TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑06 nov 2025 08:42
Gerard R. schreef: ↑05 nov 2025 17:08
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 nov 2025 10:50
De meeste mensen die zeggen dat men zich moet voorbereiden, zijn zelf op een oorlog uit.
Ga ja dat uitleggen?
Lijkt me dat het weinig uitleg nodig heeft en je misschien naar de bekende weg vraagt.
Bioj velen leeft nog de gedachte dat we andere hun niet welgevallige regimes moeten verwijderen.
In de jaren na de WOII heeft het Westen dat aan de lopende band direct en indirect gedaan.
Tegenwoordig echter is zomaar ingrijpen niet mer zo populair dus moten er redenen voor worden
gemaakt.
Eentje is het demoniseren van de ander, slaat dat aan dan reageert die daar meestal op.
Dus moet men zich daar sterk tegen wapenen, waarop de ander ook verder bewapent.
Zo draait de spiraal omhoog tot dat er een uitbarsting komt en dat is nu net wat men wil.
Het alsmaar 'tegen de afspraken in' oostwaarts opschuiven van de NATO is een goed voorbeeld van aansturen op een oorlog.
Ik heb dié gedachtengang nooit goed begrepen. Het Navohandvest bepaalt dat elk land ter wereld met goedvinden van de leden lid mag worden van de Navo, ook Rusland kon lid worden, maar is niet zover gegaan, wat niet problematisch was omdat de verhouding met Rusland een poos vrij goed was, na de val van het communisme. Wapens, ook atoomwapens werden weggehaald en vernietigd. Men mocht in elkaars militaire keukentje kijken over en weer.
Tot Russen nerveus werden vanwege vermeende dreiging en gedonder in Oost-Ukraine en de antiraket-raketten van de VS tegen het vermeende Iraanse kernwapen, opgesteld in Polen en Tsjechië. Ik denk dat een soort overname door het Westen zo ongeveer van Ukraine, ook financieel, nog veel erger is geweest voor de Russen en dat de Navo er een beetje met de haren werd bijgesleept door de Putin-administratie. Verder wil Ukraine al lang bij de EU.
Dan die echte inval van het min of meer geassocieerd land van de EU...
Dan ga je je achter de oren krabben als EU en de rest kennen we.
En er zijn aan welke kant ook, West of Oost altijd lieden, die regeringen willen verwijderen.
En dan heb je inderdaad dit:
Tegenwoordig echter is zomaar ingrijpen niet mer zo populair dus moten er redenen voor worden gemaakt.
Eentje is het demoniseren van de ander, slaat dat aan dan reageert die daar meestal op.
Dus moet men zich daar sterk tegen wapenen, waarop de ander ook verder bewapent.
Zo draait de spiraal omhoog tot dat er een uitbarsting komt en dat is nu net wat men wil.
En dan snap ik je wel.

** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **