Ervaring als Jehovah's getuigen

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Gesloten
bemmen

Ervaring als Jehovah's getuigen

Bericht door bemmen » 23 mei 2009 08:48

Beste mensen,

Er staan hier al een aantal verhalen van ex jehovah's getuigen. Ook ik ben 4 jaar geleden uitgesloten uit de gemeenschap van Jehovah's getuigen.

Echter wil ik niet hier mijn verhaal gaan neerzetten. Ik wil een oproep doen aan iedereen die meer wil weten over het JG (Jehova's getuigen) geloof. (bijvoorbeeld voor school of een interview) Of ex Jg's die hulp kunnen gebruiken als ze er net uit zijn gestapt.

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dit is, maar het is belangrijk om niet in dit ex JG schap te blijven hangen. Kom er uit! Wees niet het slachtoffer, maar begin met leven! Ja ik weet het, dit klinkt gemakkelijker dan dat het is. Maar daar wil ik jullie graag bij helpen!!

Groetjes,
Bemmen

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. » 23 mei 2009 12:02

Welkom, Bemmen op freethinker,

In de afgelopen jaren hebben we vele (ex) jehova-getuigen mogen begroeten. Waarschijnlijk heb je hun verhalen gelezen. Op dit moment hebben we een zeer actief jehova lid in ons midden. Waar ik persoonlijk weinig last van heb, itt de christenen die hier hun geloofsbelijdenissen uitventen.

Waarschijnlijk ben je bekend met de groeiende club van ex-jhg-en. Die zich ook het op het net organiseren. Er is zelfs een startpagina.

Ik zet hier een paar links.

http://exjehovahswitnessforum.yuku.com/

http://groups.yahoo.com/phrase/ex-jehovah-witness-forum

http://ex-getuige.eigenstart.nl/

Met vriendelijke groet,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

collegavanerik
Superposter

Re: Ervaring als Jehovah's getuigen

Bericht door collegavanerik » 13 aug 2009 09:07

Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

araonna

Bericht door araonna » 29 nov 2009 01:36

Hey,

Mijn probleem is juist dat ik altijd ontkend heb dat er een probleem was.
Ben gewoon doorgegaan met m'n leven terwijl iedereen om me heen wegviel.
Ik was 16 toen ik werd uitgesloten, mijn hele leven viel om mij heen uitelkaar..
Ik ben doorgegaan of er niks aan de hand was. Maar nu 10 jaar verder en voel ik dat er iets in mij mist iets in mij zit niet goed, ergens zit een leegte die niet gevuld kan worden.

Groetjes Araonna

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 29 nov 2009 02:03

Die leegte kan ik mij goed voorstellen als je uitgestoten wordt door je familie en vrienden. Maar is wat je mist dan het geloof of juist die familie en vrienden waar je niet meer welkom bent? Ik heb het altijd ontzettend onbegrijpelijk gevonden dat mensen door een keuze uitgestoten worden. Dit legt zo'n enorme dwang op iemand om toch maar vooral binnen de gemeenschap te blijven, een geloof dat zoiets nodig heeft om de groep bij elkaar te houden, mist volgens mij iets zeer essentieels, namelijk naastenliefde.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

araonna

Bericht door araonna » 29 nov 2009 02:08

Het is ook niet het geloof wat ik mis.
Gewoon het feit dat je op dat moment alles wat je hebt kwijt bent, dat je helemaal overnieuw moet beginnen. Dat is niet echt makkelijk aangezien alles wat je hebt in dat geloof zit.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 29 nov 2009 02:12

Laten we verder gaan in de andere draad die je opende, anders gaan twee discussies door elkaar lopen.

Dus liever hier verder:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 62#p196962
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 29 nov 2009 02:17

Hier gaat een slotje op, omdat dit eigenlijk het topic was van iemand anders. Met araonna dus verder in het topic dat door haar is gestart, via de link in het bericht hierboven.

Gesloten