Sorry maar die proffesor vertelt onzin. Er zijn maar twee geslachten. Er is het mannelijk geslacht en het vrouwelijk geslacht. Je kan individuen hebben met beide geslachtskenmerken, die zijn dan hermafordiet maar dat soort mensen zijn uiterst zeldzaam. Er is geen derde geslacht. Er is op dat vlak geen spectrum.
Dat er veel variatie is in onze maatschappij verandert daar niets aan. Dat mensen zich anders voelen verandert daar ook niets aan. Als iemand zich 10 jaar jonger voelt dan zijn echte leeftijd is, dan is dat ook geen reden om een andere geboortedatum te laten registreren.
Je verandert dus ook niet echt van geslacht. Men registreert gewoon het andere geslacht op je papieren. Men creeert gewoon een legale fictie.
Het probleem met zijn bewering over zelfmoorden, is dat de transgender activisten dat idee zijn beginnen verspreiden voor dat ze door cijfers ondersteund werd. Zelfmoord experten vonden dat zeer onverantwoordelijk want door dat soort ideeën te verspreiden, veroorzaak je dat fenomeen ook.
Jongeren die worstelen met hun geslacht, kunnen ook gewoon op het internet op zoek naar wat ze de dokter moeten antwoorden om te krijgen wat ze op dat moment willen.
En het idee dat je gewoon weet dat je het andere geslacht bent is gewoon onzin. Mensen kennen zichzelf over het algemeen helemaal niet zo goed. Er is dan ook geen enkele reden om hen zomaar op hun woord te geloven als ze van zichzelf beweren zich van het andere geslacht te voelen. Ik merk op dat de psycholoog waarvan sprake is geen pogingen doet om na te gaan of er niets anders speelt, waarvan de persoon denkt dat transitie de zaken zal oplossen maar waarbij dat mogelijk niet het geval zal zijn.
Ik neem aan dat er sommigen heel goed geholpen zijn door transitie maar het idee dat mensen gewoon met hun eigen diagnose kunnen komen en dat die gewoon gevolgd wordt, is IMO schandalig. Dat gebeurt BMW bij geen enkele andere behandeling.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman