Als je googelt, kan liefde zoveel inhouden.
Is liefde levenslang of kan het ook kortstondig zijn= dat dan wel liefde?
Is platonische liefde gelijk aan een lichamellijke liefde? Hoeveel soorten liefde is er eigenlijk?
Mooi positief onderwerp
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Kitty schreef:Tja, wat valt er nu te zeggen over de liefde, dat moet je beleven, niet over lullen.
Kitty, daar moet ik je helemaal gelijk in geven, liefde naar wat, wie en waarom? Ik heb een andere liefde naar mn ouders dan naar mn broers en zussen, en ook weer anders naar mn ex! Wat is liefde? Liefde is niks, zolang je er voor jezelf geen invulling aan kunt geven! Liefde is net zo'n dood woord als "dood"! Als je begrijpt wat ik bedoel! Dus, imo, nutteloze discussie!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Nee, liefde is zinloos! Echte liefde is iets tussen 2 personen, daar kom een buitenstaander niet bij, hoe goed die ook over liefde kan lullen! Ik kan liefde hebben voor mn ouders, mn broers en zussen maar dat is een totaal anders, ik heb liefde voor mn ex vrouw, maar beschrijf LIEFDE! Ga je gang, ik ben geduldig!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Nee, liefde is zinloos! Echte liefde is iets tussen 2 personen, daar kom een buitenstaander niet bij, hoe goed die ook over liefde kan lullen! Ik kan liefde hebben voor mn ouders, mn broers en zussen maar dat is een totaal anders, ik heb liefde voor mn ex vrouw, maar beschrijf LIEFDE! Ga je gang, ik ben geduldig!
Dat zie ik anders.
Liefde zit in jezelf.
Of, je hebt de liefde, of je hebt ze niet.
Als je ze hebt, kan je ze ook delen met een tweede persoon. Je kan ze ook delen met een gemeenschap.
Ik blijf erbij: Liefde is harmonie. Volkomene liefde is volkomene harmonie.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
Liefde? Ik heb mijn ouders lief en directe familieleden, zelfs - op een speciale manier - een vriendin van mij, maar om er zo'n poeha van te maken... (doe ik misschien wel eens, hoor).
Ongeloveloos schreef:Liefde is de ultieme vorm van egoisme !
Deseo! schreef:Je zult maar een narcist zijn...
Liefde? Ik heb mijn ouders lief en directe familieleden, zelfs - op een speciale manier - een vriendin van mij, maar om er zo'n poeha van te maken... (doe ik misschien wel eens, hoor).
Julie schijnen er niet veel van te begrijpen. Misschien leg ik het ook heel slecht uit.
“Erich Fromm” kan het een stuk beter uitleggen in: "Liefhebben, een kunst, een kunde" ISBN 90-6131-554-9 staat wat ik precies bedoel.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
Ongeloveloos schreef:Liefde is de ultieme vorm van egoisme !
Julie schijnen er niet veel van te begrijpen. Misschien leg ik het ook heel slecht uit.
Wat is er mis aan mijn stelling dan ?
Liefde is "bezig zijn met een ander" ....je in te leven in zijn of haar behoefte's, je bezig houden met vraag wat die ander (on) prettig vind, jezelf weg geven, of zelfs opgeven tbv van een ander, de overgave het voor een ander beter te willen maken, niet ter meerdere eer en glorie van jezelf, maar tbv van een ander of anderen. Waarom is dat/vind jij dat egoistisch? En ja, daar zit ook een heel gevaarlijke component in!