’Dat moet je maar gewoon geloven’

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

’Dat moet je maar gewoon geloven’

Bericht door Maria » 26 nov 2019 14:54

De verhalen blijven komen van mensen die zijn opgevoed met angst voor de hel, als zij zich niet niet zullen houden aan de regels door hun kerk gesteld.
Ondanks de zeer velen, die de Bijbel zo uitleggen dat er geen hel bestaat.

Via de link van FB pagina "Vrouw" altijd te lezen.
https://www.telegraaf.nl/vrouw/20457140 ... 5-DMVdyZ3Q
Jackeline Stefano (47) is getrouwd en moeder van vier volwassen zoons. Met haar man heeft ze een bedrijf én ze werkt in de zorg. Elf jaar geleden, op haar 36e, verliet ze de gereformeerd vrijgemaakte kerk.

„Ik was de oudste van zeven kinderen in een streng, gereformeerd vrijgemaakt gezin. Heel lang vond ik het geloof waarin ik opgroeide normaal, met alle regels die erbij hoorden. En dat waren er nogal wat. Op zondag mocht ik geen broek aan - alleen jurkjes en rokken - en we mochten niet televisiekijken of fietsen - dus gingen we lopend naar de kerk: elke zondag twee keer.”

„Met ongelovige kinderen mocht ik niet spelen. Daarvan werd gezegd dat het heidenen waren, die in de hel kwamen. Vragen had ik al jong, maar als ik ze al durfde te stellen, antwoordde mijn moeder: ’Dat moet je maar gewoon geloven’. Dus ging ik maar weer verder, want ik wilde niet naar de hel.”
Ik herken dat ook nog zo.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie