2050 einde van de wereld
Moderator: Moderators
2050 einde van de wereld
2050 einde van de wereld. Mijn voorspelling. Gezien de enorme berg problemen op allerlei gebied die rustig onze kant op komt.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: 2050 einde van de wereld
Ik ben een optimist.
Ik denk dat pas in het begin van de volgende eeuw de mensheid zichzelf zal hebben vernietigd.
Ik denk dat pas in het begin van de volgende eeuw de mensheid zichzelf zal hebben vernietigd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Hè, wat jammer. Ik heb altijd gedacht dat ik doodga in 2048; maak ik het net niet mee!LonelyThinker schreef: ↑27 apr 2021 13:18 2050 einde van de wereld. Mijn voorspelling. Gezien de enorme berg problemen op allerlei gebied die rustig onze kant op komt.
Born OK the first time
En dan zo ineens? Alles? De aarde? Het universum? Alleen de mens? Want eindigt er precies volgens jouw voorspelling?LonelyThinker schreef: ↑27 apr 2021 13:18 2050 einde van de wereld. Mijn voorspelling. Gezien de enorme berg problemen op allerlei gebied die rustig onze kant op komt.
Dat we met z'n allen een zooitje van maken ben ik met je eens.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De mensheid.dikkemick schreef: ↑27 apr 2021 15:41En dan zo ineens? Alles? De aarde? Het universum? Alleen de mens? Want eindigt er precies volgens jouw voorspelling?LonelyThinker schreef: ↑27 apr 2021 13:18 2050 einde van de wereld. Mijn voorspelling. Gezien de enorme berg problemen op allerlei gebied die rustig onze kant op komt.
Dat we met z'n allen een zooitje van maken ben ik met je eens.
Ik denk zo aan klimaatproblematiek, watertekorten, insektenplagen, AI singulariteit, rijken versus armen, epidemieën, ruimteschroot, oorlog, overbevolking, nucleair incident, uitsterven insekten, onderdrukking en slavernij, (globale) economische ineenstorting, gene technology virus, beperkte sociale vaardigheden vd jeugd, en zo.
Waar is de mensheid nu mee bezig? Met zijn eigen ego's. En waarom zou dat werken? Ik zie het niet.
En wat als sommige problemen al niet meer terug te draaien zijn, zoals klimaatissues?
Survival of the fittest.
Altijd zal er wel iemand in staat zijn deze ellende de kop te bieden.
Altijd zal er wel iemand in staat zijn deze ellende de kop te bieden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, iemand die op vervuild zeewater loopt.
Maar misschien heb je gelijk en sterft alleen 90% van de wereldbevolking en is de overige 10% in staat net op tijd de nodige maatregelen te nemen?
- Peter van Velzen
- Site Admin
De verwachting is dat als we in 2050 de uitstoot van broeikasgassen niet hebben teruggebracht tot het niveau van pakweg 1900, de klimaatverandering rond 2100 desastreus zal zijn. Hoe desastreus, daar lopen de meningen over uiteen. Van 200 miljoen lieden die hun woongebieden moeten verlaten door permante overstromingwn tot 95% van het het leven op aarde dat in de komende eeuwen uitsterft. Dat is in soorten gerekend. Ook de 5% die overleeft zal wellicht gedecimeerd worden.
Ik ben de laatste tijd niet erg optimistisch. We zullen de runderstapel radicaal moeten inkrimpen en het bijvoeren van vee met voedsel dat we ook zelf kunnen consumeren totaal moeten afschaffen. We zullen of vliegtuigen moete bouwen die op waterstof kunnen vliegen of het vliegen vrijwel moeten afschaffen. En dat allemaal binnen 30 jaar. En er zijn nog steeds miljoenen mensen die bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat we de catastrophe voorkomen.
Ik doe zelf ook te weinig, omdat mijn vrouw en haar familie andere prioriteiten hebben. Dus hoe kan ik verwachten dat anderen wel genoeg doen?
Ik ben de laatste tijd niet erg optimistisch. We zullen de runderstapel radicaal moeten inkrimpen en het bijvoeren van vee met voedsel dat we ook zelf kunnen consumeren totaal moeten afschaffen. We zullen of vliegtuigen moete bouwen die op waterstof kunnen vliegen of het vliegen vrijwel moeten afschaffen. En dat allemaal binnen 30 jaar. En er zijn nog steeds miljoenen mensen die bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat we de catastrophe voorkomen.
Ik doe zelf ook te weinig, omdat mijn vrouw en haar familie andere prioriteiten hebben. Dus hoe kan ik verwachten dat anderen wel genoeg doen?
Ik wens u alle goeds
Inderdaad. De mens sterft niet zomaar uit. Het is beter te spreken van " het eind van de wereld zoals we die kennen ".
De corona pandemie heeft al laten zien hoe snel de bekende wereld kan veranderen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is een vorm van de kop in het zand steken.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het is waarschijnlijker dat er massa uitsterveing zal plaats vinden.LonelyThinker schreef: ↑27 apr 2021 19:53Ja, iemand die op vervuild zeewater loopt.
Maar misschien heb je gelijk en sterft alleen 90% van de wereldbevolking en is de overige 10% in staat net op tijd de nodige maatregelen te nemen?
Ook is het nog maar de vraag of het leven als geheel dit zal overleven.
(Een Venus atmosfeer is zeker niet uitgesloten)
Toch begint een betere wereld altijd bij jezelf. En soms gaat dat nu eenmaal heel gefaseerd. Mijn kleine steentje is minder vlees eten en af toe gebruik maken van vleesvervangers. Minder lekker, maar een hele kleine bijdrage aan een wereldwijde verbetering.Peter van Velzen schreef: ↑28 apr 2021 05:40 Ik doe zelf ook te weinig, omdat mijn vrouw en haar familie andere prioriteiten hebben. Dus hoe kan ik verwachten dat anderen wel genoeg doen?
Rijd ook al een jaar geen auto en doe alles op de fiets, maar ik vrees dat dat volgend jaar weer afgelopen is. En zo blijf je schipperen en aanmodderen omdat we voor onszelf misschien wel besloten hebben dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen. Want anders hadden we massaal toch echt wel anders gereageerd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoezo? Impliceert dit dat ik er schijt aan heb, omdat er toch wel mensen zullen overleven? Het is gewoon een gevolgtrekking van de geschiedenis van de evolutie op aarde.
Soorten komen....soorten gaan! Tot aan deze tijd was het doorgaans de natuur die als "schuldige" aangewezen zou kunnen worden, nu is het de mens die een vinger in de pap heeft.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Misschien raakt een komeet de aarde wel weer. Daar is op kosmische schaal bekeken wel weer tijd voor. Ook dan zou het kunnen dat het overgrote deel van de mensheid verdwijnt.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 apr 2021 09:12 Het is waarschijnlijker dat er massa uitsterveing zal plaats vinden.
Ook is het nog maar de vraag of het leven als geheel dit zal overleven.
(Een Venus atmosfeer is zeker niet uitgesloten)
Of neem nog een ander zeer besmettelijk gruwelijk virus (nieuwe wereldwijde pandemie) waarbij niet zo snel een vaccin gemaakt kan worden en waarbij mensen bij bosjes omvallen... Dan houd je naar alle waarschijnlijkheid een sterke menssoort (op dat vlak!) over en ziet de wereld er over 25 jaar weer volkomen anders uit. Eigenlijk is het allemaal erg onvoorspelbaar.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hiervan blijken zelfs sommigen op freethinker te zitten als je het mij vraagt.Peter van Velzen schreef: ↑28 apr 2021 05:40 En er zijn nog steeds miljoenen mensen die bereid zijn tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat we de catastrophe voorkomen.
Zie toch ook een paar lichtpuntjes. Zoals indien ik zie dat zo bv de thesis van mijn zoon – in essentie dit is "Voedsel telen zonder planten of dieren"
https://www.standaard.be/cnt/dmf20181102_03900380
Dan heb ik wel het gevoel dat onze kinderen goed bezig zijn. (reeds ook vermeld in ander topic)
Via innovatie en technologie is er veel (dat niet direct voor de hand ligt) mogelijk – maar effectief de wil dient er te zijn en de af te leggen weg is groot. (En natuurlijk kunnen we niet zomaar rekenen op de pure goodwil van de mensen - er moeten zware (financiele) voordelen te rapen zijn )
Ook als ik kijk naar de investerigen en innovaties van onze zware vervuilers zoals onze Arcelormittallen, is er toch een positieve weg ingeslagen. De (europese) green deal doelstellingen werpen toch wel hun vruchten af, ik zie en voel toch wel relatief veel en steeds meer beweging in dit kader (ik denk oa. aan de duw vanuit de beleggingswereld)
De hierboven geciteerde kapers op de kust doen helaas wel héél veel zeer.
misschien hebben jullie gelijk en is het te weinig te laat. (maar toch toch ook nog veel mogelijkheden - mits goede wil)
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.