Sjoerd van der Wouw.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Sjoerd van der Wouw.

Bericht door Cluny » 13 dec 2006 10:26

Vriend Volkert actief in Kamer voor PvdD
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: De Telegraaf / BN/de Stem
Gepubliceerd: woensdag 13 december 2006 @ 08:38
Enkele fracties in de Tweede Kamer zijn bezorgd over de aanwezigheid van Sjoerd van der Wouw in de Tweede Kamer. Deze voorzitter van de radicale Vereniging Milieu Officief werkte zeer nauw samen met Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn. "Ik voel me er niet lekker bij", zei Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid.

Het CDA is bezorgd over het feit dat de Partij voor de Dieren (PvdD) zitting krijgt in de Kamercommissie voor de Inlichtingendiensten. Het CDA stelt dat bekende dierenrechtenactivisten als Van der Wouw aan de PvdD zijn verbonden. Geheime informatie van de AIVD over gewelddadige acties van deze activisten zouden via de PvdD naar de bewuste personen kunnen lekken.

De fractieleiders mogen de informatie in de commissie met niemand delen. Toch is het CDA bezorgd. "De PvdD heeft Sjoerd van der Wouw in dienst. Die man was medewerker van Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn. Volkert was een radicaal dierenactivist. Hij werd ook in verband gebracht met de nooit opgehelderde moord op een gemeenteambtenaar in Putten", aldus een bron binnen de CDA-fractie.

Thieme is woedend op de suggesties. "Van der Wouw is helemaal geen crimineel en bovendien is hij geen fractiemedewerker. Mogelijk wordt hij dat wel in de toekomst". Ze vindt dat het CDA moet stoppen met het zwartmaken van haar partij. "Er zijn mensen die er belang bij hebben dierenbeschermers in een kwaad daglicht te stellen. Dit is pure stemmingmakerij, maar dat had ik wel verwacht van mensen uit de bio-industrie", aldus Thieme.
De vraag is: Is deze dierenactivist medeplichtig aan moord, wellicht van 2 moorden?
En als deze vraag gesteld wordt zonder dat er ooit een antwoord op komt, is het dan raadzaam om hem naar een plekje in de politiek te begeleiden?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 dec 2006 13:12

Je kan met zulke clubs nu eenmaal niet om hun achterban en connecties heen. Kijk bij Groen Links naar Duyvendak, ooit actief in organisaties als de Ra Ra. Je hebt gewoon te maken met een extreem linkse achterban. Voorkomen van doorsluisen van info over en weer kun je denk ik niet voorkomen. Het is jammer dat groepen die voor dieren of het milieu opkomen vaak gelinkt zijn aan links radicale groeperingen. De AIVD houdt dit soort groeperingen zeer nauwlettend in de gaten. En dat is niet voor niets.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 dec 2006 13:18

Toch staat deze dierenactivist heel dicht bij een feitelijke moord.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Baruch
Forum fan

Re: Sjoerd van der Wouw.

Bericht door Baruch » 13 dec 2006 13:55

cluny schreef:De vraag is: Is deze dierenactivist medeplichtig aan moord, wellicht van 2 moorden?
Is er een proces tegen hem aangespannen?

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 dec 2006 13:57

Baruch schreef:
cluny schreef:De vraag is: Is deze dierenactivist medeplichtig aan moord, wellicht van 2 moorden?

Groetjes,

Baruch
Nee, en?

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 dec 2006 14:02

Ben je als vriend van een moordenaar een potentiele medeplichtige? Het zou natuurlijk best kunnen dat deze man erbij betrokken was, maar daar zijn geen bewijzen voor. Dat Volkert van de Graaf uit Milieu offensief kwam, maakt nog niet ieder van die club een potentiele moordenaar. Je zou dan ook kunnen zeggen dat ieder die afstudeert aan de Universiteit Wageningen Volkert van der Graaf trekjes kan vertonen. Want ook hier worden voedingsbodems gelegd voor links extremisme.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch » 13 dec 2006 14:16

cluny schreef:
Baruch schreef:
Nee, en?
Ik verwacht dat als jij inderdaad kan aantonen dat hij op een of andere manier medeplichtig is aan moord, je dan naar de rechter stapt. Wanneer je niets kan aantonen, of het niet erg aannemelijk kan maken, vind ik het eerlijkgezegd stemmingmakerij.

Groetjes,

Baruch
Laatst gewijzigd door Baruch op 13 dec 2006 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 13 dec 2006 15:04

Je mag vinden wat je wilt.
Dit nieuws viel mij op vandaag.
Dus breng ik dat op het forum, met mijn eigen gedachte erbij.
Ieder mag daar zijn eigen mening tegenover zetten.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 dec 2006 15:13

De bezorgheid kan ik me ook indenken. Zeker als deze figuur nauw samenwerkte met iemand die een moordenaar bleek te zijn. Je zou in de politiek elke schijn naar dit soort connecties moeten uitsluiten, dus het is op zijn minst niet verstandig om je als partij te linken met dit soort mensen die de schijn tegen hebben.

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 13 dec 2006 15:17

Kitty schreef:De bezorgheid kan ik me ook indenken. Zeker als deze figuur nauw samenwerkte met iemand die een moordenaar bleek te zijn. Je zou in de politiek elke schijn naar dit soort connecties moeten uitsluiten, dus het is op zijn minst niet verstandig om je als partij te linken met dit soort mensen die de schijn tegen hebben.
De schijn kan ook worden gecreërd. Smaad is niet goed te praten.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 dec 2006 15:42

Misschien is het in de politiek niet verkeerd om niet te goed van vertrouwen te zijn. Om dit nu meteen als smaad te betitelen gaat mij iets te ver.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 13 dec 2006 15:50

Marianne Thieme had in het verleden ook zelf direct contact met Volkert; Tussen 2001 en 2004 was Marianne Thieme beleidsmedewerker van de stichting Bont voor Dieren. Ze kwam door haar werk in contact met Volkert van der Graaf, actief bij Vereniging Milieu-Offensief. VMO werd in 1992 opgericht door Volkert van der Graaf en Sjoerd van der Wouw. Van der Wouw was medewerkers bij sttichting Wakker Dier. Voorzitter van Wakker Dier was jawel Thieme.

Artikel over Van der Wouw en Van der Graaf: http://www.burojeugdzorg.nl/286.htm

Verder:
Thiemes grote voorbeeld is voor dierproeven
woensdag 29 november 2006 09:35

Peter Singer is de grondlegger van de dierenbeweging. De Australische filosoof heeft lang geleden het boek Animal Liberation geschreven. In dat boek stelde hij dat dieren evenveel rechten hebben als mensen. Het boek had een enorme invloed.

Zowel de net in de Tweede Kamer gekomen Partij voor de Dieren als allerlei antivivisectiegroepen hebben zich gebaseerd op zijn filosofie. Het is niet voor niets dat de meest fanatieke actiegroepen zich hebben getooid met de naam van Singers boek: dierenbevrijdingsfronten.

Huiveringwekkend
Ik heb het boek zo'n twintig jaar geleden gelezen en herinner me dat hij zelfs vond dat een volwassen chimpansee meer waard was dan een pas geboren mensenkind. Dat was een redenering die zowel huiveringwekkend was als onmiskenbaar uit zijn ijzeren logica voortvloeide.

Ook in Nederland heeft Singer veel invloed gehad: het Dierenbevrijdingsfront voerde, verwijzend naar hem, actie tegen het BPRC in Rijswijk, waar proeven met apen en mensapen werden uitgevoerd. Onderzoekers werden bedreigd, hun auto's vernield, hun ruiten ingegooid, hun kinderen de stuipen op het lijf gejaagd. Het werkte. In Rijswijk worden nog nauwelijks proeven op mensapen uitgevoerd.

Ethisch te verantwoorden
Uit de documentaire Monkeys, Rats and Me die BBC 2 maandagavond uitzond, blijkt dat Singer van mening is veranderd. Hij zegt in de uitzending expliciet dat het ethisch te verantwoorden is om experimenten op apen uit te voeren als daar mensen mee kunnen worden geholpen. Zelfs als dat tot gevolg heeft dat die apen een ernstige ziekte krijgen.

Een neurochirurg uit Oxford, Tipu Aziz, vertelt dat voor zijn onderzoek honderd apen de ziekte van Parkinson hebben gekregen maar dat dit zo'n 40.000 mensen met diezelfde ziekte heeft geholpen. Wat zegt Singer vervolgens? 'Clearly I would have to agree that was a justifiable experiment.'

Een te rechtvaardigen dierproef!

Het is alsof Marx opeens zegt: sorry, dat communisme van mij was toch een vergissing. Alsof Geert Wilders morgen opeens zegt: oeps, ik ben bij nader inzien gek op de islam, sterker, ik word moslim.

Ps. Hebt u maandag dat prachtige profiel in NRC Handelsblad gelezen over Marianne Thieme, leider van de Partij voor de Dieren en volgeling van Peter Singer? Daarin kwam oa. Sjoerd van de Wouw aan het woord, die met Marianne Thieme heeft samengewerkt en zich heel positief over haar uitliet.

Volkert
Weet u nog wie dat was? De kompaan van Volkert van der Graaf, de man die Pim Fortuyn heeft vermoord.

Zie: http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch » 13 dec 2006 16:43

Gut. Volkert had een compaan: Sjoerd. Sjoerd zat in hetzelfde kleine dierenrechtenwereldje als Marianne en Volkert. Marianne heeft ooit contact gehad met Volkert. Verschrikkelijk allemaal!

Groetjes,

Baruch

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 13 dec 2006 17:03

Gut. Volkert had een compaan: Sjoerd. Sjoerd zat in hetzelfde kleine dierenrechtenwereldje als Marianne en Volkert. Marianne heeft ooit contact gehad met Volkert. Verschrikkelijk allemaal!
Het is gewoon een opsomming van feiten. Net als in andere organisaties lopen ook binnen het dierenrechtenwereldje enge mensen rond. De tijd zal het leren of Sjoerd zitting neemt in de Kamer en wat er allemaal nog meer boven tafel komt.

Ik heb absoluut niets tegen dierenliefhebbers en dierenbeschermers, maar ga me niet vertellen dat het allemaal lieverdjes zijn!
Daarnaast komt elke keer Thieme op de proppen met Ghandi; wat wil ze nu? Zichzelf vergelijken met Ghandi? Denken dat mensen haar gedachtengoed gaan vergelijken met het gedachtengoed van Ghandi? Ze komt niet eens in de buurt!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 dec 2006 17:23

Achteraf vind ik heel die partij voor de dieren een behoorlijk eng clubje.

Plaats reactie