijen hebben hun eigen beleid op het gebied van giften en sponsoring. Nederlandse politieke partijen die gebruik maken van sponsoring zijn bijvoorbeeld het CDA en de VVD. Zij laten al enkel jaren partijactiviteiten als congressen en studiebijeenkomsten sponsoren door bedrijven. In 1999 was er veel commotie rond de VVD, omdat de VVD-voorzitter verklaarde dat de partij steun zou zoeken in de zakenwereld om de campagne van 2002 te financieren.
BRON
Beste Gerard, het is natuurlijk hoe je dit benadert. Enerzijds kun je inderdaad bang zijn voor belangenverstrengeling tussen het bedrijfsleven en de politiek. Maar zelfs zonder giften van het bedrijfsleven zal er hoe dan ook belangenverstrengeling zijn tussen bedrijfsleven en politiek. Dat kan vrijwel niet anders omdat juist in een democratisch land ieders belangen, dus ook het bedrijfsleven, meetellen.Gerard schreef: Ik bedoel organisaties in het leven geroepen en gefinancieerd door het bedrijfsleven die vervolgens de PP een zakcentje toeschuiven. Kotom hoe democratisch is nederland? of Hoe corrupt is Nederland?
Daar komt bij dat het juist ieder vrijstaat aan een bepaalde partij (politiek of anders) geld te schenken. Maar al heeft de PVV een enorme kas, ik zal het niet stemmen omdat hun standpunten mij niet aanstaan.
Ik begrijp jouw zorg enerzijds maar anderzijds vraag ik me af of dit echt zo gegrond is?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
De PVV is natuurlijk de zoveelste religieuze schandvlek in de nederlandse democratie.
Dit zeker gezien hun contacten met grote niet nederlandse fundamentalistiese organisaties welke hier d.m.v. die partij hun invloed kunnen laten gelden op zogenaamd democratische manier.
Het steunen van politieke partijen in andere landen is een gangbare praktijk van alle religieuze organisaties teneinde hun doel, financien, macht, e.d. te bereiken door verdeel en heers tactieken.
Het is evident dat de democratie niet in staat is zichzelf tegen dit soort te beschermen, WIJ zullen dit moeten doen.
Wij van de ASP zullen daarom hierover aan de noodklok gaan hangen om door wetgeving ons land beter tegen religieuze zetbaasjes en andere inheemse trekpoppen te beschermen.
GRTZ ASP
Dit zeker gezien hun contacten met grote niet nederlandse fundamentalistiese organisaties welke hier d.m.v. die partij hun invloed kunnen laten gelden op zogenaamd democratische manier.
Het steunen van politieke partijen in andere landen is een gangbare praktijk van alle religieuze organisaties teneinde hun doel, financien, macht, e.d. te bereiken door verdeel en heers tactieken.
Het is evident dat de democratie niet in staat is zichzelf tegen dit soort te beschermen, WIJ zullen dit moeten doen.
Wij van de ASP zullen daarom hierover aan de noodklok gaan hangen om door wetgeving ons land beter tegen religieuze zetbaasjes en andere inheemse trekpoppen te beschermen.
GRTZ ASP