Tsunami aan homo ontmoetingsplekken op de Biblebelt

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Tsunami aan homo ontmoetingsplekken op de Biblebelt

Bericht door PietV. » 29 jul 2018 13:20

Wou het eerst plaatsen bij filosofie :wink: maar toch er hangt een lucht van links afkeuren en rechts beoefenen. En dan heb ik het over de moraal in de Biblebelt en de zoektocht van homoseksuelen naar contacten. Even een café binnenstappen met de naam Roze Wolk zal in Ede niet direct voor de hand liggen. Misschien kunnen degenen die hier wonen er meer over vertellen?

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -Biblebelt
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Re: Tsunami aan homo ontmoetingsplekken op de Biblebelt

Bericht door Maria » 29 jul 2018 13:31

PietV. schreef:
29 jul 2018 13:20
Even een café binnenstappen met de naam Roze Wolk zal in Ede niet direct voor de hand liggen.
Lijkt me logisch.
Op meer tolerante plaatsen is die noodzaak van, dus ook de behoefte aan speciale ontmoetingsplaatsen wat verder van de bewoonde wereld tegenwoordig veel minder .

Tsunami zou ik het niet kunnen noemen.
10 gelegenheden voor Gelderland rond de grotere plaatsen langs invalswegen is toch absoluut niet veel.
5 rond Ede is ook niet vreemd.
Ede heeft een centrale functie met goede toegangswegen en is gelegen midden in een mooie natuur, waar de gewenste beschutting te vinden is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jul 2018 21:29

Ik woon er niet, maar aangezien homofilie genetisch blijkt zal de verdeling van homo's over de aarde toch wel grotendeels hetzelfde zijn.
Dat er op de biblebelt meer ontmoetingsplekken zijn? God works in mysterious ways!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 02 aug 2018 00:35

Als inwoner van Ede herken ik dit bericht totaal niet. En Ede ligt tegenwoordig nog maar een heel klein beetje op de biblebelt. Oke, de SGP is de grootste partij maar hier gaat de secularisatie ook gewoon door! Met veel winkels elke zondag open en bijna alle op de laatste zondag van de maand. Ik denk toch dat je Ede van de bijbelbelt moet schrappen en de lijn van Veenendaal naar Nunspeet en Elspeet moet trekken. En helemaal wat gay clubs en kroegen betreft waar homo's, lesbiennes en andersdenkenden meer dan van harte welkom zijn. En dan spreek ik uit eigen wekelijkse ervaring. Dus een tsunami in Ede is echt overdreven PietV!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 aug 2018 09:33

lost and not found yet! schreef:
02 aug 2018 00:35
Dus een tsunami in Ede is echt overdreven PietV!
Er staat biblebelt. Iedereen heeft het over Ede? De Biblebelt is groter dan Ede. De titel komt van Twitter, één of ander blog gebruikte hem, vond hem wel aardig. Het roept iets op. Het prikkelt en daagt uit. En vergroot de zoekkans als dit blog goed scoort dan liften wij mee met deze titel.
Je hebt het over secularisatie in Ede, waarom maak je daar geen topic over. Vergelijk je de huidige situatie met 10 jaar geleden. Beetje cijferwerk er in en bespeur een tendens. Je kan jezelf vragen stellen is dit te merken in de kerkgang? Het straatbeeld? Etc. Dit soort onderwerpen spreken misschien weer een doelgroep aan die in Ede woont.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie