Een discussie met een evangelist.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Een discussie met een evangelist.

Bericht door Devious » 03 nov 2008 12:08

Een discussie die ik voer met een evangelist en uitgever van evangelische lectuur. http://derokendevlaswiek.org/ARCHIEF_20 ... ozozo.html

Zo erg als deze ben ik ze nog niet vaak tegengekomen.
Ikke schreef:Geachte heer.

U heeft valse sterfbedcitaten op uw website staan. http://derokendevlaswiek.org/index.html ... ozozo.html
O.a. van Voltaire, David Hume en Thomas Hobbes.
Hier vind u een uitgebreide onderbouwing met bronvermelding: http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=28
http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=39

Ook over de sterfbedcitaten van Churchill en Boeddha heb ik zeer grote twijfels. In de biografiën die ik van Churchill gelezen heb, ben ik ze nooit tegengekomen.

Een vriendelijke groet.
lieve mensen, ik heb het overgenomen van:

http://www.allesopeenrij.nl/index.html? ... orden.html

dus dit klopt niet?

dat je het van Churchill niet ben tegengekomen, wil niet zeggen dat het zo niet is.

Maar nu je het zegt, geloof ik ook niet dat Churchill miljoenen oorlogsslachtoffers op zijn naam heeft staan, want dat is gewoon onzin.

het was als evangelisatiefolder bedoeld.

Churchill zal ik eraf halen.

bedankt!

GPPB.

De sterfbedcitaten van Voltaire, Hobbes en Hume zijn sowieso vals. In de links die ik meestuurde in het vorige bericht wordt dat heel duidelijk aangetoond. In het maandblad 'De Vrijdenker', van vrijdenkersvereniging 'De Vrije Gedachte' staat deze maand ook een uitgebreid artikel over deze kwesties ('Dwalingen van Ouweneel'). Dat komt over twee maanden online op de website van 'De Vrije Gedachte'.

Interessant is het wellicht om eens na te denken over de implicaties hiervan. Indien de doodsangst op het sterfbed van vrijdenkers en verlichtingsfilosofen een argument zou zijn voor de waarheid van het evangelie, wat zou het betekenen indien dergelijke verhalen niet waar zouden zijn? Het tegendeel?
Voltaire, Hume en Hobbes zijn allen vredig gestorven. En vooral bij Voltaire is het erg wrang, want die man heeft regelmatig op de bres gestaan voor protestantse christenen. Meerderen heeft hij van de brandstapels gered. En nu dansen de evangelisten op zijn graf. Dat is toch niet erg netjes.

Een vriendelijke groet.
Waarde Klein,

Die linken die je gegeven hebt zijn ook maar linken en van horen zeggen. Je moet de ene link niet boven de andere promoten.
Bekend is in ieder geval vanuit oude archieven dat bepaalde personen door de toorn Gods getroffen zijn op hun sterfbed en levend ter helle zijn gevaren.
Je bewering over Voltaire is een flauwe grap, want Voltaire was een humanist en de-ist en zeker geen christen. Hij is in de handen van God gevallen.
Of dacht je dat je als een humanist voor God kunt verschijnen?

vr. gr. GPPB.

U schreef: 'Die linken die je gegeven hebt zijn ook maar linken en van horen zeggen. Je moet de ene link niet boven de andere promoten. Bekend is in ieder geval vanuit oude archieven dat bepaalde personen door de toorn Gods getroffen zijn op hun sterfbed en levend ter helle zijn gevaren.'

Dan daag ik u uit om zélf de bronnen te gaan onderzoeken. Ik heb talloze biografieën doorgespit van Hume, Voltaire, Hobbes, en de sterfbedscene's van deze mensen zijn allemaal heel nauwkeurig gedocumenteerd. Men kan natuurlijk zeggen: 'Ach, die Adam Smith en die arts van Hume hebben gelogen, evenals Wagniëre, de secretaris van Voltaire, en al die andere ooggetuigen', maar of dat erg waarschijnlijk is vraag ik mij af. Indien mensen komen met citaten als 'Ik ben in de vlammen', en dat soort dingen, dan verwacht ik een gedegen bronvermelding, en dan natuurlijk geen evangelisatiefoldertje van een andere kerkelijke organisatie, maar erkende geschiedenisboeken, ooggetuigenverslagen, standaardwerken, biografieën.

U schreef: ' Je bewering over Voltaire is een flauwe grap, want Voltaire was een humanist en de-ist en zeker geen christen. Hij is in de handen van God gevallen.'

Het gaat mij erom dat in de geschiedkunde geen enkele grond is voor de 'laatste woorden' van bepaalde filosofen die we in enkele evangelisatiefolders vinden, waaronder de uwe. Indien u zoiets van de daken roept, dan is het aan u om voor een gedegen onderbouwing te zorgen. Als ik zou beweren dat Luther, Calvijn en C.S. Lewis schreeuwend van angst vergeving vroegen omdat ze aan het einde van hun leven ontdekten dat Allah de ware god is, dan zult u van mij ook verlangen dat ik bewijsmateriaal op tafel leg. Buitengewone beweringen vereisen buitengewoon bewijs.

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat Voltaire protestanten van de brandstapel, de martelbank en het hakblok van de inquisiteurs heeft gered. In plaats van enige dankbaarheid te tonen voor wat hij voor de vrijheid van hedendaagse christenen én niet-christenen heeft gedaan, dansen evangelisten op zijn graf, door van die afgrijselijke sterfbedscene's over hem rond te vertellen, waar geen ene grond voor is. Moet het verspreiden van het evangelie het hebben van leugens en platvloerse lasterpraatjes?

U schreef: 'Of dacht je dat je als een humanist voor God kunt verschijnen?'

Dat hangt er helemaal vanaf wie God is, als Hij/Zij/Het überhaupt bestaat. Een beschaafde God zou geen mensen koken in de 'poel des vuurs'. Mensen voor eeuwig braden - vaders, moeders, zonen, dochters - is geen teken van beschaving. Het is iets van een demonische wreedheid, bovendien is het verpilling, en niet te vergeten is het buitengewoon absurd om in zoiets te geloven. Het getuigt ook van zwakheid: 'Als je niet in mij gelooft, dan........!!!'

Een vriendelijke groet.
Beste vrijdenker,
Zit over die bronnen niet in de war, want die heb ik zelf tot mijn beschikking.
Je schrijft zelf dat Voltaire in vrede gestorven is.
Dus je maakt ZELF een vredig sterfbed van een NIET-christen.
En wat je verder over God schrijft, onderschrijft ZELFS de duivel NIET, want die gelooft dat God GOD is EN hij siddert.
O, ik wist niet dat je en atheist was. Dus je zet ook nog eens je ziel en zalighid op het spel?
Jou geweten getuigt dat God er is, want de God van de Bijbl heeft alle gewetens mee, ook die van jou.
Beste knul, je bent nu nog in het heden der genade en je kunt nog bekeerd worden.
Of wil je de eeuwigheid doorbrengen in de eeuwige rampzaligheid met de duivelen en zijn trawanten?
In die plaats der hel, waar reeds miljoenen zielen van wroeging schreeuwen, is eeuwig wening en knersing der tanden.
Morgen kan het reeds te laat zijn en dan zul je de eeuwigheid moeten delen met degenen die je nu verdedigt in de eeuwig pijn.
Vroeger leefde ik als de verloren zoon, dus je hoeft me niets van de wereld te vertellen, maar 'k ben door Christus gevonden en vrijgesproken van schuld en straf in de helleput van mijn bestaan en nu ben ik voor eeuwig Zijn eigendom.
Zonder Christus vaar je reeds ter helle, omdat we buiten Hem, verloren ZIJN.

vriendelijk groet,

GPPB.

U schreef: 'Je schrijft zelf dat Voltaire in vrede gestorven is. Dus je maakt ZELF een vredig sterfbed van een NIET-christen.'

Neen! Ik schrijf dat niet Zijn secretaris Wagnière, die ooggetuige was van het hele stervensproces, beschreef zijn sterven als volgt: ‘Hij stierf om kwart over twaalf s’nachts, in de meest perfecte kalmte.’. Tien minuten voor hij stierf nam hij de hand van Morand, zijn dienstknecht, en zei: ‘Vaarwel, mijn geliefde Morand, ik ga heen.’ (‘Adieu, mon cher Morand, je me meurs.’).
Wagniëre, Voltaire's secretaris schreef het; een ooggetuige dus. Als u uw werk goed doet zult u het aantreffen in iedere biografie en in ieder standaardwerk dat betrekking heeft op Voltaire.

Uw bedreigingen met hellevuur en eeuwige verdoemenis doen mij niets. Indien het dreigen met eeuwige straf en het ongefundeerde lasterspreken over ongelovige denkers uw enige wapens zijn in de strijd der ideeën, dan zult u bij mij weinig effect sorteren. Mijn islamitische buren komen ook met de dreigementen van eeuwige straf in het hiernamaals. Indien zij gelijk hebben zult u ook eeuwig branden. De enige sterke manier om mensen te overtuigen, beste heer Burggraaf, is door middel van sterke rationele argumenten en bewijsmateriaal, en niet door bijgelovig woordgegoochel en dreigementen.

Een vriendelijke groet.
Alles wat ik je geschreven heb waarover je je beklaagd, is op grond van Gods Woord geschreven.
Het is waarachtig mijn leer niet, maar van Hem Wiens eigendom ik ben.
Ik heb je willen waarschuwen voor en heilloze weg.
De meeste mensen sterven in die kalmte waarin Voltaire stierf, omdat zij bedwelmd zijn door de duivel.
Jongen, we gaan God ontmoeten en dan kun jij voor de rechterstoel van Christus nooit meer zeggen: "Ik heb het niet geweten!"
Ik bid u van Christus' wege: laat u met God verzoenen!
Kus den Zoon opdat Hij niet toorne en gij op de weg vergaat, als Zijn toorn maar een weinig zal ontbranden (Ps. 2).
Noem je deze ernstige en bijbelse waarschuwingen dreigementen?
Best, dat moet jij weten, maar ik heb je dodelijk dag niet begeerd.

VAARWEL!

GPB.

U schreef: 'De meeste mensen sterven in die kalmte waarin Voltaire stierf, omdat zij bedwelmd zijn door de duivel.'

Nu u dus weet dat Voltaire naar alle waarschijnlijkheid in kalmte stierf (evenals David Hume en Thomas Hobbes), hoop ik dat u zo eerlijk zult zijn om die citaten van uw site te halen, en uit de nieuwe uitgaven van de evangelisatielectuur die u uitgeeft. Als uw evangelie het moet hebben van de verkondiging van onwaarheden en laster, dan is het geen knip voor de neus waard.
U zou natuurlijk ook de werkelijke laatste woorden op uw site kunnen vermelden, maar ja, het helpt niet echt om de waarheid te vertellen wanneer je het evangelie van de angst wilt verspreiden.

U schreef: 'Jongen, we gaan God ontmoeten en dan kun jij voor de rechterstoel van Christus nooit meer zeggen: "Ik heb het niet geweten!"

Toont u eerst maar eens aan dat God bestaat. Zolang men alleen maar wat roept en niets bewijst, of enigzins aannemelijk maakt met sterke argumenten, ben ik nog steeds even onwetend. Indien uw God bestaat dan zal Hij mij niet aan de tand voelen, maar zal Hij u vragen waarom u niet wat meer aandacht hebt besteed aan uw argumentage en het leveren van sterke bewijzen. Ik heb het werkelijk niet geweten, want tot op de dag van vandaag heeft geen enkele evangelist in de ganse geschiedenis van de mensheid ooit dogma of wonder aannemelijk weten te maken. Uw islamitische concurrenten verschillen daarin niet van u. Het is het woord van de ene bijgelovige tegen de ander.

U schreef: 'VAARWEL!'

Het ga u goed.

Een vriendelijke groet.
Ik ga nog even met je door, want je haalt alles door elkaar. Ik hecht zeer veel belang in je onsterfelijk ziel, maar jij blijkbaar niet. Ik had ook de communicatie finaal kunnen eindigen en dan moet je je zin doen en afwachten of God bestaat of niet, totdat je voor de rechterstoel van Christus staat, maar dan is het te laat.
Gods Woord (de Bijbel) is geen theoretisch Boek, nee, in mijn leven gaat er kracht vanuit, die ik niet eens kon wederstaan. Christus is het vleesgeworden Woord en Hij is met de Vader en de Hilige Geest een Enig God bestaande in drie Personen. Dat leert de islam niet.
Die God van de Bijbel, Die door Zijn Heilige Geest Zijn Woord met kracht toepast, kan geen mens wederstaan, ook jij niet. Je geweten getuigt dat God er is, anders ging jij zo'n discussie niet met mij aan, want daar heb je toch heel geen belang in? Nou, wacht even, jij hebt er wel degelijk belang in, want jij gaat er mee door, hoewel met waardeloze argumenten. Toch laat je het niet koud. Gods Woord spreekt duidelijke taal, geen zielige en sentimentele taal zoals jij wenst te horen. Nee, "de ziel die zondigt zal sterven". PUNT. En van nature moeten we allemaal sterven en God ontmoeten, maar als dat onverzoend geschiedt, dus met een ongerdde ziel, dan is het eeuwig pijn lijden. Dat is niet mijn taal of mijn leer, zoals jij beweert, nee, dat leert God Zelf in Zijn Woord (de Bijbel). In de tijd kun je gered worden op grond van het enige en unieke Offer van Christus. Maar sla je die boodschap geopenbaard in het Evangelie in de wind, wel, probeer het dan zonder genade. Maar dan heb ik je ernstig gewaarschuwd wat het einde daarvan zal zijn: de eeuwige verdoemenis. God is rechtvaardig en barmhartig en God is heilig soeverein om er velen verloren te laten liggen en voor eeuwig verloren te laten gaan. God is geen sinterklaas, maar mijn (ook jou) soevereine Schepper, uit Wiens handen ook jij voortgekomen bent. Hij is de hoogste Rechter van hemel en aarde en is alleen in Christus genadig door het geloof. Je maakt een fundamentele vergissing met de islam, want die religie kent geen genade uit genade op grond van de plaatsvervanging van Christus, maar een verdienstelijke beloning door de werken. Elke religie buiten het ware christendom moet je werken om te verdienen, terwijl die verdienste altijd in de hel eindigt zonder einde. De genade in Christus daarentegen is eeuwigdurend en ook de enige mogelijkheid om zalig te worden. Ik kom zelf uit de wereld, net als jij, dus vertel me niets, want ik was precies eender zoals jij nu reageert, maar toen God in mijn leven kwam, kon ik Hem niet wederstaan, ook niet in Zijn genade in Christus. En als je een bewijs wilt of God bestaat, dan moet je je eens afvragen wie jou de adem in je longen geeft en het leven in je bloed. God kan je adem onmiddellijk afsnijden en dan ben je niet meer in het land der levenden. Wie heeft de wereld geschapen? Een oorknal? Laat me niet lachen. Darwin geloofde zichzelf niet eens, maar hij leerde de evolutie om zichzelf wijs te maken dat hij dan voor God niet hoefde te verschijnen. Voltaire geloofde ook niet in God, maar nu weet hij dat God bestaat, want hij ligt nu te branden in de hel. Ik beweer trouwens niet wat jij me in de mond legt over Voltaire, want in zijn sterfbed-kalmte heeft hij wel degelijk datgene gezegd wat op die evangelisatiefolder staat en die andere heren ook. Geen mens komt van die leugenpraatjes die jij de wereld in helpt onder de indruk, want de praktijk bewijst wel anders. Ook nu sterven er massa's mensen in duivelse kalmte en velen blazen met een helse schreeuw de laatste adem uit. Dit is echter wel mijn laatste email naar jou, tenminste, als je profaan blijft doorspotten. In dat geval ontmoeten we elkaar voor de rechterstoel van Christus, maar dan is het voor jou te laat. Ik heb wel belang in je ziel en zaligheid, maar ik schrijf dit louter belangeloos, omdat God regeert en alls in Zijn handen ligt.

mvg.

GPPB.

Over al uw hel en verdoemenispreken kan ik slechts opnieuw zeggen: 'Bewijs en argumenteer.' Zonder sterke argumenten en verifieerbaar bewijsmateriaal zijn al uw woorden slechts inhoudsloze lege hulzen. De kracht van woorden zit hem niet alleen in een eindeloze herhaling van postulaten en dogma's, want ieder bijgeloof kent haar eigen dogma's. Het is uw woord tegen dat van elke willekeurige andere bijgelovige.

U schreef: 'Ik beweer trouwens niet wat jij me in de mond legt over Voltaire, want in zijn sterfbed-kalmte heeft hij wel degelijk datgene gezegd wat op die evangelisatiefolder staat en die andere heren ook.'

Geef dan de authentieke bronnen, de titels van de Voltaire-biografieën die u hebt gebruikt voor uw onderzoek (als daar al sprake van is). Dan kunnen mensen tenminste controleren wat u allemaal beweert. Ik daag u dus uit om met verifieerbaar bewijsmateriaal op de proppen te komen. En ik zal deze uitdaging openbaar maken, waarbij ik tegelijkertijd de andere evangelisten uit zal dagen die volharden in deze leugens.

U schreef: 'Je geweten getuigt dat God er is, anders ging jij zo'n discussie niet met mij aan, want daar heb je toch heel geen belang in?'

Ik ga de discussie met u aan omdat ik veel van uw dogma's schadelijk en verwerpelijk vind, en omdat u historische feiten negeert en uw eigen onwaarheden ervoor in de plaats stelt. Ik heb bronnen opgegeven - standaardwerken over Voltaire, biografieën - , u heeft tot op heden nog helemaal niets op tafel gelegd. Kom met uw 'onderzoeksrapport' en uw 'indrukwekkende' bronvermelding. Die citaten komen toch niet zomaar uit de lucht vallen, of wilt u beweren dat de Heilige Geest u die citaten heeft ingefluisterd?

Een vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

arthas
Forum fan

Bericht door arthas » 03 nov 2008 12:41

Tja, ik denk dat je het best zoveel mogelijk opmerkingen over het geloof uit de weg kunt gaan om je doel te bereiken (ook al plaats je ze zijdelings, een gelovige zal daar juist over door gaan).

Ik vroeg me trouwens gewoon even af: is het geoorloofd om mailtjes in een openbaar forum te plaatsen? Of gaat dat eigenlijk tegen internet-etiquette in?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 nov 2008 13:32

Het lijkt mij dat deze briefwisseling geen persoonlijke zaken aansnijdt, maar enkel een openbare kwestie. Ik weet niet wat de regels zijn, maar ben blij dat dit in de openbaarheid komt. Zo leer je nog eens het ware gezicht van een evangelist kennen!

Moeten we uit de antwoorden van meneer Burgraaf opmaken dat hij voet bij stuk blijft houden en zijn lasterpraat over ongelovige beroemdheden niet bereid is in te trekken, noch zijn verontschuldigingen ervoor aanbieden? Of gaat de briefwisseling nog voort? Zijn opmerking dat de beweringen van Devious 'van horen zeggen' zijn verraadt totaal gebrek aan enige achtergrondstudie alvorens zijn eigen verstrekkende claims te maken. Blijkbaar heeft Burgraaf als een papagaai maar wat internet slogans nagepraat. Dit is niet bepaald reclame voor de intellectuele betrouwbaarheid van deze evangelist, noch voor de site waar hij deze claims vandaan haalde.
Born OK the first time

C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. » 03 nov 2008 13:45

Alles bij elkaar een mooi lapje tekst met een manier van redeneren die ik tot heden ten dag bijna dagelijks moet dulden. Ain't it sad! :D

Nee, even serieus.... Verwacht je dat de lieve man zijn mening zal veranderen? Het is al een ding om toe te geven dat je verkeerde informatie hebt gepubliceerd, maar het is helemaal wat als je toegeeft dat je materiaal hebt gepubliceerd die de geloofwaardigheid van je levensbeschouwing in twijfel trekken!

Verder waardeer ik je sisyphusarbeid wel heel erg! :wink:

P.S. Oorknal :lol: (op een na laatste mail)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 nov 2008 14:21

Ik heb op die website van Burggraaf wel een uur rondgesnuffeld, en moet zeggen dat Devious wel een hele exotische vis naar boven heeft gehengeld, waarschijnlijk voornamelijk gekleed in het zwart. De uitspraken van meneer zijn nogal, hoe zal ik het netjes zeggen, oneigentijds. Je waant je af en toe in de 17e eeuw, in zo'n kamer met zo'n sterke muffe en klamme lucht:
Burggraaf schreef:Sinds de PKN op 1 mei 2004 een feit werd, is er een HEEL andere geest gaan waaien over heel de breedte van de gereformeerde gezindte. Het is een geest van betovering die zijns gelijke niet kent. De nacht na de totstandkoming van de PKN heeft God Zijn gramschap over dit verdrag met de hel duidelijk getoond in een zwaar onweder. In onze dagen zijn er HHK-spotters die beweren dat God niet spreekt in het (on)weer. De duivel siddert bij die gedachte.
Meneer Burggraaf heeft er geen moeite mee om met allerlei andere christenen de vloer aan te vegen; het lijkt me duidelijk dat we ons geen zorgen hoeven maken over internet-etiquette:
Burggraaf schreef:Zelfs PKN-dominee A. Simons heeft de ware genadeleer verloochend en danst mee in de SRA-fanfare en het politieke CU/SGP-hellespel. Dat is reeds VOORZEGD, maar men weigert de tucht aan te nemen. Men wil God tot een opwekking bewegen. En men pronkt met verrotte appelen en peren om de schappen vol te krijgen. Hoelang nog na deze?
Sterker nog, zijn hele site is bijna in zijn geheel enkel een gevecht met zo ongeveer alle andere christenen die hij om zich heen heeft:
Burggraaf schreef:Dit soort duivelse strikken (die de gedaante van godzaligheid vertonen) is gemeengoed op het kerkelijke erf...
Burggraaf schreef:Alles draait om seks in onze dagen. Zonde nummer 1 in refoland....De vleselijke en erotische uitleg die P. den Ouden en H. van Groningen aan het huwelijk geven, daarvan moeten we gruwen. Die heren menen nog voor de val te staan en dat komt het vlees goed gelegen, maar het sluit Christus buiten de deur.
Burggraaf schreef:Die leugenaap komt al gauw uit de mouw in het artikel van ds. J.A. van den Berg (PKN),
Burggraaf schreef:De christen kan er zeker van zijn dat hij vijanden zal maken.
Als ik zijn teksten zo lees doe hij er in ieder geval flink zijn best voor. :wink:
Burggraaf schreef: Laat ik klaar en duidelijk zijn: die aanbevolen periodieke onthouding zoals die in Terdege werd gepromoot, is net zo goddeloos als het gebruik van voorbehoedsmiddelen

Deze evangelist heeft er overigens duidelijk last van dat niemand naar hem luistert. Je kunt dat altijd opmaken uit DEZE MANIER VAN SCHRIJVEN. Ik noem dat de evangelistenziekte, je komt het herhaaldelijk tegen bij extreem fundamentalistische christenen.

Wellicht is de man zeer depressief. Hij pept zich wel op met Jezus zus en God zo, maar de realiteit om hem heen ziet hij bijzonder somber en negatief:
Burggraaf schreef:'k Zat naar de inleving op de puinhoop van mijn bestaan en ik wist maar 1 ding. Meer wist ik niet, en dat ene was: "Ik weet dat mijn Verlosser leeft." Dat is eeuwig genoeg. Meer had ik niet, meer wens ik niet; onbekend aan de zonen mijner moeder. 'k Vind onder hen noch schutsheer noch behoeder, want d' ijver van Uw huis heeft mij verteerd. Van de kerk is geen enkele verwachting meer. De mensen worden doodgepreekt en misleid, op een hoge uitzondering na. Kerkelijk Nederland waggelt ten dode.
Ik vond toch een fan van hem, waar hij op ingetogen wijze enigszins over mag jubelen:
fan schreef:Er zijn nog mensen in Nederland die uw schrijven waarderen, hoewel de Heere de eer ervan toekomt. Ik versta wel niet alles, maar ik gevoel en geloof dat het de waarheid is. Ik wens u Gods onmisbare zegen toe in uw zendings- en schrijfwerk. Ik geniet ervan.
Jammergenoeg staat erbij dat ze niet alles begreep, want dan is zo'n compliment toch wat minder waard. Ook moet hij de rest van de eer nog weggeven aan de Heer. Dus ja, wat blijft er dan nog over...
Hoe deze fan op het idee komt dat de website iets te maken zou hebben met zending begrijp ik niet. Het lijkt mij eerder een oefening in hoe je het effectiefst mensen op de vlucht voor het christelijk geloof kunt laten slaan.
Ik heb ook genoten van al die schrijfsels waar ik bij langs gegaan ben, zoals je kan genieten van een roman of een museum over de middeleeuwen.

Hier nog een prachtig voorbeeld van diep profetisch schrijven:
Burggraaf schreef:Toen ik tot het schrijven geroepen werd, heeft de Heere mij ervan verzekerd dat het schrijven naar de volle raad Gods ontzettend veel vijandschap zou oproepen onder ons rechtzinnig volksdeel. Dat is in de loop der jaren dan ook wel gebleken.
Geweldig toch, zo'n rots temidden van puinhopen waar God zijn toekomstige kerk op kan bouwen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 03 nov 2008 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 03 nov 2008 14:34

arthas schreef:Ik vroeg me trouwens gewoon even af: is het geoorloofd om mailtjes in een openbaar forum te plaatsen? Of gaat dat eigenlijk tegen internet-etiquette in?
Zoals Rereformed al zei. Er staan geen persoonlijke dingen in. Indien dat wel zo zou zijn, dan zou ik het hier niet plaatsen. Daarnaast gaat deze evangelist ook tegen iedere fatsoensnorm in door aantoonbare leugens te verkondigen, en te weigeren om leugens van zijn site te verwijderen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 nov 2008 14:39

Devious schreef:
arthas schreef:Ik vroeg me trouwens gewoon even af: is het geoorloofd om mailtjes in een openbaar forum te plaatsen? Of gaat dat eigenlijk tegen internet-etiquette in?
Zoals Rereformed al zei. Er staan geen persoonlijke dingen in. Indien dat wel zo zou zijn, dan zou ik het hier niet plaatsen. Daarnaast gaat deze evangelist ook tegen iedere fatsoensnorm in door aantoonbare leugens te verkondigen, en te weigeren om leugens van zijn site te verwijderen.
In één schrijfsel van hem (onder 'ingezonden stukken') windt hij zich op over een lastercampagne tegen een brave christen en ook tegen hemzelf. Hij zal nu toch echt de uitspraak van Jezus over de balk en de splinter nog eens moeten overdenken. Ik vind onware beweringen over mensen die zichzelf niet meer kunnen verdedigen zeer lasterlijk.
Born OK the first time

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 03 nov 2008 15:16

Ik heb ook even tussen die ingezonden stukken gekeken. Waar die man wel niet op afgeeft. Zélfs de SGP en de EO zijn voor hem nog niet christelijk genoeg.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 03 nov 2008 15:23

:shock: Ik heb ook even rondgelezen op de site, en hoe bestaat het, een echte ouderwetse zwarte kousenkerk mannetje die zelfs de SGP afkraakt! Het moet niet gekker worden zeg! :roll:

Sorry Devious, je was me net voor!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 03 nov 2008 15:31

Voor zover ik begrepen heb, van een ander forum waar een jurist zit en er een soorgelijke kwestie was, is mail niet beschermd maar bijvoorbeeld privéberichten (PB) wél. Deze laatsten mogen dus niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de ander. Het openbaar maken van pb's gaat dus niet alleen tegen internetregels in maar is zelfs strafbaar als er een aanklacht op volgt. Voor openbaar maken van mail geldt dat niet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak » 03 nov 2008 15:49

Deze viel mij het meest op:
gereformeerde bondmeneer schreef:Bekend is in ieder geval vanuit oude archieven dat bepaalde personen door de toorn Gods getroffen zijn op hun sterfbed en levend ter helle zijn gevaren.
Heb je hem gevraagd welk oud archief een goed verslag heeft van hoe men levend ter helle vaart? Ik heb meer dan benieuwd naar hoe dat precies in zijn werk gaat. :wink:
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.

arthas
Forum fan

Bericht door arthas » 03 nov 2008 16:07

Burggraaf schreef:Toen ik tot het schrijven geroepen werd, heeft de Heere mij ervan verzekerd dat het schrijven naar de volle raad Gods ontzettend veel vijandschap zou oproepen onder ons rechtzinnig volksdeel. Dat is in de loop der jaren dan ook wel gebleken.
Het is altijd frappant om te zien dat nogal wat christenen hun hart ophalen als ze geen gehoor voor hun boodschap krijgen. Dat is slechts een bevestiging van de "dwaasheid van het evangelie". Zou deze man ooit nog te redden zijn?

sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak » 03 nov 2008 16:21

Het wordt nog mooier: die kerel woont vlak bij mijn schoonouders. De naam kwam me al bekend voor, die is bij ons in de buurt vrij algemeen. Ik zal ze eens vragen of ze over hem nog sappige verhalen hebben :)
Het eten van sinaasappels kan zinloos leven onnodig verlengen.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 03 nov 2008 18:37

Devious,

Dank voor je correspondentie-verslag.
Je had niets anders kunnen verwachten, maar het is erg mooi het zwart op wit te hebben zodat eenieder het kan nalezen.
Zelfs een grotere inbreuk op privacy of zoiets zinkt in het niet bij het belang van zo een schriftelijk verslag.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 03 nov 2008 21:51

Ik vraag me toch af... Zomaar vanwege de juridische vraag een stukje terug. Een PB (Persoonlijk Bericht) is niet hetzelfde als e-mail (electronische post)? Ik vraag me af waarop die jurist zich baseert / zijn/haar punt gaat verdedigen. Een email kan net zo goed opgevat worden als een persoonsgebonden bericht, als een persoonlijk bericht. Je verstuurt het tenslotte naar één persoon en je mag aannemen dat iemand zijn gebruikersnaam en wachtwoord niet uitwisselt maar geheim houdt. Wisselt iemand zijn gebruikersnaam en wachtwoord wél uit (hetzelfde voor forums) dan vervalt de privacy over dat onderwerp; tenslotte is het niet langer gebonden aan één persoon maar aan meerdere.

Kitty, zou je hem eens willen vragen naar wat meer informatie? Ik ben wel nieuwsgierig.

Plaats reactie