Albanië niet langer land met moslim-meerdeheid
Moderator: Moderators
Albanië niet langer land met moslim-meerdeheid
Albanië heeft niet langer een (nominale) moslim-meerderheid onder haar bevolking. Het aantal moslims is gedaald tot 45-50% (afhankelijk van of de leden Bektashi-beweging als moslims worden beschouwd, wat de meeste Albanezen niet zouden doen). Het christelijke aandeel onder de bevolking houdt veel beter stand.
En Albanezen waren al niet heel fanatiek in hun beleving van de Islam. (Onder het regime van Enver Hoxa werd Albanië vanaf eind jaren zestig officieel atheïstisch verklaard.)
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... y_country/
En Albanezen waren al niet heel fanatiek in hun beleving van de Islam. (Onder het regime van Enver Hoxa werd Albanië vanaf eind jaren zestig officieel atheïstisch verklaard.)
https://www.reddit.com/r/europe/comment ... y_country/
Re: Albanië niet langer land met moslim-meerdeheid
Misschien dat het de verhoudingen in voormalig Joegoslavië ten goede komt.
Serviërs orthodox, Kroaten katholiek, Bosjnakken islamitisch.
Een broeinest nog steeds. Als al die religies nu eens een minderheid worden loopt het er wellicht met een sisser af.
Serviërs orthodox, Kroaten katholiek, Bosjnakken islamitisch.
Een broeinest nog steeds. Als al die religies nu eens een minderheid worden loopt het er wellicht met een sisser af.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Niet in landen zonder proportionele democratische representatie vrees ik.
Ik wens u alle goeds
Je bedoelt binnenkort de USA?Peter van Velzen schreef: ↑17 jul 2024 02:42Niet in landen zonder proportionele democratische representatie vrees ik.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Onder andere.dikkemick schreef: ↑17 jul 2024 08:07Je bedoelt binnenkort de USA?Peter van Velzen schreef: ↑17 jul 2024 02:42Niet in landen zonder proportionele democratische representatie vrees ik.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Zoals in UK waar een partij met minder dan 50% van de stemmen wel een overgrote meerderheid heeft in het Lagerhuis?Peter van Velzen schreef: ↑17 jul 2024 02:42Niet in landen zonder proportionele democratische representatie vrees ik.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Bij getrapte verkiezingen kan dat altijd al gebeuren.dikkemick schreef: ↑17 jul 2024 08:07Je bedoelt binnenkort de USA?Peter van Velzen schreef: ↑17 jul 2024 02:42Niet in landen zonder proportionele democratische representatie vrees ik.
Dat is dan ook de reden dat ik tegen districten stelsels ben.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?