ziekenhuis opname

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Gershom
Diehard

ziekenhuis opname

Bericht door Gershom » 10 aug 2018 15:25

Ben in het ziekenhuis opgenomen wegens verwaarloosde wonden tengevolge van oedeem in de benen. Het gevolg was een koortsaanval. Tijdens die aanval ben ik mijn evenwicht kwijtgeraakt. Daaroverheen kwam een verlammende rugpijn en was het onmogelijk op te staan. Mijn vrouw heeft 112 gebeld en daarna ben ik per ambulance naar het ziekenhuis gebracht
Inmiddels zijn de wonden verzorgd en lig ik zeker tot maandag aan de ketting. Dat is een infuus met antibiotica. Tot mijn stomme verbazing was vanmorgen de ernstige pijn in de rug gezakt tot het gebruikelijke niveau en kon ik weer zelfstandig lopen. Ik geloof dat Storm jullie al summier had ingelicht.
En ik dank Maria voor haar meelevende reactie.
Alles sal reg kom...

Bonjour
Site Admin

Re: ziekenhuis opname

Bericht door Bonjour » 10 aug 2018 15:30

Wie kunnen we bellen om die ketting nog wat langer vast te houden? Het lijkt erop dat het je goed doet.
Verstandige vrouw heb je.
Maak er het beste van in het ziekenhuis en probeer lekker fit terug naar huis te gaan.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 10 aug 2018 16:09

Bonjour schreef:
10 aug 2018 15:30
Wie kunnen we bellen om die ketting nog wat langer vast te houden? Het lijkt erop dat het je goed doet.
Verstandige vrouw heb je.
Maak er het beste van in het ziekenhuis en probeer lekker fit terug naar huis te gaan.
@Bonjour,
Heel veel mooie muziek sturen zodat Gershom het er zeer aangenaam vindt.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 aug 2018 16:15

Gershom schreef:
10 aug 2018 15:25
Alles sal reg kom...
Wat ben ik blij wat van je te vernemen. :D
Pfffffffffft.

Tijdelijk ongemak dus en nu nog wat uitvieren.
Warm weer, geen mogelijkheid om te bewegen, allemaal goede redenen om oedeem op te sparen en dan het liefst in de benen natuurlijk.
Nu.... een beetje bewegen afgewisseld met pootjes omhoog, rug verder laten rusten en wonden laten genezen.

En ondertussen heel veel tikken en klikken met je pennetje. [-o<
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 aug 2018 16:23

Storm schreef:
10 aug 2018 16:09
Heel veel mooie muziek sturen zodat Gershom het er zeer aangenaam vindt.
Als jij de muziek doet, daar ben jij goed in, dan doe ik iets met honden.
Hulphonden. Je hebt de profs, maar je hebt ook de sport. In Bergen op Zoom werd zondag bij de gesloopte Warandeflat getraind. De European Search en Rescue dogs oefenen met hun begeleiders in het redden van mensen. Er wordt gewerkt met Duitse en Mechelse herders.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 10 aug 2018 17:11

Van harte beterschap Gershom.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 10 aug 2018 18:18

Bedankt voor jullie belangstelling en hartelijke wensen. Dat doet goed en bevordert de genezing Maria dat filmpje over die reddingshonden is heel mooi. Ik vind dat soort werk fascinerend. Ook om te zien dat je daarmee een hond geeft wat hij nodig heeft. Activiteit en zelfvertrouwen. Ik had ooit zelf zo,n Duitse herder. Die sleurde met her grootste plezier drenkelingen uit het water. Je moest hem alleen goed in de gaten houden want in zijn optiek was alles dat in het water lag een drenkeling. En dan te bedenken dat de hond in het begin bang voor water was. Hij ging niet verder dan tot waar zijn voeten de grond raakte...Ik moest hem werkelijk zwemles geven. Toen hij eenmaal de slag te pakken had was hij niet meer te houden. Het waren gouden jaren met de hond Kelev...

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 aug 2018 18:29

Leuk altijd weer die verhalen van jou.

Ik wist dat je dit bijzonder interesseert, maar dit verhaal is dan weer veel meer bijzonder, omdat het verteld wordt door iemand die ik ( een beetje) denk te kennen, daar waar het je dierenliefde betreft. :)

Hopper
Forum fan

Bericht door Hopper » 10 aug 2018 19:27

Beterschap, Gershom.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 10 aug 2018 19:41

Word gauw weer beter en geniet intussen van de rust en verzorging :roll:
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 10 aug 2018 20:32

@Maria,
Goed idee, jij de hondenfilmpjes.

Ik ben op dit moment aan het werk op de afdeling van Gershom, dus ik leg hem wel in de zweedse band. :twisted:

The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 aug 2018 21:23

Dat alle maar reg mag kom Gershom!

Mag ik ook gelijk opmerken dat dit een grote kracht van dit forum is. Alles wordt gedeeld met elkaar.
1 Grote familie!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 10 aug 2018 21:55

Onkruid vergaat niet...

Strakke actie van je vrouw! ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 11 aug 2018 06:18

Maria schreef:
10 aug 2018 18:29

Ik wist dat je dit bijzonder interesseert, maar dit verhaal is dan weer veel meer bijzonder, omdat het verteld wordt door iemand die ik ( een beetje) denk te kennen, daar waar het je dierenliefde betreft. :)
Ik denk wel dat je een helder beeld hebt omtrent een groot deel van mijn karakter. Maar er blijven altijd verborgen spoken.ik doe bijvoorbeeld mijn best om over te komen als evenwichtige oude man met een overdosis aan dierenliefde. En op papier lukt dat ook wel. In tegenspraak met die indruk ben ik echter een uitgesproken mensenhater. Ik mot die rare beesten niet. Waarom? Zij zijn zo ontzettend onbetrouwbaar. Je weet nooit wat je aan ze hebt. Ze kunnen het ene moment vriendelijk lijken en onverwacht kwaadaardig blijken zonder dat je dat kunt zien aankomen. Die onvoorspelbaarheid vind ik beangstigend. Bij een wolf zie je veel duidelijker wanneer zijn humeur omslaat, wanneer hij angstig is of ronduit kwaad wordt. Maar bij een mens zie je zoiets vaak niet aankomen, omdat wij grootmeesters zijn in veinzen. En ik vorm daarop geen uitzondering als oud amateur toneelspeler. Grofweg de helft van het aantal huwelijken eindigt in een teleurstelling omdat men een verkeerd beeld van iemand heeft gevormd. Ik heb een groot aantal honden gehad. Maar nooit de behoefte gevoeld mij van hen te scheiden. Zelf ben ik wel twee keer getrouwd, en mijn vrouw al 5 keer . Nu gaat dat bij puur toeval al meer dan 25 jaar goed. Maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Tot zover de onbetrouwbaarheid. Dan is er nog de uitgesproken kwaadaardigheid, tegenover onze eigen soortgenoten. De aanvechting om zomaar een oorlog te beginnen met de bedoeling de ander te vernietigen.
De tegenstander hoeft niet weg...Hij moet dood. En onze meest kwalijke eigenschap is onze neiging soortgenoten te martelen en hun lijden te verlengen. Vandaar mijn uitspraak...Er is kruid, er is gedierte, en er zijn onmensen.
O,er is een tijd geweest dat ik mensen best aardige wezens vond, maar die indruk is in de loop der jaren sterk afgenomen. Wij behoren op een lijst met gemene dieren. En als je dat niet met mij eens bent doe ik je wat.!!!

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 aug 2018 07:59

Zo te lezen ben je weer ouderwets op dreef Gershom!
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie