Ik ben Roosje1987 , 33 jaar jong en moeder van een prachtige jonge dame van 12.
Ik vond deze forum toen ik aan het kijken was op een ander site over geloof en liefde...
Ik zat/zit in een relatie met een jehovas getuigen.
We waren ruim een jaar samen en wonen ook samen ( ik weet het is ten strengste verboden)
Nu was het zo dat hij in het begin van onze relatie niets met het geloof deed en hij ( zoals hij het zegt) het geloof niet nodig had.
Onze relatie was ontzettend fijn, konden over praten deelde werkelijk alles.
Alles wat je van een relatie zou moeten verwachten hadden wij ,na verschillende flink mislukte relaties , elkaar eindelijk gevonden.
2 maanden geleden maakte hij ineens bekend dat hij terug wilde naar zijn geloof...wat ik toen niet wist ( nooit echt in verdiept )is dat dat zou betekenen dat onze relatie verbroken zou worden.
Ik was boos verdrietig en eigenlijk nog steeds...
Zijn geloof keurt af dat hij met me samen woont dat snap ik dan nog, dat wij het bed deelde snap ik ook nog.
Maar nu komt het...
Onze gehele relatie moet eindigen omdat het niet aan de regels voldoet van het geloof...
Omdat ik niet voldoe aan die regels mogen wij permanent niet meer samen zijn.
Wij beiden hebben een akelig verleden met relaties en waren zo ontzettend blij met elkaar en onze relatie...
Ik heb me een beetje ingelezen in het jehova's getuigen geloof en de daarbij behorende regels...ook heb ik de bijbel voor een groot gedeelte doorgelezen en geprobeerd het te begrijpen...
Nu mijn vraag...
Als God een god van liefde is die wil dat wij alle elkaar lief hebben ...waarom is het dan verboden dat wij samen zijn? De regels snap ik die hoeven niet uitgelegt te worden...maar wat ik echt niet snap is dat twee mensen die zielsveel van elkaar houden en voor elkaar door het vuur zouden gaan niet meer samen mogen zijn en al helemaal niet trouwen. ( ik ben een ongelovige
Ik hoop oprecht dat iemand mij die kan helpen begrijpen ...
Groetjes Roosje1987