Fijn dat ze mogen blijven.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Fijn dat ze mogen blijven.

Bericht door Fish » 10 sep 2018 20:21

Howick en Lili mogen blijven, fijn voor de kinderen. Een storm van verontwaardiging stak op met als resultaat dat ze toch mogen blijven. De kinderen waren hier geworteld moesten hun school afmaken en in Armenië aangekomen zouden ze de taal niet spreken. Vreselijk, onmenselijk.
Maar hoe zit het dan met die duizenden kinderen die sinds de oorlog uit hun vriendekring gerukt zijn, hun school niet af konden maken hun familie en vertrouwde omgeving moesten missen, naar een land moesten waar ze de taal niet konden alleen maar omdat hun ouders zo nodig moesten emigreren.
Waar waren toen de protesten?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Fijn dat ze mogen blijven.

Bericht door Peter van Velzen » 11 sep 2018 04:24

Die kinderen zijn gelukkig nog bij hun ouders, die voor ze kunnen zorgen. Het is wel de vraag of je moet willen emigeren als je kinderen voorbij de leeftijd zijn, waarop ze snel een nieuwe taal leren. Maar protesteren tegen een ouderpaar is vrij moeilijk als je die ouders niet kent.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 11 sep 2018 14:27

Het grootste probleem is dat asielzoekers soms wel 10 jaar moeten wachten op een uitspraak. Ze kunnen keer op keer een nieuwe procedure aanspannen, en dat is geen regel die Nederland heeft verzonnen, maar staat in het VN-vluchtelingenverdrag die Nederland heeft ondertekend. Dus politiek gezien kunnen we daar weinig aan doen.
Soms moet men 2 jaar wachten op een uitspraak. Dus verzoek is ingediend en vervolgens wacht je 2 jaar op een antwoord. Die periode zal zonder meer korter moeten worden gemaakt. Want als je met dat tempo een paar nieuwe procedures aanspant, dan ben je al gauw 10 jaar verder.
Iedere zaak is natuurlijk uniek en dient apart te worden bekeken. We moeten wel waken voor ‘standaard’ acties zoals weglopen, dreigen met zelfmoord (zelf of van de ouder(s) en überhaupt het nemen van kinderen terwijl je in afwachting bent van het wel of niet verkrijgen van een verblijfsvergunning. Je kunt uiteraard mensen niet verbieden om kinderen te nemen, maar bij binnenkomst zal toch uitdrukkelijk moeten worden vermeld dat het nemen van kinderen geen garantie is voor een verblijfsvergunning.
Ook het sorteren van ‘gelukszoekers’ en ‘oorlogsslachtoffers’ zal sneller moeten gaan. Daar zijn standaard technieken voor, alleen is het moeilijk om iemand terug te sturen als ze geen papieren hebben, waar stuur je dan die persoon naartoe?
De basis is uiteraard het aanpakken van het probleem, de vluchtelingenstroom. Daarvoor dienen we afspraken te maken met de Noord-Afrikaanse (islamitische) landen en de (islamitische) landen in het Midden-Oosten, of we dat nu leuk vinden of niet.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 12 sep 2018 05:28

De paradox van onze wetgeving; rechtsbescherming van de burgers.

Aan de ene kant biedt ze de burgers bescherming tegen fouten/misvattingen/misbruik e.d. door haar uitvoerig onderzoek en bezwaar, beroep en hoger beroepsprocedures.
Aan de andere kant kan daardoor het doorhakken van de knoop zolang duren dat dit soort situaties ontstaan.

Overigens houd ik niet van de negatieve connotatie bij de term 'gelukszoeker'. M.i. zou ieder mens het recht moet hebben om zijn/haar geluk te zoeken. Waar dat dan ook moge zijn.
Mijn mening: Hulde aan diegenen die dat aandurven en voor de toekomst van zichzelf en hun kroost willen knokken.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 12 sep 2018 09:16

Overigens houd ik niet van de negatieve connotatie bij de term 'gelukszoeker'. M.i. zou ieder mens het recht moet hebben om zijn/haar geluk te zoeken. Waar dat dan ook moge zijn.
Misschien dat 'economische vluchteling' een betere term is. Ik probeer juist de term 'asielzoeker' te vermijden omdat deze te algemeen is. We kunnen natuurlijk niet iedere 'gelukszoeker' met open armen ontvangen. Gelukkig zijn daar regels voor. Wil je asiel aanvragen dan moet je dat op de officiële manier doen en zeker niet illegaal.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 sep 2018 10:19

Ik vindt gelukzoeker een prima term. Ik beschouw de volgende waarheid als vanzelfsprekend: Dat alles mensen gelijk zijn en het onvervreemdbare recht hebben op leven, vrijheid en het zoeken naar geluk.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 12 sep 2018 11:20

Niet iedere gelukszoeker is een asielzoeker en niet iedere asielzoeker is een gelukszoeker. Daarom hanteer ik zelf zoveel mogelijk andere termen zoals economische vluchteling en oorlogsslachtoffer. De eerste moet je weigeren tenzij Nederland een verdrag heeft met het land van herkomst. De tweede moet je opvangen vanwege de ondertekening van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 12 sep 2018 12:25

Met een streven, om voor alle mensen ter wereld een minimum aan rechten te garanderen waardoor voor hen een minimaal menswaardig bestaan mogelijk wordt gemaakt, is op zichzelf niets mis. In het kader van dat streven moet de UVRM worden gezien.

Het vervelende daarbij is alleen dat diezelfde UVRM als chantagemiddel lijkt te worden gebruikt tegen landen die zich aan de UVRM wensen te conformeren door landen die zich niet aan de UVRM wensen te conformeren en wel zodanig en met als doel om de ondersteuning voor de UVRM in landen waar nu nog serieus getracht wordt om de UVRM na te leven op termijn uit te hollen en meer in lijn te brengen met hoe mensenrechten in hun landen niet gerespecteerd worden.

Ik denk dan met name aan de 57 moslimlanden die verenigd zijn in het IOC (de Engelstalige term) of het OIS (de Nederlandstalige term) waar in plaats van de UVRM de Universele islamitische verklaring van mensenrechten zijn onderschreven.

Uit dat laatstgenoemde artikel :
Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia.
Van dat steekspel staat de dupering van kinderen als Lili en Howick echter enigszins los en is het goed dat de medemenselijkheid hier de boventoon heeft gevoerd.

Wel zal denk ik goed bekeken moeten worden wat het effect op langere termijn kan zijn wanneer zeer veel mensen tot onze contreien toegelaten worden die zelf vijandig staan tegenover de UVRM (behalve wanneer het in hun straatje te pas komt) en daarvoor in de plaats "islamitische mensenrechten" nastreven.

Het is beslist geen gemakkelijk vraagstuk hoe daar goed mee om te gaan en hoe de bokken van de schapen gescheiden kunnen worden. Lili en Howick behoren overduidelijk tot de schapen.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 12 sep 2018 13:14

Wel zal denk ik goed bekeken moeten worden wat het effect op langere termijn kan zijn wanneer zeer veel mensen tot onze contreien toegelaten worden die zelf vijandig staan tegenover de UVRM (behalve wanneer het in hun straatje te pas komt) en daarvoor in de plaats "islamitische mensenrechten" nastreven.
Het is buitengewoon lastig om mensen te weren op basis van religie. Zelfs salafisten uit oorlogsgebieden mogen worden toegelaten. Zolang die persoon niets doet wat in strijd is met de wet moet deze worden toegelaten.
Mensen die met het vliegtuig komen gooien hun boardingcard en paspoort weg zodra ze in Nederland zijn. Probeer dan maar eens bij de marechaussee erachter te komen waar die persoon vandaan komt. Ook al kom je erachter dat die persoon niet uit het gebied komt wat hij beweert, dan is de vraag waar hij wel vandaan komt. Waar stuur je die persoon naartoe? Het enige wat je kunt doen is marechaussee direct bij de uitgang van het vliegtuig plaatsen. Dat kan bij sommige lijnvluchten vanuit het buitenland. Heb je geen boardingpass en/of paspoort, dan mag je direct weer instappen en terugkeren.
Mensen die met de boot of via een ander (rijdend) vervoermiddel komen moeten direct worden opgevangen. Kom je illegaal binnen dan kun je direct weer omkeren. Maar ook nu is de vraag waar dan naartoe? Het beste is om afspraken te maken waar vandaan die mensen vertrekken. Dat zijn eigenlijk allemaal islamitische landen:
Afbeelding
Je kunt dus wel fel van leer trekken tegen de islam, maar dat werkt alleen maar tegen ons (Europa). Die landen gaan heus niet meewerken aan het tegenhouden en terugsturen van vluchtelingen uit zuidelijk gelegen landen als we hier doen alsof moslims allemaal verkapte terroristen zijn. Terugzetten op de boot gaat nu eenmaal niet tenzij er goede afspraken zijn. Helaas werkt dit corruptie enorm in de hand. Er zijn verhalen van vluchtelingen die onderschept zijn bijvoorbeeld voor de Libische kust. Deze mensen moeten terug en de EU betaalt een bepaald bedrag per vluchtelingen. Maar een paar dagen later wordt diezelfde vluchteling weer in een boot gezet. Er zijn daar mensenhandelaars die de vluchtelingen telkens opvangen, gevangen zetten, weer op de boot zetten, en dan zelf melding maken van dat de boot onderweg is. De enige oplossing zou zijn om een soort van VN-operatie uit te voeren in het kustgebied van Noord-Afrika en bij de grenzen met het Midden-Oosten. Maar dat zullen die landen nooit toelaten.
Ik weet niet of Europa overigens zit te wachten op christelijke vluchtelingen. Die komen met name uit het zuiden van Afrika:
Afbeelding
Deze mensen moeten door ‘vijandelijk’ islamitisch gebied wat geen pretje is. Vangen we mensen uit Angola of Namibië met open armen op? Volgens mij niet. De meeste Europeanen willen geen vluchtelingen uit Afrika opvangen, of ze nu christelijk of islamitisch zijn. Dus religieuze achtergrond is niet aan de orde, tenzij iemand terroristische motieven heeft, of bijvoorbeeld de sharia boven de Nederlandse wet stelt (dan nog kun je daar weinig aan doen). Je zult moeten aantonen dat iemand met foute bedoelingen asiel aanvraagt, en dat is buitengewoon moeilijk.

Kinderen zoals Howick en Lili zijn speelbal van overeenkomsten en regeltjes vanuit de EU en VN. Als de vluchtelingenproblematiek niet zo groot zou zijn, zou er geen mens zich druk hebben gemaakt om hun verblijfsstatus. Van mij mogen ze zeker blijven, ik zie geen reden om ze terug te sturen. Het is wel een goede zaak geweest om de regelgeving op de schop te gooien (voor zover dat kan) en procedures te verkorten en aan te scherpen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 12 sep 2018 18:22

lanier schreef:
12 sep 2018 13:14
Kinderen zoals Howick en Lili zijn speelbal van overeenkomsten en regeltjes vanuit de EU en VN.
de kinderen zijn een speelbal van iedereen
iedereen gebruikt hen, ook hun eigen ouders

2 kinderen is geen probleem,
vrouwen die bewust zwanger worden, evtl op aanraden van mensensmokkelaars, voor ze in NDl/EU binnenkomen en dan 10j later, na illegaliteit en procedure rekken, papieren eisen omdat hun kinderen niet terug kunnen?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 sep 2018 23:05

Ik zou het als vluchteling ook doen als de wet- en regelgeving niet kan zorgen voor tempo in alle fairheid.
Het is ernstig dat dit zo is. Ik vond dat ook al tijdens Mauro.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 sep 2018 00:46

lanier schreef:
Het beste is om afspraken te maken waar vandaan die mensen vertrekken. Dat zijn eigenlijk allemaal islamitische landen:
Wat gaan die afspraken opleveren denk je? Zelf denk ik dat men in Europa daar alleen maar armer van wordt zonder dat men in Europa daar iets wezenlijks voor terug krijgt. Europa levert zich dan uit aan nog veel méér middelen waarmee het gechanteerd kan worden. De wil om Europa te islamiseren zal er in die landen echt niet door verminderen.

Er zijn tot nu toe afspraken gemaakt met de hitleriaanse Erdogan. Wat hebben die tot nu toe opgeleverd?
lanier schreef:
Je kunt dus wel fel van leer trekken tegen de islam, maar dat werkt alleen maar tegen ons (Europa). Die landen gaan heus niet meewerken aan het tegenhouden en terugsturen van vluchtelingen uit zuidelijk gelegen landen als we hier doen alsof moslims allemaal verkapte terroristen zijn.
Volgens mij zijn "fel van leer trekken tegen de islam" en "doen alsof moslims allemaal verkapte terroristen zijn" twee totaal verschillende en niet met elkaar te vergelijken zaken. Islamkritiek inslikken om moslimlanden te vriend te houden lijkt mij waanzin. Gaan we kritiek op het christendom inslikken om Donald Trump te vriend te houden? Ik mag hopen van niet.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 13 sep 2018 11:22

Gerard R. schreef:
12 sep 2018 23:05
Ik zou het als vluchteling ook doen als de wet- en regelgeving niet kan zorgen voor tempo in alle fairheid.
Het is ernstig dat dit zo is. Ik vond dat ook al tijdens Mauro.
als ik het goed begrijp en gelezen zijn ze ook in de illegaliteit ondergedoken toen hun aanvraag werd afgekeurd, ouders als kinderen.
daar worden ze nu dus voor beloond en da's altijd een gevaarlijk precedent.
draai het om en de default is neen, leg de bewijslast bij de asielzoeker
die heeft er alle belang bij om aan te tonen dat 'm pakweg een Iraanse homo is

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 sep 2018 11:52

appelfflap schreef:
13 sep 2018 11:22
als ik het goed begrijp en gelezen zijn ze ook in de illegaliteit ondergedoken toen hun aanvraag werd afgekeurd, ouders als kinderen.
daar worden ze nu dus voor beloond en da's altijd een gevaarlijk precedent.
Geert Wilders en Thierry Baudet zijn het daarmee eens. Die staan ook op dat standpunt.

We zullen zien waarheen dit precedent ons nog gaat voeren.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 14 sep 2018 00:59

lanier schreef:
12 sep 2018 09:16
Misschien dat 'economische vluchteling' een betere term is. Ik probeer juist de term 'asielzoeker' te vermijden omdat deze te algemeen is.
Ik vind de term prima, maar (zoals ik al zei) de negatieve connotatie niet.
lanier schreef:
We kunnen natuurlijk niet iedere 'gelukszoeker' met open armen ontvangen. Gelukkig zijn daar regels voor. Wil je asiel aanvragen dan moet je dat op de officiële manier doen en zeker niet illegaal."
Wie is 'We"'?
We... zijn dat de mensen die het geluk hadden om in het juiste land geboren te worden?
Wat heb jij er allemaal voor gedaan om in het fijne verzorgde vrije welvarende NL geboren te worden?

IMO: Waar je geboren werd heb je geen invloed op.
Waar en hoe je opgroeit heb je ook geen invloed op.
Het enige stukje invloed wat je zou kunnen hebben is het moment dat je je leven in eigen hand kan nemen en kan bepalen hoe en waar je aan je eigen toekomst gaat werken. Waarom zou dan een 'we' je dat recht mogen ontzeggen? Wie is die 'we' dan wel?
lanier schreef:
Wil je asiel aanvragen dan moet je dat op de officiële manier doen en zeker niet illegaal."
Wanneer vinden we iets of iemand illegaal? Wat is dat precies... illegaal?
Is dat een standaard? Is dat immer en overal hetzelfde? Of is dat afhankelijk van de waan van het moment?
Er zijn landen waar vrijheid van meningsuiting illegaal is. Moet iedereen dat dan maar als maat nemen?

Wat zou er gebeuren denk je als ieder mens vrij zou zijn om in welk land dan ook zijn/haar geluk te zoeken?
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Plaats reactie