Willempie schreef:writer schreef:
Wat ik nooit begrepen heb is dat gelovigen hun hele leven tegen hun God kunnen praten en dat Hij nooit ook maar éen woord terug zegt
.
God spreekt voortdurend tegen mij en geeft mij antwoord op mijn vragen. Ook verhoort Hij mijn gebeden.
Ik heb dat vaker gehoord.
Er word dan de kanttekening bij gemaakt dat God geen jukebox is, je gooit er wat in en er komt wat uit.
M.a.w. je moet God vrij laten om ze te beantwoorden.
En ze moeten nuttig voor je zijn, ze moeten niet te veel in je eigen belang zijn.
En aangezien niemand weet wat het beste voor hem is zijn alle antwoorden goed, ook geen antwoorden.
Met dat moeten heb ik nu juist grote problemen.
Heeft God tegen jou gezegd welke vragen jij wel en welke je niet mag stellen?
Of bedenk je dat zelf?
En heeft Hij tegen jou gezegd welke gebeden Hij verhoort en welke niet?
De vragen van PvV en B. lijken mij niet in jouw persoonlijk belang, het lijkt mij zelfs vanuit religieus oogpunt gezien heel goed, niet alleen voor henzelf maar voor alle ongelovigen hier.
Kun jij aan jouw God vragen of Hij ze een handje wilt helpen en zo niet waarom niet?
Ik ben benieuwd met wat voor antwoord Hij buiten de bijbel om komt.
Spreekt Hij in enkele zinnen tot je of zijn het hele betogen met onderbouwingen?
Vraag dan of Hij langzaam wilt spreken zodat je alles gelijk voor ons kunt opschrijven.
Een verzoek voor een mailtje van Hem zal wel een ongeoorloofde vraag zijn of niet?
NB: Doe wel en zie niet om.