Steeds minder vuurwerkslachtoffers.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter van Velzen
Moderator

Steeds minder vuurwerkslachtoffers.

Bericht door Peter van Velzen » 04 jan 2019 18:20

Volgens dit bericht is het aantal vuurwerkslachtoffer in 6 jaar tijd gedaald van 800 tot minder dan 600. Ik heb uitgerekend dat inm dat tempo in 2067 nog maar 1 slachtoffer over zal zijn. En die houdt daarna vast ook op met afsteken. Dat zal ik niet meer meemaken maar jullie achterkleinkinderen wel. Tot dan kunnen ze beter binnen blijven. Maar het gaat de goede kant op.
Ik wens u alle goeds

Ronaldus67

Re: Steeds minder vuurwerkslachtoffers.

Bericht door Ronaldus67 » 05 jan 2019 13:21

Peter van Velzen schreef:
04 jan 2019 18:20
Volgens dit bericht is het aantal vuurwerkslachtoffer in 6 jaar tijd gedaald van 800 tot minder dan 600. Ik heb uitgerekend dat inm dat tempo in 2067 nog maar 1 slachtoffer over zal zijn. En die houdt daarna vast ook op met afsteken. Dat zal ik niet meer meemaken maar jullie achterkleinkinderen wel. Tot dan kunnen ze beter binnen blijven. Maar het gaat de goede kant op.
Ik help het je hopen. Overigens geven de cijfers een enigszins vertekend beeld, omdat hierin alleen de slachtoffers die zich bij de SEH hebben aangemeld zijn opgenomen. De slachtoffers die zich bij een HAP hebben gemeld zijn in de landelijke cijfers niet verwerkt. Hier was een lichte stijging van 700 naar 800 patiënten waarneembaar tijdens de jaarwisseling.
Verder betekent een daling bij de SEH niet dat ook de letsels minder erg zijn. Traumachirurgen hebben dit jaar meer moeten opereren dan voorgaande jaren.
I sat by the ocean.

Plaats reactie