Verspreiding van de islam in Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Verspreiding van de islam in Europa

Bericht door vegan-revolution » 27 feb 2020 06:30

De verspreiding van de aanhang van de islam in Europa van de afgelopen 70 jaar in beeld gebracht :

Growth of muslim population in europe 1950 - 2020

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

dikkemick
Ontoombaar

Re: Verspreiding van de islam in Europa

Bericht door dikkemick » 27 feb 2020 07:40

Ja? En? Wat is de bedoeling?
Ter leering ende vermaeck?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 feb 2020 07:44

Mag ik nu ook de groei van de bevolking van 1950 tot 2020?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 feb 2020 10:09

Ben je wellicht bezorgd om Rusland?
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 feb 2020 10:19

@vegan-revolution
Lees de forumregels nog eens door:

E7 :: Iedereen die een nieuwe discussie begint moet met een duidelijk verhaal komen. Het bericht moet een stelling bevatten. Deze stelling dient beargumenteerd te worden. Topicstarts en polls die slechts uit één vraag of enkele regels bestaan, zonder enige toelichting stellen we hier niet op prijs.
T6 :: Start u een nieuw onderwerp? Een nieuw onderwerp zou expliciet de discussiedoelstellingen van dit forum moeten verwezenlijken. Formuleer duidelijk waar uw topic over zal gaan: baken dus het onderwerp af. Geef een stelling of geef stof om over te discussiëren: mensen moeten kunnen reageren op uw stelling. Topics die beginnen met korte berichten worden niet gewaardeerd.
Born OK the first time

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 feb 2020 01:07

Maria schreef:
27 feb 2020 07:44
Mag ik nu ook de groei van de bevolking van 1950 tot 2020?
Ter vergelijking de algemene ontwikkeling van de bevolking in Europa. Het verschil is wel dat in de onderstaande video ook Turkije meegenomen is en dat ook nog de periode 1600-1950 meegenomen is. Bij vergelijken vanaf 1950 moet je het aantal inwoners van Turkije dus in mindering brengen op het totaal.

Population of Europe Throughout History (1600-2020)

Je ziet dan dat de Europese bevolking in zijn totaliteit sinds 1950 tot 2020 grofweg met één derde toegenomen is terwijl in diezelfde tijd de moslimbevolking ongeveer verviervoudigd is.

Percentagegewijs is het aandeel moslims in Europa dus gegroeid van ongeveer 1,8% in 1950 tot ongeveer 5,8% in 2020 (Turkije niet meegerekend).

Mijn vraag daarbij is welke kant dit verder nog in Europa op zou kunnen gaan. Wat mij betreft kun je wel stellen dat de islamitische invloed in Europa van 1950 tot 2020 sterk toegenomen is. Ik ervaar dat niet als gunstig.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 feb 2020 07:30

Blijft het een klein percentage (5,8%). In Nederland is dit ongeveer 4,9 in 2015. 5,1% in 2019. Islam is nu eenmaal de tweede religie na het christendom in dit land. Of dit gunstig of ongunstig voor dit land is, spreek ik me nog niet over uit. Ik heb in ieder geval weinig last van moslims maar ook weinig last van christenen (behalve dan dat ik zondag wakker wordt geklokt.
Liever zie ik getallen van de extreme vorm van islam. De uitwassen. De terroristen, aanslagplegers. Want die baren me wel zorgen.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 feb 2020 08:52

dikkemick schreef:
28 feb 2020 07:30
Liever zie ik getallen van de extreme vorm van islam. De uitwassen. De terroristen, aanslagplegers. Want die baren me wel zorgen.
Wat is extreem? Zonder terrorisme of aanslagen baart de toename van een bepaald soort mentaliteit met een daarmee gepaard gaande sociale dwang mij véél meer zorgen!

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 feb 2020 09:00

En welke mentaliteit bedoel je dan?
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 feb 2020 09:06

Een vrouwenonderdrukkende mentaliteit bijvoorbeeld.

En is "als jij er maar geen last van hebt" een goede maatstaf in de wetenschap dat vele anderen wél onder die mentaliteit te lijden hebben?

Denk ook aan homofobie, het treiteren van homoseksuelen, etcetera.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 28 feb 2020 09:23

vegan-revolution schreef:
28 feb 2020 09:06
Een vrouwenonderdrukkende mentaliteit bijvoorbeeld.

En is "als jij er maar geen last van hebt" een goede maatstaf in de wetenschap dat vele anderen wél onder die mentaliteit te lijden hebben?

Denk ook aan homofobie, het treiteren van homoseksuelen, etcetera.
Best, maar hoe evolueert de houding van de moslims in Europa ten op zichte van dit soort zaken?

Mijn indruk is dat als dit soort zaken ter sprake komt, dat langs de ene kant voornamelijk naar de extremen bij de moslims gekeken wordt om aan te kaarten waarover we ons zorgen moeten maken om daarna alle moslims bij elkaar te tellen, dus ook de meest progressieven om een cijfer te plakken op deze dreiging.

En als het gaat om homofobie, dan ben ik eerlijk gezegd meer ongerust door de invloed van het christendom uit Oost-Europa.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 feb 2020 10:11

En ik maak me het meest ongerust over: "Het zijn de Joden", Het is DE islam en betreft ALLE moslims" DE christenen uit Oost Europa"
De zondebokken dus.
Philip K. Dick

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 feb 2020 14:41

dikkemick schreef:
28 feb 2020 10:11
En ik maak me het meest ongerust over: "Het zijn de Joden", Het is DE islam en betreft ALLE moslims" DE christenen uit Oost Europa"
De zondebokken dus.
Ik maak mij het meeste ongerust dat dit nu net het probleem is met de islam zelf. Bijvoorbeeld in de "heilige" boeken van de moslims; onder andere de koran.
In dat boek gebeurt namelijk net wat jij hierboven noemt. De joden en christenen krijgen een minderwaardige behandeling in dat boek en worden weggezet als groepen om te discrimineren, met bijbehorende scheldpartijen en onderdrukkende maatregelen. Ongelovigen moeten nog ietsje harder gestraft worden volgens dat boek. Kortom zondebokken dus:

En dan vooral (naar aanleiding van quote dikkemick):
https://skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
Maar ook:
https://skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
(klik op die website op de blauwe links om het bijbehorende koranvers te zien in de Engelse vertaling.)

Let vooral even op belasting betalen voor andere groepen dan moslims. Dat soort zaken vloeien voort uit boeken zoals de koran (en het geloven daarin).
https://en.wikipedia.org/wiki/Jizya
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 feb 2020 16:16

Nogmaals, DE islam bestaat niet en kan dus niet HET probleem zijn. Zoals in iedere religie of overtuiging zitten er rotte appels tussen. Die moeten eruit gehaald worden. Zoals b.v. de haatimams.
Philip K. Dick

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 feb 2020 16:41

dikkemick schreef:
28 feb 2020 16:16
Nogmaals, DE islam bestaat niet en kan dus niet HET probleem zijn. Zoals in iedere religie of overtuiging zitten er rotte appels tussen. Die moeten eruit gehaald worden. Zoals b.v. de haatimams.
Maar de koran bestaat wél. Voor alle moslims is de koran één van de fundamenten van het geloof. Een nogal belangrijke ook.

Als Allah (God), met behulp van zijn profeet Mohammed in de koran, joden, christenen en ongelovigen uitscheldt en wegzet als minderwaardige mensen waar je zeker geen vrienden mee moet worden, dan is volgens mij een logische vraag: "Waarom zou een zich aan Allah (God) onderwerpende moslim die woorden van Allah betwijfelen? Zijn er moslims die twijfelen aan de woorden van Allah? Misschien wel, maar als zij dat hardop durven uit te spreken, zijn het dan nog moslims volgens de koran? Mag een moslim twijfelen aan de woorden van Allah?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Gesloten