Oproep duiveluitdrijving

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bonjour
Site Admin

Oproep duiveluitdrijving

Bericht door Bonjour » 21 dec 2018 15:55

Je verwacht het niet meer in deze eeuw: Een oproep tot duiveluitdrijving.

https://www.credible.nl/topic/28526-dui ... nt-1191888

Of de vraag serieus is, is natuurlijk de vraag. Het eerste antwoord is wel serieus.
De vraag is nu welke positie de moderatoren in nemen. Gaan ze voor het belang van de patiënt of hollen ze achter het vaticaan aan.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Maria
Moderator

Re: Oproep duiveluitdrijving

Bericht door Maria » 21 dec 2018 19:11

Het gaat in dit topic om deze vraag van Mullog: Is dit nog van deze tijd?
Dit nav. Duiveluitdrijving in de 21e eeuw: cursusweek exorcisme in Vaticaan

Ik heb de laatste blz., de berichten voor deze vraag en oproep, gelezen en daarna de eerste blz.
Meer kon ik nu (nog) niet opbrengen.

Hieruit heb ik het zeer sterke vermoeden dat de vraagsteller of een trol is, of een zeer naïef iemand, zoals misschien een onwetende teener, die hier ooit over heeft gehoord en zelf zwaar in de moeilijkheden zit, die niet de rest heeft gelezen of iig dat niet heeft kunnen bevatten.
Indien het laatste, dan gaat het om een zeer kwetsbaar mens.

Ik vermoed het eerste, omdat dit topic het antwoord al in zich heeft en de antwoorden dus voorspel zouden moeten zijn voor de hulpvrager.
Misschien een poging van deze of gene dit topic nieuw leven in te blazen?

De eerste 2 reacties, die erop volgden zijn in dit stadium, mi. daarom, juiste vragen.
Het wachten is op de 2e bijdrage van help12
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 22 dec 2018 07:54

Maria schreef:
21 dec 2018 19:11
Nee, help12 is niet zo relevant. Het gaat om de reacties. Het is leuk om over onderwerpen te discussiëren terwijl iedereen weet dat dit geen impact heeft wat de uitkomst is. ("Hoeveel mensen gaan er naar de hemel"). Maar een onderwerp waar mensen mogelijk schade oplopen door een advies te volgen is dubieus. Ik zou hier geen discussie willen hebben als "Weet iemand een goede alternatief genezer." Dat lijkt me geen goede zaak. Het gaat daarbij niet alleenn om help12, maar ook om meelezers.
Om de moderatoren van Credible snel op de hoogte te brengen heb ik het bericht gerapporteerd. Ze laten het gewoon staan.

Nu zie je de volgende reacties:
Willempie schreef:Dan is er hier vast wel iemand die je verstandige raad kan geven. Ben je trouwens al bij jouw huisarts geweest?
Eerst stond hier "Dan kent iemand vast wel een priester." zonder toevoeging.
Heel bedenkelijk antwoord. Het suggereert dat duiveluitdrijving een serieuze optie is.
Lobke schreef:Je huisarts bezoeken lijkt me ook een verstandige raad.
Verstandige reactie
Gaitema schreef:Ik denk ook dat het een grap is, maar jouw (Willempie, Red.) advies vind ik onverstandig. Als een huisarts namelijk niet geloofd in dit soort zaken, zal hij je nooit naar een priester sturen.

Wauw, wat eng. Zonder diagnose naar een priester? Ik heb ook dit bericht gerapporteerd. met tekst "Hier wordt aan een mogelijk psychisch patient geadviseerd niet naar de huisarts te gaan. !!!!"

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 dec 2018 10:51

Bonjour schreef:
22 dec 2018 07:54
Maria schreef:
21 dec 2018 19:11
Nee, help12 is niet zo relevant. Het gaat om de reacties.
Ik vind dit lastig.
Dan hebben we daar een verschillende mening over.
Ik houd er niet zo van om over de hoofden van auteurs heen te praten, als dat ook op het betreffende forum kan.
Dat je het bij hun beheer aankaart, als je zelf daar lid bent vind ik daarentegen wel weer een goede actie.
En dat je het hier meldt kan ik inkomen.

Natuurlijk is zo'n onderwerp in het algemeen wel interessant om onafhankelijk van leden daar, hier een discussie over op te zetten.
Duiveluitdrijving in de 21e eeuw: cursusweek exorcisme in Vaticaan

Op Freethinker FB heb ik het onderwerp ook gedeeld.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 22 dec 2018 18:04

@Maria,
Met je eens! Stel dat ik een topic van Freethinker op credible plaats. Ik weet dat dat niet gewaardeerd zal worden. Ik meen zelfs dat het niet mag.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 22 dec 2018 20:56

Waarom zou dat niet mogen?
Ik mag daar niet zeggen dat ik het absoluut belachelijk vindt. Dus zeg ik het hier. Ik denk dat velen buiten gelovige kringen het zeer opmerkelijk vinden dat er nog dit soort meningen zijn over duiveluitdrijving. Dat mag best buiten credible besproken worden.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 22 dec 2018 23:01

Bonjour schreef:
22 dec 2018 20:56
Waarom zou dat niet mogen?
Ik mag daar niet zeggen dat ik het absoluut belachelijk vindt. Dus zeg ik het hier. Ik denk dat velen buiten gelovige kringen het zeer opmerkelijk vinden dat er nog dit soort meningen zijn over duiveluitdrijving. Dat mag best buiten credible besproken worden.
Waarom zou je het daar niet (mogen) zeggen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 22 dec 2018 23:11

Bonjour schreef:
21 dec 2018 15:55
Je verwacht het niet meer in deze eeuw: Een oproep tot duiveluitdrijving.
Goede eerste snelle stap. Iemand met de illusie door de duivel te zijn bezeten, kan wellcht worden genezen met de illusie door de priester te zijn gereinigd.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 23 dec 2018 11:51

Mullog schreef:
22 dec 2018 23:01
Omdat ik net een tik op mijn vingers heb gekregen om wat ik echt denk over sommige dingen. Ik ben niet positief geïnteresseerd, volgens Trajecto. Een discussie hier is niet gelijkwaardig met een discussie daar.
Hier kan ik zeggen dat ik het een belachelijk verschijnsel vind.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 dec 2018 13:54

Bonjour schreef:
23 dec 2018 11:51
Oké, dat vind ik ook.
Dan gaat het over de duivelsuitdrijving zelf.
Vandaar, dat ik de link naar het bewuste artikel gegeven heb.
De grenzen liggen idd. nauw, maar ik vind het quoten om artikelen en columns te bespreken, zoals we dat doen bij bekende Nederlanders, die heel bewust aan de weg timmeren, toch anders dan he citeren van mensen op andere fora, als ze niet hier aanwezig zijn.
Verder denk ik niet, dat er censuur ligt op het citeren van wat anderen in openbare gedeelten van fora schrijven.
Ik spreek alleen voor mezelf, hoe ik daar over denk.
Als het een hot item zou zijn, dan zou dat in de forumregels beschreven moeten zijn.
Bij een vrijheid van meningsuiting is dit slechts een kwestie van hoe iemand persoonlijk denkt over het kies zijn ervan.
Bonjour schreef:
22 dec 2018 07:54
Ik heb ook dit bericht gerapporteerd. met tekst "Hier wordt aan een mogelijk psychisch patient geadviseerd niet naar de huisarts te gaan. !!!!"
Overigens heeft de moderatie daar nu wel ingegrepen.
https://www.credible.nl/topic/28526-dui ... nt=1191973

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 dec 2018 14:16

Storm schreef:
22 dec 2018 18:04
@Maria,
Met je eens! Stel dat ik een topic van Freethinker op credible plaats. Ik weet dat dat niet gewaardeerd zal worden. Ik meen zelfs dat het niet mag.
Bonjour schreef:
Mullog schreef:
Omdat ik net een tik op mijn vingers heb gekregen om wat ik echt denk over sommige dingen. Ik ben niet positief geïnteresseerd, volgens Trajecto. Een discussie hier is niet gelijkwaardig met een discussie daar.
Als ze op Credible hetzelfde denken als ik, dan zou je daar best kunnen zeggen, dat je hier hetzelfde onderwerp gestart bent, omdat je huiverig bent geworden om je daar uit te spreken en op FT kunt zeggen wat je ervan vindt.
En dan met het doel van een crosslink, maar dan wel naar de topicstart hierheen.
Dus gewoon met open vizier.
Dan gaat het niet meer over de hoofden en achter de rug om van de participanten.
Als ze dat ook niet willen, dan hoor je het wel. :wink:

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 23 dec 2018 14:35

Maria schreef:
23 dec 2018 14:16
Dan gaat het niet meer over de hoofden en achter de rug om van de participanten.
Sorry, ik vind dat overdreven gevoelig. Als ik een vreemde, bv engelstalige site tegen zou komen met een dergelijke discussie, zou ik daar ook geen link plaatsen. En ook als we een korte quote uit een krant halen, vragen we ook niet om toepassing.
En ik heb overwogen om daar te reageren op vergelijkbare manier zoals ik laatst op iemand die om een pro-anna site vroeg, heb gereageerd. Maar de waarschuwing die ik gekregen heb speelde mee om dat niet te doen. Daarom heb ik alleen de melding geplaatst.

Ik denk overigens dat heel veel Nederlanders zouden schrikken als bekend werd dat dit soort praktijken nog aangehangen wordt.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 23 dec 2018 16:14

Bonjour schreef:
Mullog schreef:
Omdat ik net een tik op mijn vingers heb gekregen om wat ik echt denk over sommige dingen. Ik ben niet positief geïnteresseerd, volgens Trajecto.
Ja,.... en...?

Zolang je met respect en in keurig Nederlands je mening geeft lijkt mij er weinig aan de hand. In het ergste geval krijg je een (tijdelijke) ban. Dat zegt dan ook iets, over iemand :D
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 23 dec 2018 18:44

Mullog schreef:
23 dec 2018 16:14
Zolang je met respect en in keurig Nederlands je mening geeft lijkt mij er weinig aan de hand.
Maar ik wil helemaal niet met respect over duiveluitdrijving praten. Ik vind het compleet gestoord.

Plaats reactie