Deze prediker wil homo’s laten stenigen.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Deze prediker wil homo’s laten stenigen.

Bericht door Maria » 01 mei 2019 16:28

Hij wilde in Nederland komen prediken.
Gisteren NRC
Deze prediker wil homo’s laten stenigen
Omstreden Amerikaanse dominee Op bezoek bij een dienst van de omstreden Steven Anderson uit Arizona. Hij wil eind mei in Nederland prediken - om individuele zielen te winnen, want het land is wat hem betreft verloren.
De 37-jarige predikant Steven Anderson is berucht om zijn harde standpunten: homo’s zouden gestenigd moeten worden en slavernij vindt hij geen slecht idee. De terroristische aanslag op nachtclub Pulse in Florida, waarbij in 2016 49 doden vielen, juicht hij toe omdat de slachtoffers voornamelijk homoseksuelen waren. Op 23 mei wil Anderson in Amsterdam prediken, op nog onbekende locatie. Belangenvereniging COC roept op tot een inreisverbod; net als pro-Israël-lobbyclub CIDI, vanwege Andersons antisemitische uitspraken en ontkenning van de Holocaust.
Vanochtend NOS
Amerikaanse 'haatprediker' mag Nederland niet in
De Amerikaanse prediker Steven Anderson wordt niet toegelaten in Nederland en de rest van het Schengengebied. Dat schrijft staatssecretaris Harbers in antwoord op vragen uit de Tweede Kamer.

Volgens de bewindsman is het kabinet er alles aan gelegen "om krachtig op te treden tegen extremistische sprekers die met het verspreiden van hun denkbeelden de vrijheden van anderen inperken, of zelfs aanzetten tot haat of geweld".
Meer info via de NOS

Vanochtend hoorde ik op de radio, dat eerst overlegd was met andere leden van het Schengengebied.
Dit omdat eerder een inreisverbod is geweest (vanuit Turkije), maar gewoon met de auto over de grens gekomen kon worden.

Hopelijk schept deze weigering een precedent.
Nu nog de haatimams, die als volwassenen hier binnen worden gehaald.
En dan, als het enigszins kan, ook voor diegenen die hier geboren zijn een ander beleid om dit soort wanstaltige meningen geen podium meer te geven.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Re: Deze prediker wil homo’s laten stenigen.

Bericht door Maria » 01 mei 2019 17:40

Elders zijn er, heel begrijpelijke reacties.
Dit tav haatimams.
"Je begeeft je op glad ijs en je zult het voorzichtig aan moeten pakken."
(Ik vernoem nu alleen de mi. heel redelijke en logische opmerkingen}

Ben ik helemaal met hen eens.
Daarom zijn signalen die je afgeeft zoals, "tot hier en niet verder", zo belangrijk.
Het is de persoon, die je kunt weren.
We willen zo graag een scheiding van kerk en staat. Hier is waar je kunt beginnen.
De grenzen zijn er duidelijk, houd je eraan en trek daaruit duidelijk de consequenties.
En nu het duidelijke signaal van: Niet alleen maar per religie tegen religie.
Maar de persoon, die dit soort extreem gedachtegoed wil verbreiden, welke religie of ideologie ook, kun je erop aanpakken.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 01 mei 2019 19:53

Hoewel we deze man kunnen missen als kiespijn, krijg ik toch wat de kriebels van dit inrijs verbod. Je straft voordat de misdaad begaan is. Je beperkt de vrijheid van meningsuiting.
Ik had liever gehad dat er continu op hem gelet was en zo snel mogelijk een aangifte.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 01 mei 2019 22:33

Bonjour schreef:
01 mei 2019 19:53
Hoewel we deze man kunnen missen als kiespijn, krijg ik toch wat de kriebels van dit inrijs verbod. Je straft voordat de misdaad begaan is. Je beperkt de vrijheid van meningsuiting.
Ik had liever gehad dat er continu op hem gelet was en zo snel mogelijk een aangifte.
Bonjour, gewoon voor de fun, hij rijst niet maar hij reist. :D
Eigenlijk zou ik wel graag bij zijn "preken" aanwezig willen zijn! Gewoon voor het nodige realistische tegengas! Als dat mogelijk zou zijn.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 mei 2019 20:28

lost and not found yet! schreef:
01 mei 2019 22:33
Eigenlijk zou ik wel graag bij zijn "preken" aanwezig willen zijn! Gewoon voor het nodige realistische tegengas! Als dat mogelijk zou zijn.
Zelf vind ik een inreisverbod een beetje gedateerd. Op internet kan hij gewoon doorgaan met haatzaaien. Je moet hem gewoon bestempelen als cabaretier. De dorpsgek komt naar Nederland. En tijdens de voorstelling mag er boe worden geroepen en met eieren worden gegooid. En dat komt allemaal online voorzien van het gewenste commentaar.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 mei 2019 21:10

in ieder geval een milieu- en klimaatvriendelijke techniek :)

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 03 mei 2019 03:53

In vijf minuten een m.i. prima uitleg over de waarde van vrije meningsuiting en tolerantie en intolerantie.
Intellectual diversity helps society as a whole learn the truth. And as long as society has rules that force ideas to be openly tested, the intolerant will not gain the upper hand.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie