Goed of slecht nieuws?

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Goed of slecht nieuws?

Bericht door Maria » 09 aug 2018 18:32

Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Hoe belangrijk en vooral hoe gevaarlijk is de mening van een haatdragende complotdenker en zijn vele volgelingen?

En is dit nu een voorbeeld van censuur of van beveiliging van de algemene veiligheid?
Of alleen van machtsvertoon van degenen, die dit in hun macht hebben?

https://nos.nl/artikel/2245025-ineens-g ... perkt.html
In juli werden al video's en podcasts van Jones verwijderd vanwege haatzaaien. Maar de echte kentering kwam gisteren, toen Apple besloot de podcasts van Jones bijna volledig te verwijderen. Daarna volgden andere platforms met nog stevigere maatregelen.

Zo verwijderde Facebook vier pagina's, waarvan één er vorige maand 1,7 miljoen volgers had. YouTube deed hetzelfde met Jones' kanaal, dat 2,4 miljoen abonnees had en waarvan video's miljarden keren waren bekeken. Spotify, dat eerst maar een aantal afleveringen van The Alex Jones Show had verwijderd, besloot nu al zijn content weg te halen. Het gebeurt niet vaak dat techbedrijven besluiten tot zulke drastische maatregelen.

In een reactie aan The Washington Post spreekt Jones van "een tegenaanval tegen de wereldwijde bewustwording". Ook claimt hij dat Apple en Google samenzweren met de Chinese overheid, mainstream media, de Democratische Partij en bepaalde delen van de Republikeinse Partij (het "establishment").
Waarom jaren zijn gang laten gaan, en dan ineens bijna unaniem hem weren?
In Nederland geniet Jones nog geen grote bekendheid. Dat is in de VS anders. Hij presenteert daar sinds 1996 diverse radioprogramma's en staat te boek als een notoire complottheoriedenker.
Daar ga je toch een samenzwering achter zoeken. :evil3:

Wat is dat toch met al die complotdenkers en -gelovigen?
Het lijkt alsof hun leven vol zit met frustratie en haat, waar ze het niet direct en nabij kunnen in hun eigen leven kunnen hanteren.
Dan maar op de maatschappij en geloof in het slechte van iedereen behalve van zichzelf.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard R.
Bevlogen

Re: Goed of slecht nieuws?

Bericht door Gerard R. » 09 aug 2018 18:51

Volgens mij is het 'vertrouwen...!' van velen zeer diep geschokt.
En als bij de 'boze' dan ook nog 'de winst' en 'de macht' lijkt te liggen, dan krijg je wat je ziet.
Dan nog wat klontering in de gefrustreerde groepen en we zien wat we zien, schat ik in.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 aug 2018 18:56

Ik heb een paar miunten van een uitzending van Jones aangekeken en ik moet zegggen: Het is een complete idioot. Waarschijnlijk hebben Youtube en Facebook dat ook gedacht,en gemeend dat niemand dit zou kunnen waarderen, maar helaas, er zijn steeds meer lieden die dit soort idioten serieus nemen.
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 09 aug 2018 23:40

Maria schreef:
09 aug 2018 18:32
En is dit nu een voorbeeld van censuur
eventjes een klein lesje

Afbeelding

de cafebazen youtube, apple, twitter,... hebben hem buitengegooid en ze hebben dat recht
wat ik zo lees, 5 minuten google, vind ik dat een heel logische en normale beslissing

hij kan nog steeds een eigen blog beginnen, eigen forum oprichten, voor mijn part hier lid worden en z'n onzin spuien.
hoe lang het duurt vooraleer 'm hier ook wordt buitengegooid?

Plaats reactie