Fijn dat ze mogen blijven.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Fijn dat ze mogen blijven.

Bericht door appelfflap » 15 sep 2018 15:16

Peter van Velzen schreef:
15 sep 2018 04:46
Wie geeft Nederland het recht om relatief beter af te zijn?
wat is dat nu voor een onnozele vraag?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 sep 2018 03:42

lanier schreef:
15 sep 2018 13:09
Peter schreef: Let op: Ik zeg niet dat men Nederland niet aantrekkelijk mag houden. Ik zeg dat ik betwijfel of men het recht heeft het verschil met het buitenland in stand te houden. Wie geeft Nederland het recht om relatief beter af te zijn?
Recht? Ik zie het als een plicht dat de regering zijn best doet voor land en bevolking. Dat zie je helaas maar al te weinig.
Een plicht, om het beter te houden dan de rest van de wereld? Meen je dat nu echt?

Quote hersteld
Bonjour
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 16 sep 2018 09:44

16 sep 2018 03:42
Een plicht, om het beter te houden dan de rest van de wereld? Meen je dat nu echt?
waarom persé vergleijken met de rest vd wereld

dat 90% vd landen in de 3e wereld hopeloos corrupt zijn en daarom hun bevolking laten creperen,
waarom zou je dat de landen in W-Europa verwijten?

moeten zijn hun bevolking ook laten creperen zodat het terug "eerlijk" is?
overheden hebben de plicht om voor hun burgers te zorgen ja, en liefst zo goed mogelijk.
dat is de basis van een welvarende maatschappij

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 17 sep 2018 02:32

appelfflap schreef:
16 sep 2018 09:44
16 sep 2018 03:42
waarom persé vergleijken met de rest vd wereld

dat 90% vd landen in de 3e wereld hopeloos corrupt zijn en daarom hun bevolking laten creperen,
waarom zou je dat de landen in W-Europa verwijten?

moeten zijn hun bevolking ook laten creperen zodat het terug "eerlijk" is?
overheden hebben de plicht om voor hun burgers te zorgen ja, en liefst zo goed mogelijk.
dat is de basis van een welvarende maatschappij
Dat men in arme landen corrupt is, komt omdat de ambtenaren er ook arm zijn. Overigens is het percentage mensen dat in armoede leeft de laatste halve eeuw geweldig teruggelopen (in absolute termen overigens gelijkgebleven, maar de wereldbevolking is dan ook meer dan verdubbeld). Met name Azië is enorm in welvaart gestegen. Ik vindt dat - op zich - een goede zaak. Overigens leidt de komst van arme immigranten niet tot verarming van de plaatselijke bevolking. (kijk maar naar de VS, die al tweehonderd jaar arme immigranten opnemen). Het is de komst van rijke immigranten die tot armoe leidt (oa doordat ze de onroerend goed prijzen opdrijven). Natuurlijk moet je niet persé met de rest van de wereld vergelijken. Maar je moet niet een scheve verhouding persé willen handhaven, en dan ook nog klagen over "economische vluchtelingen". Die komen juist vanwege die scheve verhouding.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 17 sep 2018 20:39

17 sep 2018 02:32
Maar je moet niet een scheve verhouding persé willen handhaven, en dan ook nog klagen over "economische vluchtelingen". Die komen juist vanwege die scheve verhouding.
Ik herhaal maar de vraag wie precies scheve verhoudingen willen handhaven?

Iedere regering heeft de plicht om voor de burgers van zijn eigen land te zorgen. Waarbij een aantal West-europese landen zich op unieke wijze onderscheid door veel geld in ontwikkelingshulp te steken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 sep 2018 04:56

gerard_m schreef:
17 sep 2018 20:39
Maar je moet niet een scheve verhouding persé willen handhaven, en dan ook nog klagen over "economische vluchtelingen". Die komen juist vanwege die scheve verhouding.
Ik herhaal maar de vraag wie precies scheve verhoudingen willen handhaven?
Volgens eigen zeggen Lanier, maar ik geloof eerlijk gezegd dat hij dat niet zo bedoelt. Verder bijna iedereen die van die scheve verhoudingen profiteert. Maar iedereen ontkent het uiteraard. Ondertussen klaagt men wel dat onze economische groei achter blijft bij die van Azië. Maar als dat niet het geval is blijven de verhoudingen zoals ze zijn. Dus iedereen die klaagt dat onze economische groei achter blijft bij die in Azië, wil feitelijk de verhoudingen handhaven. Wie daar vrede mee heeft niet.
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 18 sep 2018 08:09

Maar je moet niet een scheve verhouding persé willen handhaven,
ik wil niets handhaven maar je moet de verantwoordelijkheid wel leggen waar ze thuishoort. nu lijkt het erop alsof je het westen met een schuldgevoel wil opzadelen
ja, de overheid heeft de plicht om te zorgen dat et goed gaat met haar bevolking. da's normaal.

Venezuela, Congo, Rusland en Noorwegen zijn 4 landen die stikken in en schatrijk zijn aan grondstoffen.
Moet Noorwegen zich schuldig voelen omdat het hun burgers goed gaat en bv de Venezolanen creperen?
ontslaat dat de Noorse regering nu om verder voor haar bevolking te zorgen?
Als Venezuela en Congo corrupt willen blijven dan is dat hun keuze, Congo kan het loon vd ambtenaren probleemloos optrekken als ze hun land goed organiseren. Noorwegen kiest anders en het is dat wat voor die scheve verhouding zorgt.
het is niet Noorwegen, de EU,... die Venezuela wil pesten en bewust die verhouding in stand houdt. een welvarend Congo en Venezuela zou veel beter zijn voor bv handel

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 18 sep 2018 09:06

Kortom : wij hoeven hier niet voor de rest van de wereld alle ongemakken op te vangen daar waar ze hun verantwoordelijkheid ontlopen. En op landen waar de verantwoordelijkheid ontlopen wordt mag best pressie uitgeoefend worden om die verantwoordelijkheid nou eindelijk eens een keer wél te nemen.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 sep 2018 05:55

appelfflap schreef:
18 sep 2018 08:09
Venezuela, Congo, Rusland en Noorwegen zijn 4 landen die stikken in en schatrijk zijn aan grondstoffen.
Moet Noorwegen zich schuldig voelen omdat het hun burgers goed gaat en bv de Venezolanen creperen?
ontslaat dat de Noorse regering nu om verder voor haar bevolking te zorgen?
Nee, Noorwegen hoeft zich niet schuldig te voelen, maar ook de bevolking van de Congo hoef dat niet. Jouw veronderstelling dat men probleemloos de situatie kan verbeteren, in onbewezen. Het punt is, dat zolang het Noorwegen beter gaar, er mensen zullen zijn die - ondanks de kou - naar Noorwegen willen emigreren. Als je dat wilt voorkomen, dan moet je de verhoudingen rechttrekken. Maar politici die klagen over immigratie willen dat helemaal niet, zij willen de scheve verhouding liefst nog schever maken. Dat blijkt telkens weer.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 19 sep 2018 09:14

19 sep 2018 05:55
Nee, Noorwegen hoeft zich niet schuldig te voelen, maar ook de bevolking van de Congo hoef dat niet. Jouw veronderstelling dat men probleemloos de situatie kan verbeteren, in onbewezen. Het punt is, dat zolang het Noorwegen beter gaar, er mensen zullen zijn die - ondanks de kou - naar Noorwegen willen emigreren. Als je dat wilt voorkomen, dan moet je de verhoudingen rechttrekken. Maar politici die klagen over immigratie willen dat helemaal niet, zij willen de scheve verhouding liefst nog schever maken. Dat blijkt telkens weer.
Een Noorse politicus wordt niet gekozen om de situatie in Congo op te trekken naar het niveau in Noorwegen.
Hij zou zijn werk erg slecht doen als dat zijn prioriteit is (tenzij de kiezers hem om die reden hebben gekozen).
Daarvoor heeft Congo zelf politici.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 sep 2018 11:42

gerard_m schreef:
19 sep 2018 09:14

Een Noorse politicus wordt niet gekozen om de situatie in Congo op te trekken naar het niveau in Noorwegen.
Hij zou zijn werk erg slecht doen als dat zijn prioriteit is (tenzij de kiezers hem om die reden hebben gekozen).
Daarvoor heeft Congo zelf politici.
Natuurlijk niet maar een Belgische linkse politcus zou die insteek wel kunnen hebben. (België heeft wel enige verantwoordlijkheid hier).
Ik wens u alle goeds

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 sep 2018 20:42

Of wij ons verantwoordelijk moeten voelen voor Afrika kan beter in een ander topic. Dit topic gaat/ging er om of het verhuizen van kinderen naar een land waar ze de taal niet spreken een goed argument is om dat niet te doen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 19 sep 2018 20:58

Fish schreef:
19 sep 2018 20:42
Dit topic gaat/ging er om of het verhuizen van kinderen naar een land waar ze de taal niet spreken een goed argument is om dat niet te doen.
kinderen, jong genoeg, kennen op een halfjaar tijd die taal (spreken) en op een jaar kunnen ze schrijven. ze hebben nog een enorm aanpassingsvermogen om zich daar in te passen.
dat is dus geen argument om ze neit terug te sturen.

het is vooral een emotioneel verhaal want kinderen zullen altijd een gevoelige snaar raken, verdienen extra bescherming, hebben voor vele mensen (zeker emotioneel) meer rechten als die mannen die alleen zijn,...

maar mensensmokkelaars beseffen dat ook hé :)
zij zullen vrouwen aanzetten om zwanger hier binnen te komen, rek de procedure lang genoeg en die kleine is 5 à 6j voor ge effectief terug moet. dan side kleine een geweldig argument om er nog een jaartje bij te doen.

mijn oplossing is simpel maar brutaal
genoeg adoptie ouders. kinderen hier en ouders terug. ik denk dat men kinderen heel snel neit meer zal gebruiken voor die soort asielspelletjes

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 21 sep 2018 08:50

appelfflap schreef:
19 sep 2018 20:58
mijn oplossing is simpel maar brutaal
genoeg adoptie ouders. kinderen hier en ouders terug. ik denk dat men kinderen heel snel neit meer zal gebruiken voor die soort asielspelletjes
De oplossing is simpel, humaan en helemaal niet brutaal.
Je zorgt dat er weinig mogelijkheden zijn om te verlengen. Dan heeft het geen zin om zwanger binnen te komen. En die paar honderd kinderen mogen blijven. Die spreken niet alleen Nederlands, die zijn gewoon Nederlands.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 21 sep 2018 12:22

Bonjour schreef:
21 sep 2018 08:50

De oplossing is simpel, humaan en helemaal niet brutaal.
Je zorgt dat er weinig mogelijkheden zijn om te verlengen. Dan heeft het geen zin om zwanger binnen te komen. En die paar honderd kinderen mogen blijven. Die spreken niet alleen Nederlands, die zijn gewoon Nederlands.
De jongeman die een paar jaar geleden een scheidsrechter doodschopte moet van de rechter het land uit. Zijn ouders komen uit Marokko en hij is hier geboren.

Ik vermoed zomaar dat de barricaden leeg blijven nu.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie