vreemde site

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

flower

vreemde site

Bericht door flower »

http://shatterthedarkness.net/

dez site gaf mn vriend aan mij ik ben gaan kijken maar vind het nogal een enge site en het lijkt me een beetje sekteachtig.
Als hij hier zo in gelooft vind ik dat best eng!
Wat vinden jullie van deze site misschien maak ik me zorgen om niks.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dank je wel voor de aanvulling in mijn weblinkjes "meest afzichtelijke fundisites". Ik ken tientallen van dergelijke sites inmiddels. Hoe kitcheriger, hoe beter lijkt het credo bij sommige van dergelijke sites. Dit is "slechts" een van de oh zo vele afizchtelijke sites.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
flower

Bericht door flower »

ik vind het maar eng
Laatst gewijzigd door flower op 06 okt 2007 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ach, er zijn 1001 van zulke complottheorien en ach, het merendeel is het gevolg van een rijke fantasie, angstgevoelens en cognitieve dissonatie. Als mensen dat soort dingen willen doen, feel free en als ze dat nog willen ppubliceren, feel free. Het wordt wat anders als ze me er van willen proberen te overtuigen danis het vaak een simpel credo: wetenschap is niet democratisch.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
flower

Bericht door flower »

Ik vind het inderdaad ook erg vervelend als mensen mij willen overtuigen of het aan me opdringen.
En dat is dus precies wat hij doet, maar inmiddels laten we het onderwerp maar wat met rust want anders zouden we elke dag ruzie hebben :)
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

flower schreef:En dat is dus precies wat hij doet, maar inmiddels laten we het onderwerp maar wat met rust want anders zouden we elke dag ruzie hebben :)
Laat me raden, hij is het die bij een discussie daarover al spoedig in het offensief schiet?
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
flower

Bericht door flower »

ik probeer hem niet te overtuigen hij zegt dat hij niet denkt maar weet.
Hij gaat inderdaad in offensief of hij zegt dat ik onwetend ben omdat ik christus heb afgewezen.
Ik vind het jammer dat hij niet gewoon een beete begrip kan hebben voor andersdenkenden.
Iedereen die anders denkt zit of beneden zijn niveau, of is bezeten van duivels.
Ik zelf heb er niks op tegen dat hij daarin gelooft maar hij moet mij erbuiten laten.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Heb je dan niet inmiddels de ganse tijd het gevoel/de indruk dat je telkens maar op je tenen moet lopen voor hem?

-Thelonious Monk
flower

Bericht door flower »

Ja soms wel eigenlijk ik kan niet zomaar iets zeggen want dan volgt er een hele preek.
Ik weet ook niet of het standhoudt want ik vind het wel belangrijk dat je dit soort onderwerpen met elkaar kunt bespreken.
Ook denk ik dat het voornamelijk frustratie is bij hem omdat hij mij niet kan overtuigen van zijn soms belachelijke ideeen.
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Ga er dan maar goed, nuchter over nadenken. Besef ook dat je in deze specifieke situatie echt voor de volle honderd procent jouw welbevinden zwaar moet laten meewegen.
Het is dit geval niet een triviale kwestie van geven en nemen.

-Thelonious Monk
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Flower: ik snap je onbegrip, ik snap je probleem. Echter, wij zijn hier geen relatiebemiddelingsbureau. Dat bepaalde groepen Christenen (ook hier in Nederland) zo zwart-wit denken, is velen van ons bekend. Echter, ik raad je aan om je prive-besognes voor je te houden omdat a) jij het niet leuk zou vinden als je vriend hetzelfde omgekeerd dit zou doen b) dit forum bedoeld is om te discussieren, niet om uit te huilen. Er zijn andere fora waar je relatieproblemen kan berspreken. Misschien kan je daar beter je ei kwijt.
Je bent van harte welkom om mee te discussieren, ons op de problemen die religie met zich meebrengen te wijzen (hoewel ik denk dat dat geen nieuws is hier) maar doe dat alsjeblieft op een algemeen niveau en niet op een persoonlijk niveau.
Wat Edwin zegt, zit zeker een kern van waarheid in: als je elke keer op je tenen moet lopen voor een relatie, is dat slecht voor de relatie en nog erger: voor je gezondheid. Als je elke keer op je tenen moet lopen, ga je vroeger of later een keer op je bek en dan is de schade nog veel moeilijker te beperken.
Samante

Bericht door Samante »

Als jouw partner met, voor jou, wereldvreemde ideeën komt en hij die ook aan jou opdringt is het denk ik zaak de relatie zo snel mogelijk te beëindigen. Ik denk dat hij jou ook in contact brengt met (of onderdompelt) in een vrienden- en familiekring met dezelfde wereldvreemde ideeën. Maak je er los van en zet er een dikke punt achter, het kan eigenlijk alleen maar leiden tot veel ellende zoals ik het zie.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

flower schreef:ik probeer hem niet te overtuigen hij zegt dat hij niet denkt maar weet.
Oh jee, dat dacht ik vroeger ook toen ik 'in de ban van de Heer' was.
Hij gaat inderdaad in offensief of hij zegt dat ik onwetend ben omdat ik christus heb afgewezen.
Het wordt me steeds duidelijker. Iedereen die niet 'het enige ware geloof' accepteert, is onwetend of onder invloed van de machten der duisternis.
Ik vind het jammer dat hij niet gewoon een beete begrip kan hebben voor andersdenkenden.
Mensen met een fundamentalistisch geloof kunnen niet echt begrip hebben voor andersdenkenden.
Iedereen die anders denkt zit of beneden zijn niveau, of is bezeten van duivels.
Ik zelf heb er niks op tegen dat hij daarin gelooft maar hij moet mij erbuiten laten.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Heel verstandig van je dat je niet in zijn waan meegaat. Je zit in een erg moeilijke positie. Ik wens je veel sterkte toe, en ik hoop dat jullie eruit komen.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bendk
Forum fan

Bericht door bendk »

Het is soms volstrekt onbelangrijk als iemand gelijk heeft, wel of ik het kan toevoegen aan de balans van mijn persoonlijk leven....
En daar heb ik soms onomkeerbare beslisingen in genomen...
Emigreer...want er is meer tussen hemel en aarde.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Afgezien van de reacties hier die inhoudelijk op het probleem ingaan, ben ik het wel met Sararje eens dat het niet zo kies is om iemand persoonlijk te kijk te zetten op een open forum. Stel dat je vriend hier zou lezen. Ik zou me goed te kijk gezet voelen. Maar goed dat is mijn gevoel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie