21 lessen voor de 21e eeuw

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gershom
Diehard

21 lessen voor de 21e eeuw

Bericht door Gershom » 10 sep 2018 13:23

dat is de titel van alweer het derde in het Nederlands vertaalde boek van Yuval Noah Harari .
Na "Sapiëns", en "Homo Deus" is dit ook weer een boek dat je het liefst in één adem uit zou willen lezen. Maar zelfs een geoefend diepzee duiker lukt dat niet. Het aantal pagina's is daarvoor te groot. De stijl van deze jonge hoogleraar is ongemeen boeiend, en zijn historische kennis is zo veelomvattend dat ik verrast werd toen ik een foto van hem zag. Ik had een al wat grijzende man van middelbare leeftijd verwacht, maar deze man heeft zo'n jeugdige uitstraling dat ik onwillekeurig dacht: "Weet jouw moeder wel dat je dit werk doet?"
Inmiddels heb ik de helft gelezen En mijn E-reader meldt dat ik nog slechts 4 uur heb te gaan voor het einde is bereikt. Maar daarom niet getreurd, want dan lees ik ze allemaal nog wel een keer!
Kopen dat boek mensen!!

Fenomeen
Superposter

Re: 21 lessen voor de 21e eeuw

Bericht door Fenomeen » 11 sep 2018 22:11

Moet de eerste twee nog lezen.
Derde boek besteld, cadeautje voor een vriend, die was erg enthousiast over de eerste twee.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 11 sep 2018 22:15

Ik ben halverwege 'Sapiens'. De andere twee ga ik ook lezen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 12 sep 2018 04:00

Goeie tip! :D
Ik had hem ook al eens aangehaald, idd onder de indruk van zijn enorme historische kennis.
Ken deze laatste nog niet, 21 lessen moet toch te doen zijn hè, maar dat je daar zooooveeeel pagina's voor door moet worstelen. :wink:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Plaats reactie