ziekenhuis opname

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: ziekenhuis opname

Bericht door Maria » 11 aug 2018 08:15

Gershom schreef:
11 aug 2018 06:18
Ik denk wel dat je een helder beeld hebt omtrent een groot deel van mijn karakter. Maar er blijven altijd verborgen spoken.ik doe bijvoorbeeld mijn best om over te komen als evenwichtige oude man met een overdosis aan dierenliefde. En op papier lukt dat ook wel. In tegenspraak met die indruk ben ik echter een uitgesproken mensenhater.
Ook van deze sluier heb je al eens een tipje opgetild.
En ik ben iemand, die soms tot mijn eigen spijt, ook mezelf daarin meen te herkennen, mijn aandacht op iets anders projecteer en misschien ook daardoor veel en vaak tussen de regels door denk te kunnen lezen.
Niet dat ik mensen haat, maar wel dat ik zwaar in ze teleurgesteld kan zijn, daar sterk emotioneel op kan reageren, en me dan terugtrek.
Maar dat is verminderd samen met de te hoge verwachtingen, die ik ooit koesterde.

Jij hebt het talent levendig en beeldend te schrijven, maar ook, wat je al aangeeft, toneel te spelen.
Of moet ik zeggen?: Alleen het beste van wat je in je hebt te publiceren.
Alleen lukte dat de laatste tijd niet zo goed.
De lichamelijke handicaps daartoe speelt je duidelijk parten.
Misschien heeft de warmte van de laatste weken daar nog een schepje bovenop gedaan?
Of lees ik toch teveel door mijn eigen bril. 8*)
O,er is een tijd geweest dat ik mensen best aardige wezens vond, maar die indruk is in de loop der jaren sterk afgenomen. Wij behoren op een lijst met gemene dieren. En als je dat niet met mij eens bent doe ik je wat.!!!
Vooral ook dus je zelfkennis, jezelf daar steeds bij betrekkend en je niet beter voordoen dan je bent.
En dat met humor, oké in een sjagrijnige bui met sarcasme. :wink:
Lao Tse schreef ooit: "Wie de mensen kent heeft verstand; wie zichzelf kent, is verlicht."

Je hebt blijkbaar een harde leerschool gehad, Gershom.
Ooit op de wereld gekomen als baasje met veel vertrouwen in de mensen om zich heen, maar al heel vroeg geleerd dat niet alle mensen hetzelfde zijn. Nu een man met een heel andere realiteitszin over wat je kunt verwachten van mensen.
Weinig dus.
Koester je de verwachtingen van iets goeds niet, waarom dan nog teleurgesteld?

Ik hoop toch nog, dat je kunt zeggen: Niet alle mensen zijn hetzelfde.
(En ook niet alle honden.)
Wat bijzonder moet jouw vrouw zijn, dat ze jou met alles wat jij in jouw rugzak meesleept en met al je nukken accepteert en bij je is gebleven.
Maar ook jij bent dat, want wat zal zij gelukkig zijn als ze de partner gevonden te heeft, die ze eerder zo vaak niet bleek te hebben.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 11 aug 2018 10:51

@Maria
Jij hebt vaak een goede analytische kijk en een helder inzicht, dat was mij lang geleden al opgevallen. Ik meen zelfs dat ik ooit zoiets heb geschreven. Indien niet dan bij deze. Onder de indruk van jouw commentaar kom ik terug van de term mensenhater en zou het willen vervangen door mensenmijder. Want er zijn inderdaad een aantal mensen in mijn omgeving die ik innig liefheb.
Hoe zij het met mij uithouden is voor mij een raadsel. Want je hebt gelijk. Ik kan mijzelf zo voordelig mogelijk presenteren, maar de duistere kanten blijven verborgen. Ik ga mijzelf niet weggooien...Maar jij voelt wel aan dat zoiets altijd wel vaag op de achtergrond aanwezig is. Omdat jij tussen de regels door kan lezen.
De term mensenmijder dekt de lading beter. Ik knoop wel een vriendschappelijke relatie aan, maar het blijft op een afstand. Een van de weinige vrienden is een man met wie ik al 25 jaar de honden uitlaat. Wij voeren twistgesprekken en zijn het bij stilzwijgende nooit met elkaar eens. Toch ben ik nooit bij hem op bezoek geweest.
Het moet niet te dichtbij komen. Daarmee doe ik mij vrouw tekort, want zij nodigt iedereen uit voor een kopje thee.
Dat vind ik best als ik er maar niet bij hoef te zijn.
Ik moet nu stoppen want ze gaan mij verhuizen naar een andere kamer. Ik lag heel sjiek op een kamer voor een persoon. Met eigen toilet maar ik ga nu naar een zaal met 4 personen. De zuster dacht dat ik dat wel gezellig zou vinden....wat een inzicht :mrgreen: :? Nu dan voor het eerst. Een raar infantiel poppetje

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 11 aug 2018 10:56

Oh gut, wat zul jij blij zijn als het maandag is. Oordopjes in en muziek luisteren, hopelijk begrijpen ze die hint. :wink:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 aug 2018 11:46

Gershom schreef:
11 aug 2018 10:51
Onder de indruk van jouw commentaar kom ik terug van de term mensenhater en zou het willen vervangen door mensenmijder. Want er zijn inderdaad een aantal mensen in mijn omgeving die ik innig liefheb.
Klinkt toch heel anders. :)
De zuster dacht dat ik dat wel gezellig zou vinden....wat een inzicht :mrgreen: :? Nu dan voor het eerst. Een raar infantiel poppetje
:lol: :lol:

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 11 aug 2018 18:33

Storm schreef:
11 aug 2018 10:56
Oh gut, wat zul jij blij zijn als het maandag is. Oordopjes in en muziek luisteren, hopelijk begrijpen ze die hint. :wink:
Haha, dat dacht je maar. Ik lig hier met 4 oude knarren van mijn leeftijd en die gaan je héél opdringerige vragen stellen. Daarna komen de klachten aan de beurt,over de vele medische missers die hen zijn overkomen, gevolgd door een gedetailleerde beschrijving van hun ziektebeeld. Zij begrijpen zelfs geen hint met een voorhamer.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 aug 2018 19:12

Heb je een voorhamer ter beschikking?
Ik wens u alle goeds

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 11 aug 2018 19:33

Gershom schreef:
11 aug 2018 10:51
De zuster dacht dat ik dat wel gezellig zou vinden....wat een inzicht :mrgreen: :?
Er zijn mensen die dat waarschijnlijk wel gezellig vinden, zelf hoor ik daar niet toe.
Oude knarren ok, maar niet onder zulke omstandigheden.
Heb je al gevraagd of er een eenpersoonskamer over is?

Een goed gevulde minibar en een slof caballero zonder filter zou ik zelf prettig vinden maar dat schijnt niet te mogen. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 12 aug 2018 09:18

Beterschap Gershom! :love1:
Gelukkig weet je je pennetje nog te hanteren vanuit het hospitaal.
De mensenhaters die ik ken hebben juist een bijzonder groot hart. :)

“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 12 aug 2018 10:35

Beterschap Gershom.

Komt wel goed. Mijn voordeel is, dat ik op sommige momenten kan doen alsof ik het niet hoor.
:shock: :angel12: :wink: :evil:
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 12 aug 2018 11:26

Gershom schreef:Hoe zij het met mij uithouden is voor mij een raadsel.
Mij niet, je bent namelijk echt en oprecht!
Daar zijn er niet veel van.

Heel veel beterschap Gershom en laat je voor 1 keer maar eens goed verwennen door mensen die je vooral niet moet mjjden, jij weet als geen ander wie dat zijn.
Want iedereen mijden kan tot nare situaties leiden, de mens heeft een mens nodig, anders .....
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 12 aug 2018 15:12

Beterschap Gershom
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 12 aug 2018 19:19

Beste brave luyden.
Ik ben geroerd door uw goede wensen en uw blijken van medeleven. Morgen komt de dokter langs om te beslissen of, en zo ja wanneer, ik naar huis mag.. Lieve mensen duim voor mij want ik verlang hevig naar huis.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2018 19:23

Ik zie geen maf ding om te duimen.
Mag een bede ook?
[-o<

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 12 aug 2018 19:52

Fingers crossed!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 12 aug 2018 20:28

Maria schreef:
12 aug 2018 19:23
Ik zie geen maf ding om te duimen.
Mag een bede ook?
[-o<l
Jij ziet geen maf ding??? Kik eens naar rechts...

Plaats reactie