De 2.0-revolutie

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Gloomy
Forum fan
Contacteer:

De 2.0-revolutie

Bericht door Gloomy »

83314895f5a7bbec296719714100a46c.png
40 minuten lees- of luistertijd. De filosofie die wellicht een hele hoop verklaard.

Wie is mee?

lezen in het Engels, Nederlands of Arabisch:

https://messagefromone.blog/2024/11/17/ ... evolution/

luisteren in het Engels:

https://soundcloud.com/gloomer2000/the- ... -audiofile

Dank jezelf :)
Maria
Moderator

Re: De 2.0-revolutie

Bericht door Maria »

Gloomy schreef: 18 nov 2024 11:09
40 minuten lees- of luistertijd. De filosofie die wellicht een hele hoop verklaard.
Wil je in het kort vertellen waar dit over gaat en wat je punt is wat je ter sprake wil brengen?
Er zij maar weinig mensen, die 40 minuten gaan lezen zonder te weten waar het over gaat.
Anders kun je dit beter plaatsen: Verwijzingen naar externe websites
Zie forumregels E6 en E7
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Ik heb het leeuwendeel van de tekst gelezen, het zijn voor mij vooral de gebruikelijke New Age-clichés over hoger bewustzijn en verlies van het ego met vage, sektarische overtonen ("je zult nooit meer eenzaam zijn!"). Ik zie nergens onderbouwing noch een uiteenzetting van de "filosofie", het is meer een soort pamflet. Ik heb wat op de site rondgekeken, dit vind ik een veel beter artikel:
In the grand orchestra of musical genres, Metal stands as a beacon, offering a path to enlightenment through its cathartic and soul-stirring compositions. So, as you navigate the diverse soundscape of music, consider Metal as a powerful ally that can bring you closer to the light within yourself. Choose your musical companions wisely, and let the resonating vibrations guide you on a journey of self-discovery and illumination.

https://messagefromone.blog/2023/12/31/ ... the-light/
Is me nog te New Age (ik kan echt niet onder woorden brengen hoezeer ik de New Age haat) en te gnostisch, maar metal is geweldig natuurlijk.

https://youtu.be/Tn1n-omq8y8?si=UXs8qU3LnUBsHSzM
"Disneyland wil kinderachtig zijn om ons te laten geloven dat de volwassenen elders zijn, in de "echte" wereld, en om het feit te verbergen dat echte kinderachtigheid overal is."
Jean Baudrillard, Simulacrum & Simulatie
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Hey, leuk man. Direct een metaalhoofd :)

Is beestige muziek, wat een screams. Ik heb hem opgenomen op mp3 en ga deze draaien op mijn radioshow op Radio Bullet a.s. 30 november :)

ik neem aan dat dat wel mag...

Ja, een pamflet, je hebt gelijk. Maar ik hoop dat het voor sommige mensen een steun is.

Benieuwd naar de reakties van leden die de hele tekst hebben gelezen of geluisterd.

Gegroet en bedankt,

Jan.
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Maria schreef: 18 nov 2024 11:34
Gloomy schreef: 18 nov 2024 11:09
Wil je in het kort vertellen waar dit over gaat en wat je punt is wat je ter sprake wil brengen?
Er zij maar weinig mensen, die 40 minuten gaan lezen zonder te weten waar het over gaat.
Anders kun je dit beter plaatsen: Verwijzingen naar externe websites
Zie forumregels E6 en E7
Ow, dat wist ik niet. Ik ga meteen aan de slag om een samenvatting te maken.
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

De wereld staat aan de vooravond van een grote transformatie. Het concept van 2.0 nodigt ons uit om onze beperkingen als mensen te overstijgen en een nieuw tijdperk van bewustzijn te omarmen. Deze evolutie is niet slechts een droom of utopie, maar een logische stap in de ontwikkeling van wie wij zijn. 2.0 is een visie die hoop biedt, angst vermindert en een praktische blauwdruk geeft voor een betere wereld.

De principes van 2.0 zijn geworteld in zowel oude wijsheid als moderne wetenschap. Filosofische tradities, zoals het boeddhisme, hebben lang gesproken over verbondenheid en bewustzijn. Tegelijkertijd tonen recente wetenschappelijke ontdekkingen aan dat alles in het universum met elkaar verweven is. Het is geen dogma, maar een logische volgende stap in onze evolutie.

In mijn verslag lees je wat 2.0 inhoudt, waarom het relevant is, en hoe je het kunt integreren in je dagelijks leven.

Als er nog vragen zijn...
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gloomy schreef: 18 nov 2024 17:50 Deze evolutie is niet slechts een droom of utopie, maar een logische stap in de ontwikkeling van wie wij zijn. 2.0 is een visie die hoop biedt, angst vermindert en een praktische blauwdruk geeft voor een betere wereld.
Er is zoveel dystopian scify, dus met dat *hoop* gedeelte vind ik alvast goed. (Heb je tekst wel niet gelezen).

Echter ... en aldus gaan we 'preppen' klinkt niet al te consequent , of toch niet wat ik dan zou verwachten.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Laten we bij het begin beginnen.
Ik loop eerlijk gezegd al vrij snel vast in vragen.
Message from one schreef:
In de 2.0-dimensie heeft de mensheid het geheim van biologisch oneindig leven ontsluierd. Dit wordt bereikt door een perfecte combinatie van technologie en genetische evolutie:

Cellulaire regeneratie: Het menselijk lichaam heeft een zelfherstellend mechanisme ontwikkeld waarbij cellen zich onbeperkt kunnen vernieuwen zonder mutaties. Veroudering bestaat niet meer.

Symbiose met technologie: Nanobots bewaken en optimaliseren constant de lichaamsfuncties, terwijl ze ziekten, infecties of fysieke schade onmiddellijk herstellen.
Dat klinkt op het eerste gezicht goed, maar hoe werkt dit dan?
Het betekent dat we biologisch heel anders gaan functioneren dan we nu doen. Onbeperkt vernieuwen van cellen zonder mutaties, is op dit moment genetisch niet mogelijk. Wat maakt dit na de 2-0 revolutie wel mogelijk?

Daarna dringt de vraag zich op of dit wel zo'n prettig perspectief is. Los van de vraag of je eeuwig zou willen leven, wordt het krijgen van kinderen een groot probleem als mensen niet meer overlijden. Een eindeloos groeiende bevolking wordt een issue als we in harmonie met de natuur willen leven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Gloomy schreef: 18 nov 2024 17:26 Hey, leuk man. Direct een metaalhoofd :)

Is beestige muziek, wat een screams. Ik heb hem opgenomen op mp3 en ga deze draaien op mijn radioshow op Radio Bullet a.s. 30 november :)

ik neem aan dat dat wel mag...
Aesthethica is een geweldige CD, kan aanraden hem helemaal te luisteren. Een van de origineelste (metal)albums van de afgelopen jaren.

Ik weet niet of je Obscura van Gorguts kent, een van de origineelste (metal)albums ooit en uitgesproken gnostische/spirituele thema's.

Silenced, fragments of nostalgia
Laments, frailty of the mind
Bounded by the abyssal fence
Light cleanses the internal sense
Obscure feeling of immensity
Black Opera, unio-mystica
Vibrate, filter of emotions
Filtrate, shapeless screen unfold
Reverie, climate of energy
Blackness, centre of whiteness
Geweldige hoes ook (zoek nog altijd een t-shirt met die druk). Excuses, nu weer ontopic.
"Disneyland wil kinderachtig zijn om ons te laten geloven dat de volwassenen elders zijn, in de "echte" wereld, en om het feit te verbergen dat echte kinderachtigheid overal is."
Jean Baudrillard, Simulacrum & Simulatie
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

gerard_m schreef: 18 nov 2024 21:10
Dat klinkt op het eerste gezicht goed, maar hoe werkt dit dan?
Je moet 2.0 bezien als een andere realiteit/dimensie/frequentie als de onze. Wij worden pas volledig 2.0 totdat we 1.0 verlaten, terwijl is er gewoon een "symbiose" tussen de twee. Je kunt contact maken met 2.0 en de 2.0-filosofie in dit leven (1.0) toepassen. Ik leg dat helemaal uit in mijn paper.

Wat betreft kinderen krijgen? 2.0 is een energievorm (met een collectief bewustzijn), ik denk niet dat dan nog kinderen ofzo bestaan. Zover ben ik nog niet.

Ik hoop dat het wat duidelijker voor je is. 't Is toch belangrijk dat naar de hele tekst wordt geluisterd, of gelezen.

Ik begrijp absoluut dat er veel vragen zullen zijn. Ik sta open voor alles, dus shoot! :)
Amerauder
Ervaren pen

Bericht door Amerauder »

gerard_m schreef: 18 nov 2024 21:10
Message from one schreef:
In de 2.0-dimensie heeft de mensheid het geheim van biologisch oneindig leven ontsluierd. Dit wordt bereikt door een perfecte combinatie van technologie en genetische evolutie:

Cellulaire regeneratie: Het menselijk lichaam heeft een zelfherstellend mechanisme ontwikkeld waarbij cellen zich onbeperkt kunnen vernieuwen zonder mutaties. Veroudering bestaat niet meer.

Symbiose met technologie: Nanobots bewaken en optimaliseren constant de lichaamsfuncties, terwijl ze ziekten, infecties of fysieke schade onmiddellijk herstellen.
Gloomy schreef: 19 nov 2024 08:05
Wat betreft kinderen krijgen? 2.0 is een energievorm (met een collectief bewustzijn), ik denk niet dat dan nog kinderen ofzo bestaan.

Aha, dus ouderdom, sterven en geboorte zou je graag afgeschaft zien worden?

Maar ouderdom, sterven en geboorte zijn behoorlijk fundamentele kenmerken van het leven, zou ik zeggen. Zonder die dingen – ook geen leven meer. Toch?

Dus dan is het eigenlijk het leven zelf, dat je af zou willen schaffen? Heb je het niet zo op levende wezens?
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

Maar ouderdom, sterven en geboorte zijn behoorlijk fundamentele kenmerken van het leven, zou ik zeggen. Zonder die dingen – ook geen leven meer. Toch?

Dus dan is het eigenlijk het leven zelf, dat je af zou willen schaffen? Heb je het niet zo op levende wezens?
Afgeschaft worden? Dat heb ik toch niet gezegd en dat kun je nergens uithalen. Het is gewoon de evolutie van de mens.

Toch dank voor je bijdrage aan dit topic :)

Jan.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Amerauder schreef: 19 nov 2024 11:16:scissors:

Dus dan is het eigenlijk het leven zelf, dat je af zou willen schaffen?
Heb je het niet zo op levende wezens?
ff Los van of zulks al dan niet zou kunnen in de toekomst:
  • waarom zou "ouderdom, sterven en geboorte afschaffen"
    per definitie "ook geen leven meer" met zich mee moeten brengen?
Die mensen die reeds leven die blijven toch 'gewoon' leven?
A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see..
.
A meaningful silence is always better than meaningless words.
.
Gloomy
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Gloomy »

HierEnNu schreef: 19 nov 2024 14:51 ff Los van of zulks al dan niet zou kunnen in de toekomst:
Ik denk dat er in de verre toekomst geen verschil meer is tussen leven en dood. Feitelijk, ook nu niet, want we weten dat de dood niets minder is dan een illusie en dat we gewoon overstappen naar een nieuwe dimensie (soort van zieletransportatie???). Het gaat ontzettend ver, en zoals het artikel zegt: mijn 1.0-brein kan dit niet bevatten. Ik heb er ook gewoonweg geen woorden voor. Dank voor de bijdrage.

Ter informatie: ik heb dat kinderstemmetje vervangen door een ietwat professionelere stem.

Ook te beluisteren als audiofile op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=sEO1CUCY5ag
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gloomy schreef: 19 nov 2024 15:49
HierEnNu schreef: 19 nov 2024 14:51 ff Los van of zulks al dan niet zou kunnen in de toekomst:
Ik denk dat er in de verre toekomst geen verschil meer is tussen leven en dood. Feitelijk, ook nu niet, want we weten dat de dood niets minder is dan een illusie en dat we gewoon overstappen naar een nieuwe dimensie (soort van zieletransportatie???). Het gaat ontzettend ver, en zoals het artikel zegt: mijn 1.0-brein kan dit niet bevatten. Ik heb er ook gewoonweg geen woorden voor. Dank voor de bijdrage.

Ter informatie: ik heb dat kinderstemmetje vervangen door een ietwat professionelere stem.

Ook te beluisteren als audiofile op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=sEO1CUCY5ag
Dat is allemaal zonder bewijs en meer een soort wensdenken.

Mij lijkt het geloven in ziel en eeuwig voortbestaan meer de stand 0.0
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie