Zo'n 20% minder gebruik van Voedselbank 2025

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
B.S.
Bevlogen

Zo'n 20% minder gebruik van Voedselbank 2025

Bericht door B.S. »

Volgens de voedselbanken zelf is het aantal mensen in Nederland dat gebruik maakt van de Voedselbanken met 20% gedaald. Overheidsbeleid en de aanhoudende lage werkloosheid zijn belangrijke factoren hierin.
Beter nieuws wordt nooit alleen gebracht natuurlijk, mede omdat er in Nederland significant minder verspilt zou worden zien de Voedselbanken bevoorrading- problemen voor zichzelf in de toekomst.
https://nos.nl/artikel/2568784-aantal-k ... en-blijven
Gerard R.
Superposter

Re: Zo'n 20% minder gebruik van Voedselbank 2025

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 26 mei 2025 21:34 Volgens de voedselbanken zelf is het aantal mensen in Nederland dat gebruik maakt van de Voedselbanken met 20% gedaald. Overheidsbeleid en de aanhoudende lage werkloosheid zijn belangrijke factoren hierin.
Beter nieuws wordt nooit alleen gebracht natuurlijk, mede omdat er in Nederland significant minder verspilt zou worden zien de Voedselbanken bevoorrading- problemen voor zichzelf in de toekomst.
Dus zó goed nieuws is dit nou ook weer niet...
Beetje verhullend... maar dat kom je wel meer tegen...
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het is ook nooit goed hè...
Ik begrijp het wel.

Opgezocht, ik val onder de armoedegrens, nu 1389 Euro netto met nog huur- en zorgtoeslag, huur rond vijfhonderd Euro (per 1 juli voor het eerst boven de 500.) Maar redt het behoorlijk, geen gekke dingen doen (wel verslaafd aan boeken kopen.)
Vooralsnog geen gebruik van een voedselbank hoeven te maken. Bij lange na niet. Afkloppen.
Laatst gewijzigd door B.S. op 29 mei 2025 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 29 mei 2025 13:37
B.S. schreef: 26 mei 2025 21:34 Volgens de voedselbanken zelf is het aantal mensen in Nederland dat gebruik maakt van de Voedselbanken met 20% gedaald. Overheidsbeleid en de aanhoudende lage werkloosheid zijn belangrijke factoren hierin.
Dus zó goed nieuws is dit nou ook weer niet...
Beetje verhullend... maar dat kom je wel meer tegen...
Klopt.

Ook staat er wat ze verstrekten niet hoeveel ze er afwezen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 29 mei 2025 17:13 Het is ook nooit goed hè...
Ik begrijp het wel.

Opgezocht, ik val onder de armoedegrens, nu 1389 Euro netto met nog huur- en zorgtoeslag, huur rond vijfhonderd Euro (per 1 juli voor het eerst boven de 500.) Maar redt het behoorlijk, geen gekke dingen doen (wel verslaafd aan boeken kopen.)
Vooralsnog geen gebruik van een voedselbank hoeven te maken. Bij lange na niet. Afkloppen.
Ik heb een paar berichten afgeslpitst naar Boeken aanschaffen en/of wegdoen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie