Duiveluitdrijving bij kinderen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Duiveluitdrijving bij kinderen

Bericht door Maria » 22 nov 2019 20:11

Deense religieuze beweging doet aan duiveluitdrijving bij kinderen in Nederland

Korte samenvatting
The Last Reformation is een christelijke beweging die in 2011 is opgericht door Torben Sondergaard en wereldwijd actief is, waaronder in Nederland.

- De beweging verspreidt het evangelie van Jezus en doet ook aan duiveluitdrijvingen. Pointer en De Monitor vonden beelden van een duiveluitdrijving bij een kind in Nederland.
- De schade bij kinderen door duiveluitdrijvingen zijn ‘waarschijnlijk heel groot’, zegt ontwikkelingspsycholoog Gerrit Breeuwsma.
- In een reactie zegt Hans Dam van The Last Reformation, dat duiveluitdrijvingen plaatsvinden bij kinderen, maar dat het met zorgvuldigheid wordt gedaan.

‘Dit kan schadelijk zijn voor kinderen en de grenzen van dit gedrag naar mishandeling zijn vaag en gemakkelijk te overschrijden’, zegt ontwikkelingspsycholoog Gerrit Breeuwsma van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).

Ook merkt de universitair docent op dat de jongen in de video in een soort epileptische toestand wordt gebracht. ‘Het kan de deur openzetten naar gevoeligheid voor psychose. Het gedrag wekt eigenlijk al een soort epileptische, psychotische aanval op. Ik zou dat bij mijn eigen kinderen niet aanbevelen.’

‘De hele situatie waarin het plaatsvindt heeft wel heel veel kwalijke kanten. En het belangrijkste is misschien wel dat er geen enkele ruimte voor vrijheid is voor de ontwikkeling van dat kind zelf. En dat is bijvoorbeeld iets waar het Verdrag inzake de Rechten van het Kind zich nadrukkelijk sterk voor maakt. Ik denk dat als je deze groep zou aanklagen met hulp van het verdrag, dat je misschien nog wel een eind komt.’
Wie heeft hiervan gehoord?
En weten we hoe we dit aan de grote klok moeten hangen om het aan de kaak te stellen?

Dit verhaal is gemaakt in samenwerking met Miranda Grit en Anne Mae van Tilburg van De Monitor. Lees hier het verhaal op site van De Monitor. Wil je ons een tip sturen? Dan kan dat via pointer@kro-ncrv.nl of vertrouwelijk via pointer.kro-ncrv@protonmail.com.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

doctorwho
Superposter

Re: Duiveluitdrijving bij kinderen

Bericht door doctorwho » 25 nov 2019 09:39

Ik kan mij bij sommige kinderen best voorstellen dat dit nodig is :mrgreen:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

heeck
Superposter

Re: Duiveluitdrijving bij kinderen

Bericht door heeck » 25 nov 2019 11:22

Maria,

Als je vindt dat kinderen hun gezondheid serieus gevaar loopt, ga dan naar:

https://www.igj.nl/onderwerpen/themas/k ... -en-melden

Gebedsgenezing voor en met volwassenen is nog moeilijker te bestrijden.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie