schermen en kabels

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter van Velzen
Site Admin

schermen en kabels

Bericht door Peter van Velzen »

Gisteravond, riep mijn vrouw mij wakker. Terwijl ze naar een Thaise serie op youtube zat te kijken, was opeens het beeldscherm zwart. Ik kon zo snel niets verkeerds vinden, dus zette ik de computer uit en haalde de stekker van het beeldscherm uit het stopcontact. ‘s morgens – met wat meer licht verder gekeken: Het scherm werkte wel, maar er verscheen een langzaam rondansende rechthoek met drie kleurtjes en daaronder de tekst “check HDMI cable”. Nung keek op zijn beurt ook alles na, en kwam tot de conclusie dat de kabel niet goed werkte. Nu was het beeldscherm eerder zelf kapot geweest en omdat de reparatie nogal wat weken in beslag nam had Kiauw een kleiner en goedkoper scherm gekocht, maar daar paste geen HDMI-kabel op. Dus een andere kabel gebruikt met een verloopstukje naar de HDMI-uitgang van de computer. Inmiddels was het grotere scherm gerepareerd, maar het kleine wilden we uitproberen om uit tezoeken of het misschien aan het schermzelf lag. Het scherm werd wel gevonden, maar geen juist voedingskabel. Terwijl ik op zoek was naar de juiste, vondt ik in de la, de oorspronkelijke HDMI-kabel, Snel van kabel gewisseld en ja hoor: Alles werkte weer perfekt.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: schermen en kabels

Bericht door Rereformed »

Ik zag de titel en was benieuwd wat voor onderwerp dat nu zou kunnen zijn.
Tsja, coronatijd hè. We zitten allemaal half opgesloten en je moet toch wat.

Het grappige is dat ik hier in Finland eergisteren ook naar YouTube zat te kijken op TV. Video's kon ik wel zoeken, maar als ik ze aanklikte werd alles zwart. Gisteravond werkte alles weer normaal.
Born OK the first time
Peter van Velzen
Site Admin

Re: schermen en kabels

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 28 apr 2020 10:51 Ik zag de titel en was benieuwd wat voor onderwerp dat nu zou kunnen zijn.
Tsja, coronatijd hè. We zitten allemaal half opgesloten en je moet toch wat.
We zitten hier wel met zijn 14-en :) (en 10 hondjes)
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie