Greatest Story Ever Told-Christianity

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

tommy
Geregelde verschijning

Greatest Story Ever Told-Christianity

Bericht door tommy »

wat vinden jullie hiervan. wel interresante uitleg .

http://www.youtube.com/user/countmedwell

Greatest Story Ever Told-Christianity part 1, 2, 3
not faith, but reason
duupie

Bericht door duupie »

Ik heb er erg van genoten, De theorie lijkt een stuk samenhangender dan de theorie van de creationisten. Het is leuk dat de niet-christenen/atheisten eens terugslaan in plaats van steeds zich te moeten verdedigen.

Verder heb ik soms mijn twijfels bij de correctheid van de theorie. Het hele verhaal heeft nogal een hoog Dan Brown- gehalte. Bovendien zou de bijbel, in tegenstelling tot wat de documentaire beweert niet de enige bron zijn die naar Jezus verwijst. Ik heb vroeger in de godsdienstlessen geleerd dat Suetonius (romeins geschiedschrijver) en Josephus over jezus schreven.

Aan de andere kant kan je de eerste 2 delen van de docu net zien als een bewijs voor het bestaan van goddelijke figuren. Deze komen immers periodiek terug en vertonen analoge eigenschappen, wat goddelijke interventie meer waarschijnlijk maakt, hoewel dit helemaal niet overeenkomt met enig welke bijbel en iemand weer een nieuwe bijbel zou moeten schrijven en een nieuwe religie verzinnen om dit verkocht te krijgen.

vrijwilligers?
your god is dead because we killed him
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Tommy,

Deze video is heel goed op z'n plaats tussen de video's van Cremo's "Forbidden Archeology".
Zelfde kwaliteit, zelfde bullshit! Entertaining, maar dat is de teleporter van Star-Trek ook waar ik bijna dagelijks naar kijk...alleen vond ik dit toch een stuk saaier.
De informatieve waarde is overigens: 0,0
...oh ja!...Had iemand ook al niet Dan Brown vermeld? Eveneens, informatiewaarde: 0,0

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
duupie

Bericht door duupie »

wahlers schreef:Tommy,

...oh ja!...Had iemand ook al niet Dan Brown vermeld? Eveneens, informatiewaarde: 0,0

MvG, Wim Ahlers.
Dat is ook de reden dat ik hem vermeldde :wink:
your god is dead because we killed him
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Dat is ook de reden dat ik het herhaalde :wink:
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
tommy
Geregelde verschijning

Bericht door tommy »

ik zal eens navraag doen hoe ze erop zijn gekomen.

maar dat er meer personen in geschiedenis waren die ongeveer op de zelfde manieer en wijze plaats hebben gevonden. dat vond ik wel interresant. dat het verhaaltje telkens weer naar boven komt alleen met een andere individu.

maar daat van de zon en sterrenkune vond ik eigenlijk niet echt een slecht idee. oke, er zijn misschien nog geen duidelijke bewijzen dat het zo zijn geweest.
not faith, but reason
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

De vergelijking met horus had ik nog niet zover zien uitgewerkt. De evangelievoorbeelden zijn naar mijn mening zware inlegkunde.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
tommy
Geregelde verschijning

Bericht door tommy »

heb navraag gedaan bij de persoon,die de filmpjes op youtube heb gezet. hij heeft ze zelf niet gemaakt, maar hij kon wel vertellen dat dit jarenlang uitbundig is onderzocht door verschillende literatuur en kennis van het heden te doorzoeken.

oke, het is een interpretatie van de onderzoeker die dit onderzoek hebben gedaan. ze hebben er toch zeker wat meer tijd en aandacht aanbesteed dan de personen op dit forum.

wie weet hebben ze het wel "juist".

iedergeval was het leuk om te zien.
not faith, but reason
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Volgens mij zijn het de zelfde makers van de Film "The god who wasn't there" omdat ze vrijwel het zelfde beeld materiaal gebruiken. Ik vond het persoonlijk als weer een hele verbetering van hun vorige film dat toch minder inhoud had. :D
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik wilde het filmpje bekijken maar krijg op de link iets anders dan waar het hier over gaat volgens mij, ik kreeg een filmpje te zien over JFK :roll: De link blijft dus niet dezelfde maar wordt vervangen door andere fimpjes blijkbaar.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wel leuk om te zien. Veel inlegkunde inderdaad. Ik heb ooit het boek Goden uit de Kosmos gelezen van Alan F. Alford. In dat boek kreeg men het ook voor elkaar om ervan uit te gaan dat buitenaardse inteligenties van een andere planeet mensen had gecreëerd op aarde. Uitgaande van deze theorie kon men ook heel veel Bijbeluitspraken verklaren, waarbij je dacht, ja dit klopt beter dan wat er doorgaans voor verklaring achter zit. Vertrekken met een wagen van vuur (ruimtevaartuig). De tien geboden die met een vinger van vuur in steen werden geschreven (laser). Godenzonen die paarden met de dochters van de aarde (aliens die zich mengden met aardbewonerd). Enz. enz.

Waar het verhaal van de filmpjes natuurlijk mijns inziens wel gelijk in heeft, is het overnemen van zeer oude Egyptische geloofssymbolen, en teksten uit oude geschriften zoals het Epos van Gilgamesh gegoten in een nieuw jasje. De Bijbel kun je natuurlijk niet los zien van veel oudere overleveringen. Er is veel plagiaat in te lezen, aangepast voor een nieuwe religie.

En dat de historische Jezus niet heeft bestaan, daar zijn ook meer aanwijzingen voor.
Dus ook dit zal altijd een discussie punt blijven.

Astrologie is ook ouder dan de Bijbel. Dus dat hier ook in de Bijbel verwijzingen in zouden kunnen staan, is ook niet echt een onzinnig idee. Of het daadwerkelijk zo is, is iets anders.

Maar het idee dat de Bijbel een verzameling is van veel oude mythes en legendes in een nieuw jasje, daar sta ik niet afwijzend tegenover. Er is hiervoor genoeg materiaal te vinden dat dit bevestigd.
Laatst gewijzigd door Kitty op 03 jul 2007 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Hoezo informatieve waarde 0,0?
EDIT: ik zag er eigelijk helemaal niets in van buitenaardse wezens lol..

Hebben we wel hetzelfde filmpje bekeken?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

tommy schreef: maar dat er meer personen in geschiedenis waren die ongeveer op de zelfde manieer en wijze plaats hebben gevonden. dat vond ik wel interresant. dat het verhaaltje telkens weer naar boven komt alleen met een andere individu.
Interresant vind ik niet, meer eigenlijk "frappant" dat er zoveel andere mannen waren die hetzelfde deden als jezus. Over water lopen, mensen genezen, bla, bla, bla. Net alsof het in de mode was. Komt ook over als oplichters praktijken. En gek genoeg vind je dat soort mensen niet meer, die over water kunnen lopen of blinden laten zien :roll: . Ja, je hebt ze wel die vanalles claimen maar bewijzen kunnen ze niks.
Fuck met alles.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Kitty schreef:
En dat de historische Jezus niet heeft bestaan, daar zijn ook meer aanwijzingen voor.
Dus ook dit zal altijd een discussie punt blijven.
wat doe je dan met de historische petrus 8-[
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plaats reactie