Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Re: Nashville verklaring - Homohaatmanifest

Bericht door heeck » 11 jan 2019 16:08

Mcmadtasty schreef:
10 jan 2019 20:25
In artikel 6 van de Nederlandse grondwet wordt het recht op vrijheid van godsdienst als volgt geformuleerd: Artikel 6. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
ben benieuwd wat ervan overeind blijft
Blijkt nu al:
Het Openbaar Ministerie onderzoekt of een "verantwoordelijkheid volgens de wet" is/zijn overschreden of niet.
Los daarvan staat dat de vrijheid van meningsuiting toestaat mijn meer of minder onderbouwde mening over deze Nashville-vertaling+ondertekening te uiten. Met soortgelijke restricties!
De wettelijke beperkingen op meningsuiting kunnen per rechtsstaat verschillen. Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 11 jan 2019 21:38

En zo blijft er altijd ruimte (wettelijke restricties) voor interpretatie. Kijk alleen al hoe lang de "meer of minder" zaak van Wilders loopt.
Het vervelende is dat we meningen moeten respecteren ook al zijn ze nog zo stupide. Zolang ze binnen de wet/strafrecht vallen is het gesprek
aangaan de enige optie.

Ik hoop uiteraard met heel mijn hebben en houwen dat de (geadopteerde) kinderen van van der Staaij ook genezen moeten worden van homofilie.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 jan 2019 02:23

dikkemick schreef:
11 jan 2019 21:38

Ik hoop uiteraard met heel mijn hebben en houwen dat de (geadopteerde) kinderen van van der Staaij ook genezen moeten worden van homofilie.
Ik hoop dat van de Staaij zélf genezen wordt van zijn waandenkbeelden.
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 12 jan 2019 08:35

Wat duidelijkheid over wie er daadwerkelijk ziek is/zijn, maar of daar genezing voor mogelijk is?

https://www.rawstory.com/2019/01/link-b ... cientists/
Link between brain damage and religious fundamentalism established by scientists
A study published in the journal Neuropsychologia has shown that religious fundamentalism is, in part, the result of a functional impairment in a brain region known as the prefrontal cortex. The findings suggest that damage to particular areas of the prefrontal cortex indirectly promotes religious fundamentalism by diminishing cognitive flexibility and openness—a psychology term that describes a personality trait which involves dimensions like curiosity, creativity, and open-mindedness.
Religious fundamentalism refers to an ideology that emphasizes traditional religious texts and rituals and discourages progressive thinking about religion and social issues. Fundamentalist groups generally oppose anything that questions or challenges their beliefs or way of life. For this reason, they are often aggressive towards anyone who does not share their specific set of supernatural beliefs, and towards science, as these things are seen as existential threats to their entire worldview.
Based on previous research, the experimenters predicted that the prefrontal cortex would play a role in religious fundamentalism, since this region is known to be associated with something called ‘cognitive flexibility’. This term refers to the brain’s ability to easily switch from thinking about one concept to another, and to think about multiple things simultaneously. Cognitive flexibility allows organisms to update beliefs in light of new evidence,
According to Dr. Grafman and his team, since religious fundamentalism involves a strict adherence to a rigid set of beliefs, cognitive flexibility and open-mindedness present a challenge for fundamentalists. As such, they predicted that participants with lesions to either the vmPFC or the dlPFC would score low on measures of cognitive flexibility and trait openness and high on measures of religious fundamentalism.

The results showed that, as expected, damage to the vmPFC and dlPFC was associated with religious fundamentalism. Further tests revealed that this increase in religious fundamentalism was caused by a reduction in cognitive flexibility and openness resulting from the prefrontal cortex impairment.
By investigating the cognitive and neural underpinnings of religious fundamentalism, we can better understand how the phenomenon is represented in the connectivity of the brain, which could allow us to someday inoculate against rigid or radical belief systems through various kinds of mental and cognitive exercises.
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 12 jan 2019 10:01

dikkemick schreef:
11 jan 2019 21:38
Het vervelende is dat we meningen moeten respecteren ook al zijn ze nog zo stupide. Zolang ze binnen de wet/strafrecht vallen is het gesprek
aangaan de enige optie.
Nee hoor, we moeten ze aanhoren. Maar een domme mening hoef je niet te respecteren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 12 jan 2019 11:57

Petra schreef:
12 jan 2019 08:35
Wat duidelijkheid over wie er daadwerkelijk ziek is/zijn, maar of daar genezing voor mogelijk is?

https://www.rawstory.com/2019/01/link-b ... cientists/
Link between brain damage and religious fundamentalism established by scientists
A study published in the journal Neuropsychologia has shown that religious fundamentalism is, in part, the result of a functional impairment in a brain region known as the prefrontal cortex. The findings suggest that damage to particular areas of the prefrontal cortex indirectly promotes religious fundamentalism by diminishing cognitive flexibility and openness—a psychology term that describes a personality trait which involves dimensions like curiosity, creativity, and open-mindedness.
Religious fundamentalism refers to an ideology that emphasizes traditional religious texts and rituals and discourages progressive thinking about religion and social issues. Fundamentalist groups generally oppose anything that questions or challenges their beliefs or way of life. For this reason, they are often aggressive towards anyone who does not share their specific set of supernatural beliefs, and towards science, as these things are seen as existential threats to their entire worldview.
Based on previous research, the experimenters predicted that the prefrontal cortex would play a role in religious fundamentalism, since this region is known to be associated with something called ‘cognitive flexibility’. This term refers to the brain’s ability to easily switch from thinking about one concept to another, and to think about multiple things simultaneously. Cognitive flexibility allows organisms to update beliefs in light of new evidence,
According to Dr. Grafman and his team, since religious fundamentalism involves a strict adherence to a rigid set of beliefs, cognitive flexibility and open-mindedness present a challenge for fundamentalists. As such, they predicted that participants with lesions to either the vmPFC or the dlPFC would score low on measures of cognitive flexibility and trait openness and high on measures of religious fundamentalism.

The results showed that, as expected, damage to the vmPFC and dlPFC was associated with religious fundamentalism. Further tests revealed that this increase in religious fundamentalism was caused by a reduction in cognitive flexibility and openness resulting from the prefrontal cortex impairment.
By investigating the cognitive and neural underpinnings of religious fundamentalism, we can better understand how the phenomenon is represented in the connectivity of the brain, which could allow us to someday inoculate against rigid or radical belief systems through various kinds of mental and cognitive exercises.
Voor mij is dit eveneens 'religieus fundamentalisme' en verteld het mij weinig over ziekte.
Daar waar menigeen een ziektebeeld plaatst, wordt uitgegaan van een meest ideale omstandigheid. wat die meest ideale omstandigheid zou moeten zijn is veelal een mening, een idee. Zo ook hier,. waar bepaald is dat er een functionele beperking is in prefrontale cortex. Maar misschien is dat wel de meest ideale werking en is de al het andere afwijkend.......... Ik weet het niet en zie het slechts als anders. Wetenschappelijk kun je eigenlijk alleen maar vaststellen dat het anders is. Al het andere is een invulling waar overtuiging een rol in speelt, dat wat voor waar aangenomen wordt.....
Fundamentalistische groepen zijn in het algemeen gekant tegen alles dat hun overtuigingen of manier van leven in twijfel trekt of uitdaagt. Om deze reden zijn ze vaak agressief tegenover iedereen die zijn specifieke set van bovennatuurlijke overtuigingen niet deelt, en tegenover de wetenschap, omdat deze dingen worden gezien als existentiële bedreigingen voor hun hele wereldbeeld.
Daarom worden dieven bijvoorbeeld ook opgesloten, moet ik belasting betalen, wordt mij een nationaliteit gegeven, moet ik mij kunnen identificeren,moet ik mij onderwerpen aan de wil van een fictieve meerderheid, etc.
Betreft het dan alleen maar bovennatuurlijke overtuigingen?
Op basis van eerder onderzoek voorspelden de onderzoekers dat de prefrontale cortex een rol zou spelen in religieus fundamentalisme, aangezien dit gebied bekend staat als geassocieerd met iets dat 'cognitieve flexibiliteit' wordt genoemd. Deze term verwijst naar het vermogen van de hersenen om eenvoudig over te schakelen van het denken over het ene concept naar het andere, en om tegelijkertijd aan meerdere dingen te denken. Cognitieve flexibiliteit stelt organismen in staat om overtuigingen bij te werken in het licht van nieuw bewijs
Op het moment dat 'nieuw bewijs' als misleiding of een leugen wordt beschouwd is er ook activiteit binnen de eigen overtuiging. Een bijstelling van een overtuiging kan alleen maar dan zijn wanneer bewijs voor waar aangenomen wordt. Het blijkt dus dat er geen verplichting bestaat om 'bewijs' voor waar aan te nemen.
Door onderzoek te doen naar de cognitieve en neurale onderbouwing van religieus fundamentalisme, kunnen we beter begrijpen hoe het fenomeen wordt gerepresenteerd in de connectiviteit van de hersenen, wat ons in staat zou kunnen stellen om ooit te protesteren tegen starre of radicale geloofssystemen door middel van verschillende soorten mentale en cognitieve oefeningen.
En zo schept god de mens naar zijn evenbeeld.......... :lol:
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 13 jan 2019 06:18

Mcmadtasty schreef:
12 jan 2019 11:57

Voor mij is dit eveneens 'religieus fundamentalisme' en verteld het mij weinig over ziekte.
Daar waar menigeen een ziektebeeld plaatst, wordt uitgegaan van een meest ideale omstandigheid. wat die meest ideale omstandigheid zou moeten zijn is veelal een mening, een idee. Zo ook hier,. waar bepaald is dat er een functionele beperking is in prefrontale cortex. Maar misschien is dat wel de meest ideale werking en is de al het andere afwijkend.......... Ik weet het niet en zie het slechts als anders. Wetenschappelijk kun je eigenlijk alleen maar vaststellen dat het anders is. Al het andere is een invulling waar overtuiging een rol in speelt, dat wat voor waar aangenomen wordt.....
Alles is idd. een overtuiging waarbij de massa de normaal-waarde bepaalt. Dat die normaal-waarde door de eeuwen heen en binnen verschillende culturen flink aan veranderingen onderhevig is weten we.
Nu steigert de massa van dit manifest.. wat eeuwen terug zou de massa het ermee eens zijn geweest.. ga nog wat eeuwen terug en homo- en pedoseksualiteit waren geaccepteerde gedragingen.

Dus ja, ik ben het met je eens hoor. Wat is ziek, wat is gezond, wat is slim? wat is dom? wat is normaal?
Het is maar net in welke massa je je bevindt.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 13 jan 2019 19:59

Petra schreef:
13 jan 2019 06:18
Nu steigert de massa van dit manifest.. wat eeuwen terug zou de massa het ermee eens zijn geweest.. ga nog wat eeuwen terug en homo- en pedoseksualiteit waren geaccepteerde gedragingen.

Dus ja, ik ben het met je eens hoor. Wat is ziek, wat is gezond, wat is slim? wat is dom? wat is normaal?
Het is maar net in welke massa je je bevindt.
Dit was te verwachten:
https://www.ad.nl/politiek/minder-vertr ... ~a9df5fed/
Minder vertrouwen in Kees van der Staaij na Nashville-handtekening
Het vertrouwen dat Nederlanders hebben in SGP-fractieleider Kees van der Staaij is fors gedaald sinds hij zijn handtekening zette onder de Nashville-verklaring.
Ik schrik hiervan:
Uit de peiling blijkt dat een op de tien Nederlanders achter de verklaring staat. Onder CDA-kiezers is dat iets meer (18 procent). Vrijwel iedereen die op D66 stemt (98 procent) noemt de verklaring harteloos tegenover homo’s en transgenders. Bij de achterban van Forum voor Democratie (69 procent) en PVV (66 procent) leeft dat gevoel minder.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 13 jan 2019 20:23

Dominee Henk Jan Prosman beweert dat niet de opstellers van de Nashville verklaring zijn geradicaliseerd maar de progressieve theologen. Want ze leggen de Bijbel naast zich neer en voeren een onafhankelijke koers die lijnrecht staat op wat de mainstream christenen als hun leer zien.

https://tpo.nl/2019/01/13/de-radicalise ... g_standard
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 14 jan 2019 00:59

Maria schreef:
13 jan 2019 19:59

Ik schrik hiervan:
Uit de peiling blijkt dat een op de tien Nederlanders achter de verklaring staat. Onder CDA-kiezers is dat iets meer (18 procent). Vrijwel iedereen die op D66 stemt (98 procent) noemt de verklaring harteloos tegenover homo’s en transgenders. Bij de achterban van Forum voor Democratie (69 procent) en PVV (66 procent) leeft dat gevoel minder.
Éen op de tien; hm.. ik geloof 't niet.

Waar ik meer van schrok is de seks obsessie in dat hele manifest.

Én.. waar ik weinig over hoor...
Het lijkt zich op homo- trans haat te richten maar:

-In art 1. wordt de verbintenis van een huwelijk voor de burgerlijke stand ontkend. Elk atheïstenhuwelijk dus.
Wij ontkennen ook dat het huwelijk een louter menselijk contract is in plaats van een verbond gesloten
voor God.
-In art. 12. krijgen de reli-pedo's een vrijbriefje/c.q. plaatsje in de hemel.
WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus onvoldoende is om alle seksuele zonden te vergeven,...

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 14 jan 2019 14:21

Petra schreef:
13 jan 2019 06:18
wat eeuwen terug zou de massa het ermee eens zijn geweest.. ga nog wat eeuwen terug en homo- en pedoseksualiteit waren geaccepteerde gedragingen.
Ik citeer ven uit Wikipedia over Alan Turing, de man die de Enigma machine heeft gekraakt:
"Turing was prosecuted in 1952 for homosexual acts, when by the Labouchere Amendment, "gross indecency" was a criminal offence in the UK. He accepted chemical castration treatment, with DES, as an alternative to prison. Turing died in 1954, 16 days before his 42nd birthday, from cyanide poisoning. An inquest determined his death as suicide, but it has been noted that the known evidence is also consistent with accidental poisoning."

Jij noemt 'eeuwen terug' maar dit was in 1952. De acceptatie van homoseksualiteit loopt synchroon met de ontkerkelijking.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 20 jan 2019 20:22

Jezus houdt van je.
En is verdrietig, als je de fout in gaat.
Maar............
Maar God is streng en rechtvaardig......

"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie