HierEnNu schreef: ↑21 mei 2024 12:55
Ik heb als levensovertuiging het Seculiere Humanisme.
Humanisme is een filosofische en ethische houding die de waarde van mensen benadrukt en in het algemeen de voorkeur geeft aan kritisch denken en bewijs (rationalisme en empirisme) boven acceptatie van dogma of bijgeloof.
Hoe rijm je dat met een totale uitroeiing van Hamas?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑21 mei 2024 12:58Hoe rijm je dat met een totale uitroeiing van Hamas?
Ik rijm jouw reactie met een offtopic misselijkmakend uitlokkertje:
wil je dat ik zulks op rijm zet voor je, of misschien liever een Haiku?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
"Dit nooit meer" zijn woorden die uitgesproken zullen worden.
Vind ik dit, terwijl we al anderhalf jaar een genocide in Gaza steunen, behoorlijk hypocriet.
Tijdens de Nationale Herdenking worden allen herdacht die zijn omgekomen of vermoord, 'zowel tijdens de Tweede Wereldoorlog en de koloniale oorlog in Indonesië, als in oorlogssituaties en bij vredesoperaties daarna'.
Dat is dus niet genoeg!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Ook Dick Schoof had het over de Holocaust.
Ben even gaan Googlen.
Holocaust betekent letterlijk massamoord door de inzet van vuur, naar het oudgriekse holókauston. Dit betekent: geheel verbrand. Het betekent ook brandoffer.
Rob Vreeken (artsen zonder Grenzen) behandelt mensen met brandwonden die niet meer genezen, omdat zonder voedsel een lichaam geen littekenweefsel aanmaakt.
Dit nog ter afsluiting van bevrijdingsdag in Nederland gisteren. En ik wilde de term Holocaust nog even verduidelijken.
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑06 mei 2025 09:09
Ook Dick Schoof had het over de Holocaust.
................
Dit nog ter afsluiting van bevrijdingsdag in Nederland gisteren. En ik wilde de term Holocaust nog even verduidelijken.
Maria, ik zal antwoord op mijn eigen vraag geven: Waarom
Beste zionist CH
Om te provoceren natuurlijk!
Mag dat?
Ja, waarschijnlijk wel.
Moet ik dan niet happen?
Waarschijnlijk niet.
Het Israël topic heeft roet in het eten gegooid en bijna alles verziekt.
Waarom?
Omdat meningen verschillen?
Ik denk t niet.
Dit lijkt wel botsen van culturen.
Ik denk dat zionisme, moordpartijen, uithongering en onderdrukking bij de meeste mensen weerzin opwekt.
Als dit dan indirect (soms direct) gesteund wordt vraag ik me af of dat geplaatst moet worden op een vrijdenkers forum.
Ja, je mag een mening hebben maar mAg ik op dit forum de ku klux clan promoten en diens daden verheerlijken, bagatelliseren of ondertekenen met Ku klux?
Hoe onwenselijk zou dat zijn? IEDEREEN zou (terecht).hier over vallen......hoop ik!
Helemaal Israël negeren op het forum kan ook niet maar hoe inhumaan moet je als forum kunnen toestaan/tolereren?
Einstein/Mick
Staat bij alles alles ter discussie? Moet alles bespreekbaar zijn?
Waarom:
Beste Zionist Chaimnimsky,
? Als iemand weet wat dit teweeg heeft gebracht!
Ik spreek gewoon iemand aan op zijn onderschrift! Hoe hij zichzelf profiteert! En dat vind jij? Ja, wat vind jij dat eigenlijk? Dus waarom? DAAROM! En daarbij, het is enkel JIJ die voor jezelf kunt bepalen wat dit teweeg heeft gebracht! Voor niemand anders! Natuurlijk weet ik ook wat het teweeg heeft gebracht! Maar ik mag daar geen andere mening over hebben dan dat jij er over denkt te hebben? En daarbij, jou volgend, ben je met plezier of met tegenzin antisemiet?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Waarom:
Beste Zionist Chaimnimsky,
? Als iemand weet wat dit teweeg heeft gebracht!
Ik spreek gewoon iemand aan op zijn onderschrift! Hoe hij zichzelf profiteert! En dat vind jij? Ja, wat vind jij dat eigenlijk? Dus waarom? DAAROM! En daarbij, het is enkel JIJ die voor jezelf kunt bepalen wat dit teweeg heeft gebracht! Voor niemand anders! Natuurlijk weet ik ook wat het teweeg heeft gebracht! Maar ik mag daar geen andere mening over hebben dan dat jij er over denkt te hebben? En daarbij, jou volgend, ben je met plezier of met tegenzin antisemiet?
Door jou ben ik totaal anti Israeliet geworden! Provocateur.
Door jou en Netanyahu!
Einstein/Mick
Waarom: ? Als iemand weet wat dit teweeg heeft gebracht!
Door jou en Netanyahu!
Dat is alweer geen antwoord op mijn vraag! Daar ben je altijd HEEL goed in! En niet anti Joods? En je vergelijkt mij serieus met Netanyahu? Dat is nieuw voor mij! Verklaar je nader. Misschien kunnen we er over praten? Dat doe je toch graag?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Ps, jij moet godverdomme ook dit topic weer verstieren! Ik wens Chaimnimsky geluk en jij breid er weer een Israël topic van! Godverdomme voor de zoveelste keer! Kan de moderatie hier aub ingrijpen? Je bent eigenlijk best een zeer triest figuur! Weet je wat? Ik vergeef het je!
We will dance again!
🔱
ChaimNimsky schreef: ↑20 mei 2025 14:51
Bonjour gaf tweemaal publiekelijk te kennen er (voorlopig) mee te stoppen. Dan is het redelijk dat het eigenaarschap (voorlopig) naar iemand anders gaat. Nu begrijp ik dat hij toch niet stopt. Ah, ik zie dat Appelfflap ook alweer terug is. Laat iedereen doen wat hij/zij wil, maar het heeft wel onnodige en vergaande gevolgen.
Rereformed is onmisbaar voor dit forum en het is doorspekt met zijn nalatenschap -- de auteur van Volwassengeloof, De God die ver te zoeken is, het commentaar op Nietzsche's Zarathoestra, het commentaar op de Kleine Catechismus voor Freethinkers, Jezusmythicisme, "De verwarring is groot" naar aanleiding van het boek En de aarde bracht voort van Gijsbert van den Brink, het uitvoerig commentaar op ieder hoofdstuk van Mart-Jan Pauls boek Oorspronkelijk, de recensie van het boek Niet te geloven van Willie van Peer, en vertalingen van de beste preken uit het verleden, plus legio postings die dieper gaan dan die van menigeen - vooral vanwege de Theologische en muzikale opleiding en de enorme lading aan kennis die erbij komt kijken. Dat kan geen van de aanwezigen evenaren.
Om niet dramatisch te doen, laat ik ff kort ter info weten dat ik er eveneens vantussen ga.
Wij lopen niet synchroon in oorlog en vrede. Jij staat iets heel anders voor dan ik betreffende Israël.
En toch kon ik goed met je communiceren. Ik heb er zelfs een beetje een prettig gevoel van overgehouden.
Dat 'Zionist' heb ik jammer gevonden.
Ik wens je al het goede en veel vrede in de toekomst, ChaimNimsky!
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit en hallucinatie én geesteszieken.. **
Door jou en Netanyahu!
Jij schreef dit:
Wat ik schrijf is mijn (en die van vele anderen) connotatie met het begrip zionist.
Ik heb dan ook niets tegen Israëliërs, ik heb iets tegen de asociale zionisten die de Palestijnen verjagen. Wees Israëliër zoveel je wilt maar blijf als Israëliër (of welk volk dan ook) met de tengels van andermans bezit af.
En dat komt echt door mij? Serieus? In de quote geef je aan dat je ook anti Isrealiet bent! Wat is het nou?
We will dance again!
🔱
Door jou en Netanyahu!
Het is dan toch jammer dat jij je laat provoceren door Lost and not found yet. Niet om het één of ander dikkemick maar je zou zo onderhand toch beter mogen weten
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.