Hoe lang duurt een ban?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ChaimNimsky
Diehard

Hoe lang duurt een ban?

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 13:39

Hoe lang duurt een ban?

Iedereen maakt welleens fouten. Hoe moeilijk wordt het iemand gemaakt om weer terug te kunnen komen? Hebben mensen het recht met opgeheven hoofd terug te keren na een bepaalde tijd te zijn gebanned, of moet men eerst helemaal door de knieën? Zelf vind ik het schappelijk om iemand in zijn/haar trots te laten en terug te laten keren na een bepaalde tijd te zijn gebanned, zodat men zonder gezichtsverlies het gedrag wat kan bijstellen -- zeker indien het iemand betreft die veel interessants heeft bijgedargen aan het forum.

Ik vraag dit omdat ik me kan voorstellen dat niemand met een beetje menselijke trots zou kiezen door de knieën te gaan (ikzelf zou dat bijv. nooit doen) en we zodoende onnodig heel bijzondere deelnemers voorgoed kunnen kwijtraken.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 11 okt 2019 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

appelfflap
Superposter

Re: Hoe lang duurt een ban?

Bericht door appelfflap » 11 okt 2019 13:43

ChaimNimsky schreef:
11 okt 2019 13:39
Hoe lang duurt een ban?
wat zegt de bijbel :)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 13:46

appelfflap schreef:
11 okt 2019 13:43
ChaimNimsky schreef:
11 okt 2019 13:39
Hoe lang duurt een ban?
wat zegt de bijbel :)
De bijbel heeft uiteraard geen autoriteit op Freethinker. M'n vraag is aan de mods gericht -- mensen van wie ik denk dat ze flexibeler en schappelijker zijn dan de trotse bijbelgod :)
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 11 okt 2019 14:26

In principe voor onbepaalde tijd. Maar meestal als iemand na een jaar of langer weer terugkomt, kijken we het weer aan. Maar dat hangt ook van de situatie af. Vaak weet je dat sommige fouten overnieuw gemaakt gaan worden. Een ban is nooit voor niets uitgedeeld.
Stiekem onder een andere naam weer mee gaan doen levert gelijk een achterstand op. Binnen een bericht of 10 komen we erachter en dan is er al reden om iemand weer te verwijderen. Dat is meestal geen goede herstart.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 okt 2019 14:42

Er is geen regel die zegt hoelang een ban duurt, Maar als de gebande van mening is correct te hebben gehandeld en geen reden ziet dat in de toekomst anders te doen, wordt het heel lastig om weer terug te keren. Iemand die meent ten onrechte te zijn geband keert dus nooit terug. (tenzij het moderatieteam overstag gaat, maar dat is nog onwaarschijnlijker)
Ik wens u alle goeds

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 11 okt 2019 15:10

Ik vind dat nogal wat een ban voor onbepaalde tijd. Dus niet: een maandje nadenken,of via een persoonlijk berichten duidelijk krijgen wat er nu echt speelt. Jammer!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 okt 2019 15:25

Storm schreef:
11 okt 2019 15:10
Ik vind dat nogal wat een ban voor onbepaalde tijd. Dus niet: een maandje nadenken,of via een persoonlijk berichten duidelijk krijgen wat er nu echt speelt. Jammer!
Waarom denk je, dat dit niet gedurende heel lange tijd gedaan wordt?
Alleen het feedback forum is openbaar.

Wij hebben een ander systeem dan veel andere fora, die na eenmaal er iets van te zeggen, mensen een al dan niet tijdelijke ban geven.
Mensen krijgen hier na meerdere modadviezen in zwart en roodbruine en rode teksten waarschuwingen voor officiële waarschuwingen, die gemeld worden met de reden ervoor.
Pas pas na 3 officiële waarschuwingen volgt een ban.
Dan is er meestal al heel veel tijd en energie ingegaan, zowel openbaar, als als achter de schermen en via PB.
Het moet duidelijk zijn bij een ban, op deze manier gegeven, dat er binnen nu en korte tijd geen verdere overeenstemming te verwachten is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 11 okt 2019 15:31

Storm schreef:
Je wilt niet weten hoeveel energie er in een gebruiker gaat zitten die tegen een ban aan zit. En soms daarna ook nog.
Iemand moet het bont maken voordat ie hier een ban krijgt. Dat beslaat ook meestal al een langere periode. Dan is de instelling van iemand na een maandje niet bijgedraaid.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 11 okt 2019 15:41

Storm schreef:
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Iedereen verdient een tweede of misschien wel derde kans!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 11 okt 2019 15:43

Bonjour schreef:
11 okt 2019 14:26
In principe voor onbepaalde tijd. Maar meestal als iemand na een jaar of langer weer terugkomt, kijken we het weer aan. ...

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 okt 2019 09:48

Dit gaat over een ban in het algemeen.
Het is niet de bedoeling specifieke moderatie besluiten en gebande personen te bespreken ook al wordt er geen naam genoemd.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

malou
Forum fan

Bericht door malou » 12 okt 2019 10:03

Bedankt Maria
Duidelijk.

Fijne zondag...

Hopper
Ervaren pen

Bericht door Hopper » 12 okt 2019 20:45

Een ban dient niet lichtvaardig gegeven te worden. Maar als hij gegeven wordt dient dat in principe voor altijd te zijn.
Als forum verlies je je geloofwaardigheid als je mensen al weer snel laat terug komen.
Op een ander forum heb ik een ban. Maar zelf heb ik het desbetreffende forum ook in de ban gedaan.
Want ook als forumdeelnemer kun je een forum bannen.
Dan passen forum en deelnemer niet bij elkaar.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 okt 2019 04:00

Hopper schreef:
12 okt 2019 20:45
Dan passen forum en deelnemer niet bij elkaar.
Inderdaad!
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie