Vrijheidsbeweging Nederland

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zonde
Forum fan

Vrijheidsbeweging Nederland

Bericht door Zonde » 21 apr 2008 14:36

SIOE gaat onder nieuwe naam "Vrijheidsbeweging Nederland" door met twijfelachtige berichtgeving en censuur.

Nadat SIOE Nederland met redelijk wat kabaal uit de SIOE organisatie stapte is men door gegaan onder een nieuwe naam: Vrijheidsbeweging Nederland (VBN). Dat er naast deze nieuwe naam niks veranderd is blijkt. Tijdens de afsplitsing werden andere afdelingen van SIOE beticht van censuur, omdat deze geen reacties bij geplaatste nieuwsberichten door zouden laten. Op de nieuwe website van VBN is de categorie "Vrijheid van Meningsuiting" weer van de partij, en in een op de website te lezen beschrijving over de eigen organisatie is te lezen: "VBN is van mening dat de islamitische gemeenschap in Nederland zich volledig dient te conformeren aan deze democratische rechtsstaat, waarden en normen. Ook dient de absolute vrijheid van meningsuiting en expressie volledig, zonder enige terughoudendheid, gerespecteerd te worden."

Op 19 April schreef VBN over Moslimorganisaties die ziekteverzekering als gokken zouden beschouwen. Daarbij wordt van de regering geeist dat deze keiharde maatregelen treft, en maakt moslims het verwijt dat ze zich aan moeten passen. Het gaat hier echter om een bericht in een Belgische krant, over een bespreking die in India heeft plaatsgevonden. De krant waar VBN als bron naar verwijst (Het belang van Limburg) is de enige die iets over dit onderwerp schrijft.

Verder schrijft VBN in het bericht dat in Nederland iedereen verplicht zou zijn zich te laten verzekeren, en dat bij het nalaten daarvan sancties volgen, en zelfs een boete wegens wanbetaling. In werkelijkheid hoeven mensen met een gemoedsbezwaar niet deel te nemen aan het ziekenfonds. Terwijl VBN oproept tot harde maatregelen, lijkt het onder Nederlandse moslims niet te spelen. Op het Nederlandstalige internet heb ik in ieder geval niets kunnen vinden over moslims die een ziektekostenverzekering weigeren of overwegen dat te doen. En al zouden bepaalde moslims, net als groepen andere Nederlands, gemoedsbezwaren hebben, dan maken ze daarbij gebruik van een bestaande regel.

Het schrijfsel van VBN lijkt als vanouds een erg laag betrouwbaarheidsgehalte te hebben. Uiteraard was ik niet te beroerd mijn mening en bevindingen even als reactie bij te voegen. Helaas komt mijn bericht zoals ik (en anderen) gewend zijn, niet door de censuurcommissie. De absolute vrijheid van meningsuiting en expressie waar VBN aangeeft voorstander van te zijn blijkt zoals altijd slechts van toepassing als VBN zelf aan het woord is.

Edit Kitty: Afbeelding verwijderd omdat deze zeer traag opstart en na opstarten niet zichbaar wordt.

Edit Zonde: Imageshack had problemen, werkt inmiddels weer goed:
Afbeelding

Zoals VBN het zelf schrijft: "Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken"
Laatst gewijzigd door Zonde op 23 apr 2008 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 21 apr 2008 14:57

De zogenaamde gemoedsbezwaarden tegen verzekeringen vindt men vooral op de biblebelt en hier is allang een regeling voor bedacht want dit speelt al zolang de biblebelt bestaat.

http://www.zorgwelzijn.nl/nieuws/id5601 ... ekerd.html

De VBN is niet uit op het verlenen van bruikbare informatie, maar houdt zich vooral bezig met moslimbashen en het in een kwaad daglicht stellen van de moslims. Hierbij is kennelijk alles geoorloofd, als het maar slecht uitpakt voor de moslims.
Waarom noemen ze de jarenlange gemoedsbezwaarden uit christelijke kring niet? Daar zijn namelijk cijfers van.

Trouwens een aardig hypocriete regeling. Noem het geen verzekering maar loonbelasting en gebruik dat geld alsnog voor hetzelfde doel als geld uit verzekeringen. Maar ja, dat religie hypocrisie in de hand werkt, dat wisten we al.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 21 apr 2008 15:19

Even nog voor de nodige nuance, zo ben ik ook wel weer 8) dit:

Bijna kwart miljoen zonder zorgpolis
Gepubliceerd: 2 mei 2007 10:36 | Gewijzigd: 2 mei 2007 13:50

Rotterdam, 2 mei. Het aantal mensen dat niet verzekerd is tegen ziektekosten is groter dan tot nu toe werd aangenomen, namelijk 241.000. Het gaat om 1,5 procent van de bevolking. Overzicht - Meer binnenlands nieuws
Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag bekendgemaakt. Onder die onverzekerden zijn opvallend veel allochtonen en kinderen.

Vorig jaar zomer maakte het CBS bekend dat er zo’n 182.000 onverzekerden waren, 1 procent van de bevolking. Toen had het bureau nog geen beschikking over een volledig verzekerdenbestand. Volgens het CBS gaat het nu om een „fors aantal mensen”, evenveel als het aantal inwoners van Leiden en Maastricht tezamen.

Voorafgaand aan de invoering van de basisverzekering in 2006 maakten de Tweede Kamer en de zorginstellingen zich grote zorgen over een mogelijke explosie van het aantal onverzekerden. In het nieuwe zorgstelsel is immers niet meer iedereen automatisch verzekerd. Mensen moeten nu zelf het initiatief nemen om een polis bij een zorgverzekeraar af te sluiten.

Op basis van de eerder door het CBS verstrekte schattingen, zei toenmalig minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) dat hij nieuwe maatregelen om het aantal onverzekerden op te vangen niet nodig vond. Met 182.000 onverzekerden was het aantal immers gedaald sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel, zo betoogde hij. In 2005 was er volgens het CBS nog sprake van 250.000 onverzekerden.

Een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid laat in een reactie weten nog niet te kunnen zeggen of het nu wel extra maatregelen nodig acht. „Wij zijn wel teleurgesteld”, aldus een woordvoerder.

Ruim 4 procent van de allochtonen in Nederland blijkt niet verzekerd te zijn, tegen 1 procent van de autochtonen.

Allochtonen van de eerste generatie zijn vier keer zo vaak onverzekerd als allochtonen van de tweede generatie. hier de breuk

Vooral allochtonen uit andere landen dan Turkije, Marokko, Suriname, de Antillen en Aruba zijn onverzekerd.

Ook zijn veel kinderen onverzekerd, in totaal 40.000. Dat is opvallend omdat voor hen geen premie betaald hoeft te worden. Zij zijn gratis meeverzekerd met een ouder. Deze kinderen komen uit gezinnen waarvan ook de ouders onverzekerd zijn. Ouders kunnen hun kinderen apart en kosteloos verzekeren, zonder zichzelf bij een verzekeraar aan te melden, maar weinigen weten dat.

Onder mensen met een bijstandsuitkering is het percentage onverzekerden lager dan gemiddeld in de bevolking. Op 1 mei was 0,7 procent van alle uitkeringsgerechtigden onverzekerd. Dat is minder dan de helft van het gemiddelde voor de gehele bevolking. Dat komt volgens het ministerie van Volksgezondheid door de acties van onder meer de koepel van directeuren van sociale diensten Divosa.

Het CBS heeft op persoonsniveau verschillende registraties aan elkaar weten te koppelen, waaronder de gemeentelijke basisadministratie en de polisadministratie. Het CBS heeft onverzekerden onder illegalen, grensarbeiders die in het buitenland wonen en in Nederland werken, de zogenoemde pensionado’s, en personen die tijdelijk onverzekerd waren, niet meegerekend. De meesten van hen staan niet ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie. Ook vallen de 10.000 geregistreerde gewetensbezwaarden buiten de cijfers omdat zij uitgezonderd zijn van de verzekeringsplicht. Uit de berekeningen van het CBS valt niet op te maken waarom mensen onverzekerd zijn. Dat kan zijn omdat ze een informatieachterstand hebben, bewust het risico nemen of omdat zij in het buitenland verzekerd zijn.

De sociale diensten vrezen dat deze zomer nog eens tienduizenden mensen extra onverzekerd raken. Dit omdat verzekeraars vanaf 1 juli wanbetalers voor het eerst mogen royeren. Sinds 2006 is een zorgverzekering verplicht.

http://www.nrc.nl/binnenland/article705875.ece

-----------------------------------------------------------------------------------

Er is dus wel degelijk meer melding van gemaakt dan louter in het Limburgse Suffertje. En dit is geen bericht uit India ook.

Hooguit stom van de VBN dat ze hier niet naar gerelateerd hebben. Vooral juist omdat de officiële gewetensbezwaren het probleem niet zijn en hier dus niet eens onder vallen. Want daar is namelijk gewoon een regeling voor. Ze kunnen beter scoren als ze beter hun werk zouden doen, en hun vinger zouden leggen op de daadwerkelijke problemen. Zoals bovenstaand dus.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde » 21 apr 2008 15:35

Een verschil tussen het bericht uit India en deze statistieken is dat er in het eerste geval een duidelijk verband tussen religie en het weigeren van een ziektekostenverzekering bestaat. Ik heb zelf met google en op enkele islamitische fora gezocht of ik moslims kon vinden die om religieuze redenen bezwaar hebben - maar niks gevonden. Mogelijk heeft het bijvoorbeeld ook te maken met de vrij gigantische kosten die komen kijken bij het afsluiten van een basisverzekering. Hoe dan ook zijn deze statistieken wel een goede aanvulling.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 21 apr 2008 15:43

Inderdaad, de religieuze gewetensbezwaarden zitten dus in de christelijke hoek en niet in de Islamitische hoek. De hoge kosten zullen zeker oorzaak zijn dat veel allochtonen geen zorgverzekering hebben. Minister Ab Klink gaat deze onverzekerden nu aanpakken om dit probleem opgelost te krijgen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3421 ... aan__.html

Het bericht van VBN blijft dus een onzinbericht.

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 21 apr 2008 18:03

Valt "Ik vind het teveel geld" ook onder gewetensbezwaar of niet? :D

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde » 23 apr 2008 19:00

Twee latere reacties van VBN volgeling 'cor taxi' zijn wel geplaatst:
cor taxi schreef:een echte Moslim gaat ook niet naar een ziekenhuis!!(het zit er in die ziekenhuizen uiteraard vol van)als Allah wil dat jij ziek wordt moet je dat accepteren en er vooral niets aan doen.het is zijn wil,dus niet tegen stribbelen aub.. ga maar gewoon een biertje halen in de kroeg.shit dat mag ook al niet??waarom zie ik dan zoveel Moslims alcohol zuipen in de kroeg of discotheek? nou….
cor taxi schreef:nou….!! is het dan toch een cultuur ipv een geloof?natuurlijk is die Islam geen geloof maar een cultuur met een religieus sausje er over heen om ons lekker in slaap te sussen.al moet ik zeggen dat ze dat zeker bij onze regering aardig lukt.
VBN hoe zit het met die vrijheid van meningsuiting waar jullie voor zeggen te zijn en over stellen: "Ook dient de absolute vrijheid van meningsuiting en expressie volledig, zonder enige terughoudendheid, gerespecteerd te worden." En dan zelfs op de eigen website reacties censureren?
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 23 apr 2008 19:36

Lekker generaliserend weer die Co Tax. Geen een moslim is verzekerd en ze zitten allemaal in de kroeg, ja hoor natuurlijk!

Trouwens ik heb nog steeds nergens ooit gelezen dat de Islam voor zou schrijven dat je je niet mag laten behandelen en dat ziek worden Gods wil is. Staat dat in de Koran?Of waar heeft Mohammed dat gezegd? Staat dat in de Hadith's? Of verzinnen ze dat bij de VBN gewoon zelf.
En nee een echte moslim drinkt geen alcohol, dat klopt. Er zijn dan ook heel veel moslims in Nederland die zich daar aan houden. Ik denk dat de VBN gewoon iedereen met een Oosters uiterlijk of komende uit een Islamitisch land, of hier geboren maar eruit ziet als iemand komende uit een Islamitisch land, maar op de grote hoop 'moslims' gooit.

Hoe ziet trouwens een moslim eruit? Als ze een baard hebben of een lang gewaad dragen is mij dat vrij duideljk. Ook als ik ze uit een Moskee zie komen, of zie bidden op een kleedje met het hoofd naar Mecca, of als hun vrouw een hoofddoek draagt.

Maar hoe herken ik een moslim anders? Marokkaan is moslim? Turk is moslim? Iraniër is moslim? Ik geloof niet dat je dat zonder meer kunt stellen. Een moslim is namelijk iemand die gelooft in Allah en Mohammed als zijn profeet erkent en leeft volgens de Islamitische voorschriften. Aangezien dat nog steeds niet bij mensen op hun voorhoofd staat, kun je met de beoordeling of iemand moslim is nog aardig de plank misslaan.

Zo zijn doorgaans de Marokkaanse crimineeltjes geen moslim. Al zullen er zijn die dat predikaat op zichzelf plakken, maar dan lijikt het me meer een manier om je af te kunnen zetten tegen de gevestigde orde, dan dat er sprake is van serieus geloof.

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde » 02 mei 2008 16:49

Wederom een vreemd item bij VBN. In een bericht over moslimjongeren die een homoseksueel iemand aangevallen zouden hebben schrijft VBN het volgende: "Het zijn slechts de moslims die homosexualiteit niet accepteren". En vervolgens: "We zijn het er in onze samenleving over eens dat homosexuelen dezelfde rechten en plichten hebben als ieder ander".

Dat terwijl zowel het CDA, de CU en SGP zeer recentelijk hebben aangegeven dat het voor personeel in dienst van de samenleving is toegestaan te discrimineren bij het sluiten van een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Daarbij heeft het CDA aangegeven dat homoseksuelen wel moeten kunnen trouwen, maar vanwaar deze dubbele houding? Ondertussen heeft de CU nog steeds niet besloten of homoseksuelen welkom zijn binnen de partij, wel heeft tweederde van de lokale voorzitters aangegeven dat iemand die toevallig homoseksueel is geen bestuurder of volksvertegenwoordiger kan worden.

Een belangrijke vraag lijkt het me welk signaal deze regeringspartijen hiermee afgeven aan jongeren die vanuit huis de opvatting meerkrijgen dat homoseksualiteit een verkeerd iets is.

In ieder geval klopt er niets van de uitspraak dat het "slechts de moslims" zijn die "homosexualiteit niet accepteren". Zelfs de verhalen in de koran die gebruikt worden om homoseksualiteit te verwerpen komen ook in de bijbel voor. Het gaat namelijk over Lot die de opdracht krijgt naar het land van Sodom en Gomorrah te trekken, om daar de zondige mensen (die zich o.a. schuldig maken aan homoseksualiteit) te bekeren tot het monotheisme. Dit in zowel het bijbelverhaal als het koranverhaal, waarop volgt dat zowel de bijbelgod als korangod overgaan tot vernietiging.

-----

Aan de andere discussie wil ik nog even toevoegen dat volgens de CBS-definitie (van toepassing aangezien het om CBS statistieken gaat) de grootste groep allochtonen in Nederland van Indonesische afkomst is (15%) en een bijna gelijk deel van Duitse afkomst is (14%) (bron). Nu verwacht ik dat mensen die vanuit Duitsland naar Nederland komen over het algemeen hoog opgeleid zijn, maar aan de hand van die statistieken kun je niets zeggen over het percentage moslims dat geen zorgpolis heeft. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat het voornamelijk allochtone mensen uit Polen zijn, of wie weet toch Duitsers?
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 02 mei 2008 17:41

Slechts moslims zijn tegen homoseksualiteit? Ga maar eens op Stormfront kijken daar vind je heel wat lui die tegen homo's zijn, en je komt er nauwelijks een moslim tegen.

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde » 03 mei 2008 00:24

Ja dit is het verdraaien van de waarheid, ik daag VBN dan ook uit te verdedigen dat: "Het slechts moslims zijn die homoseksualiteit niet accepteren". In de koran of ahadith staat nergens dat jongeren een homoseksueel aan dienen te vallen, noch dat er de doodstraf zou moeten staan op homoseksualiteit. Verder kan VBN claimen dat het om "achterlijke moslims, vervult van haat" gaat, en boos zijn dat andere media dit niet zo schrijven. Maar als slechts de organisator denkt dat het om moslimjongeren gaat, terwijl er niemand is aangehouden, lijkt het mij geen erg goede presentatie van de feiten. Terwijl dat toch de manier is waarop een goede krant berichtgeving doet.

Inmiddels ook toegevoegd op het weblog van VBN: "Hoi VBN, ik wil jullie graag uitdagen hard te maken dat: "Het slechts de moslims zijn die homoseksualiteit niet accepteren"." Ben benieuwd of het door de censuurcommisie komt.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Plaats reactie