De duivel heeft het op zijn geweten!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

a.r.

De duivel heeft het op zijn geweten!

Bericht door a.r. »

BRUGGE/LIMA/BERLIJN - Het schandaal rond het seksueel misbruik in de Rooms-Katholieke Kerk heeft vrijdag geleid tot het ontslag van een Belgische bisschop.

© AFPEen van zijn Latijns-Amerikaanse collega's liet ondertussen weten de hand van de duivel te zien in de affaire die de kerk al maanden teistert.

Bisschop Roger Vangheluwe (74) van het Vlaamse Brugge heeft bekend dat hij in de periode ''toen hij nog geen bisschop was en ook enige tijd daarna'' een minderjarige jongen uit zijn directe omgeving heeft misbruikt. Paus Benedictus XVI heeft zijn ontslag vrijdag aanvaard.

Persconferentie

Een geëmotioneerde Belgische aartsbisschop André-Joseph Léonard zei op een persconferentie in Brussel dat de Rooms-Katholieke Kerk met het ontslag duidelijk wil maken ''dat er in deze problematiek geen middenweg bestaat''.

De bisschop zei dat de gedachten van de kerk allereerst uitgaan naar het slachtoffer en zijn familie. Hij voegde er echter aan toe dat ''Roger Vangheluwe, net als elk ander mens als persoon recht heeft om tot inkeer te komen, vertrouwend op Gods barmhartigheid''.

Vergeving

Bisschop Vangheluwe zei in zijn verklaring dat hij de feiten de afgelopen decennia herhaaldelijk heeft bekend tegenover zijn slachtoffer en diens familie en dat hij om vergeving heeft gevraagd. ''Ik heb ontzettend spijt van wat ik gedaan heb en bied mijn excuses aan aan het slachtoffer en zijn familie en ook aan de hele kerkgemeenschap en maatschappij'', aldus Vangheluwe.

Het slachtoffer wenst anoniem te blijven. Het parket van Brugge heeft vrijdag laten weten dat er op dit moment geen gerechtelijk onderzoek loopt tegen Vangheluwe.

Diskrediet

De aartsbisschop van de Peruaanse hoofdstad Lima, Juan Luis Cipriani, vermoedt dat vijanden van de kerk het seksueel misbruik door geestelijken aangrijpen om de kerk in diskrediet te brengen. ''Dit is het werk van de duivel, zelfs al brengt dat journalisten aan het lachen'', aldus de Zuid-Amerikaanse prelaat.

Ook de kerk in Latijns-Amerika is opgeschrikt door berichten over geestelijken die zich aan minderjarigen hebben vergrepen. In Brazilië heeft een met een verborgen camera gemaakte video opzien gebaard. Daarop is een 84-jarige priester te zien die zich voor het altaar door een vroegere misdienaar oraal laat bevredigen. Nog twee andere priesters zijn bij dat schandaal betrokken. De geestelijke is aangehouden en het Braziliaanse parlement heeft een onderzoek ingesteld.

Duitsland

In Duitsland hebben zich vrijdag ongeveer zestig deskundigen in Berlijn verzameld voor zogeheten rondetafelbesprekingen over seksueel misbruik van kinderen. Het overleg is een initiatief van de Duitse regering.

De deelnemers beraden zich op hulp aan slachtoffers van misbruik en maatregelen om te voorkomen dat volwassenen zich aan kinderen vergrijpen. Behalve drie ministers nemen parlementariërs, juristen, artsen, psychologen en vertegenwoordigers van kerken, internaten, sportverenigingen en organisaties van docenten aan de bijeenkomsten deel.

Er worden twee werkgroepen gevormd. De ene houdt zich bezig met het voorkomen van misbruik, de andere met juridische zaken.
© ANP

Het is toch weer de duivel die het hem doet, geachte broeders en zuster van dit Heidense forum, leert uw wijze les uit deze boodschap van de Heilige Moederkerk! :angel12:
Ali
Banned

Re: De duivel heeft het op zijn geweten!

Bericht door Ali »

Deterministisch gezien waren de gewraakte priesters gedwongen hun handelingen te plegen.

Basta.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Een zichzelf afspelend 'vleeselijk' mechaniek. :wink:
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Snapt?
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Gelovig, Ali Basta? :wink:
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

a.r. schreef:
Het is toch weer de duivel die het hem doet, geachte broeders en zuster van dit Heidense forum, leert uw wijze les uit deze boodschap van de Heilige Moederkerk! :angel12:

Geef een "ander" maar weer de schuld. Vluchtgedrag om de realiteit niet onder ogen te hoeven zien. Het ging gewoon om mannen (en vrouwen) met een seksuele behoefte. Die ze niet konden onderdrukken en de zwakste elementen werden hiervan de dupe. Maar goed zolang ze in de katholieke kerk niet weten wat hormonen zijn en hoe deze stemmingen kunnen beïnvloeden. Zal er niets veranderen. Schrijf gewoon een encycliek waarbij de geneugten van sex niet verboden worden. Waarbij de normale wettelijke basis gehandhaafd blijft. Dus wilsonbekwamen, minderjarigen, zonder wederzijdse toestemming etc worden hier buiten gehouden. En stel het huwelijk open voor iedere werknemer (ster) van de kerkelijke instanties. En het aantal excessen zal enorm afnemen. En stop ook gelijk met de lulkoek uit de bronstijd. Maar dat is natuurlijk de volgende stap. Je moet ergens beginnen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Simonis zei een paar weken geleden in een tv-programma dat het celibaat nuttig is, omdat je met getrouwde priesters weer allerlei problemen krijgt met scheidingen en zo. Scheiden is vast veel erger dan kinderen misbruiken voor de Rooms Katholieke Kerk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Als het nee kan zeggen is het oud genoeg. Je weet tog....

Nu ja, laatst hoorde ik dat het allemaal door de homo's kwam. :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ja maar die priesters kunnen er echt nix aan doen dat ze zo geil benne. Ze benne conform de leer van het heersende materialisme zo nu eenmaal gedeternimineerd. Roeland Heeck zegt het zelf ook. Ze hebben geen vrije wil. Zo moet je het zien. Ze moeten gewoon doen wat hun genen ze zeggen.

Ik doe zelf ook wat me genen me zeggen. U ook?

Braaf zo.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ali schreef:Ja maar die priesters kunnen er echt nix aan doen dat ze zo geil benne. Ze benne conform de leer van het heersende materialisme zo nu eenmaal gedeternimineerd. Roeland Heeck zegt het zelf ook. Ze hebben geen vrije wil. Zo moet je het zien. Ze moeten gewoon doen wat hun genen ze zeggen.

Braaf zo.
Ali wat is dit voor ongelovig gekakel :wink: . Leer van het heersende materialisme. Het zijn geile schepselen van een "opperwezen". Die zich afrukken voor een beeld van een halfblote madonna. Die verlekkert kijken naar onontgonnen jongetjes en 's-avonds tegen elkaar opscheppen over wie genomen gaat worden. Als deze lui nou eens goed nadenken over een wereld waarin biologische wetten regeren. En niet roepen dat ze een huwelijksrelatie aangegaan zijn met Jahwe en diens huishouding. Dan wordt het misschien nog wat.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Marinus schreef:
Nu ja, laatst hoorde ik dat het allemaal door de homo's kwam. :lol:
Zo is het maar net Marinus :lol: . Aardbevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen etc. Dat die mensen dagenlang op Schiphol moesten wachten dat komt allemaal door jou. Lees de krant er maar op na. Door niet toe te geven aan deze oprechte gevoelens, bespaar je de wereld een heleboel leed. Een zware last voor jou, maar red de mensheid.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ali schreef:Ja maar die priesters kunnen er echt nix aan doen dat ze zo geil benne. Ze benne conform de leer van het heersende materialisme zo nu eenmaal gedeternimineerd. Roeland Heeck zegt het zelf ook. Ze hebben geen vrije wil. Zo moet je het zien. Ze moeten gewoon doen wat hun genen ze zeggen.

Braaf zo.
Klopt helemaal, Ali
Als je voor de 100% gedetermineerd zou zijn. :evil3:

Eigenlijk zijn die verkrachtigers nog zielig.
Zij mogen zich geslachtofferd voelen door het determinisme, want zij krijgen nu persoonlijk de schuld. :angel12:

:^o
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

soms zijn jullie wel grappig :) maar idd dat is nu het probleem dat je krijgt met een 100% gedetermineerd wereldbeeld. Niemand hoeft nog moraal te hebben, alles ligt toch al vast. Zo werkt dat natuurlijk niet.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

LordDragon schreef: Zo werkt dat natuurlijk niet.
MVG, LD.
Kom jij er nog uit? =D>

Lees
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=675
Tussenstand 46 blz.
En dit is nog slechts een fractie van wat er over dit onderwerp geschreven is. :?

We zijn nu aanbeland bij:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 64#p215564
Siger,

Misschien een nieuw topic voor je:
"Onvermijdelijk incompleet determinisme !"
?
R.
:angel12:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

mariakat
Kom jij er nog uit? =D>
ik vind het eigenlijk helemaal zo moeilijk niet. Je moet dan wel de abstracte 100% laten varen. Het gaat over relaties, ik ga niet te wiskundig worden maar het is gewoon een gradiele functie. Om het eenvoudig te houden neme we twee elementen, bvb determinatie vs vrijheid, of orde vs chaos; Als nou één van die elementen de waarde 100% heeft dan heeft het andere de waarde 0% en kan je doodeenvoudig niet van een relatie spreken. Daarom zijn absolute termen zoals 100% gedetermineerd gewoon abstracties, zij bestaan niet in de werkelijke wereld. Trouwens, eenvoudiger, teken die waarden eens uit op een x/y as en je zal direct snappen waarover ik het heb.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie