Jehova's mogen niet zomaar informatie over u bijhouden

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Jehova's mogen niet zomaar informatie over u bijhouden

Bericht door PietV. » 10 jul 2018 17:32

Een terugkerend item voor velen, de jehova getuige aan de deur of op dit forum. De volgende keer als er weer iemand aanbelt, eerst maar even vragen of ze gegevens over u verzamelen zonder toestemming.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180710_03606520

De Jehova’s getuigen, ook u kent ze misschien vooral van de huisbezoeken die de leden van de gemeenschap verplicht moeten afleggen om nieuwe zieltjes te winnen. Daarbij houden die leden echter vaak aantekeningen bij met informatie die ze tijdens hun van-huis-tot-huisverkondigingen inwinnen. Dat kan uw naam of adres zijn, maar ook uw geloofsovertuiging of gezinssituatie.

Ook al zijn die lijsten hoofdzakelijk bedoeld als geheugensteuntjes voor eventuele latere huisbezoeken, toch zijn ze illegaal. Uw persoonsgegevens werden namelijk verzameld en opgeslagen zonder uw instemming, en dat is in strijd met de privacyregels.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Petra
Bevlogen

Re: Jehova's mogen niet zomaar informatie over u bijhouden

Bericht door Petra » 11 jul 2018 08:08

Toen ik in Myanmar woonde kregen we overheidsbezoek. Met vragenlijsten. Religie was een ding.
We moesten onze geloofsovertuigingen bespreken. Alles werd genoteerd en na afloop kregen we een stikker op de voordeur.
Met checkdatum, en info... in het Birmees. Ik kon niet lezen wat erop stond, maar vond het helemaal niet prettig om dat op m'n voordeur te hebben.
Wilde het eraf pulken, maar dat mocht niet. :evil:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 jul 2018 10:56

@Petra: Het doet me denken aan de Jodenster. Hier wonen ... Wij hebben het omgekeerde op de deur zitten, omdat we het op een gegeven moment spuugzat waren. En dan voornamelijk de lange rij colporteurs van energiebedrijven etc.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 11 jul 2018 11:27

Petra schreef:
11 jul 2018 08:08
Toen ik in Myanmar woonde kregen we overheidsbezoek. Met vragenlijsten. Religie was een ding.
We moesten onze geloofsovertuigingen bespreken. Alles werd genoteerd en na afloop kregen we een stikker op de voordeur.
Met checkdatum, en info... in het Birmees. Ik kon niet lezen wat erop stond, maar vond het helemaal niet prettig om dat op m'n voordeur te hebben.
Vgoega inderdaad. werd op het gemeentehuis ook gevraagd naar je geloof. Ik denk dat ze dat nu niet meer doen.
Wat noteerden zij in Myanmar als je zei dat je geen geloof had?
Hond? Het zou kunnen toch?

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 11 jul 2018 11:58

Ik weet nog een van mijn eerste sollicitatiegesprekken. Vooraf een formulier invullen. Daarin werd ook naar geloof gevraagd.
Ik heb daar toen RKNF ingevuld. Bij het gesprek kwam dat naar voren.
RK kon hij wel plaatsen maar het NF niet.
Waarop ik zei: "Rooms Katholiek Niet Fanatiek! "

Hij lachte wat meewarig, maar kon wel beginnen bij hem. Ik had meerdere sollicitaties lopen, uiteindelijk bij een ander begonnen.
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 11 jul 2018 13:54

Gershom schreef:
11 jul 2018 11:27
Petra schreef:
11 jul 2018 08:08
Vgoega inderdaad. werd op het gemeentehuis ook gevraagd naar je geloof. Ik denk dat ze dat nu niet meer doen.
Ik meen dat vanaf 2012 geen registratie meer van iemands godsdienst of levensovertuiging meer plaatsvindt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 12 jul 2018 05:40

PietV. schreef:
11 jul 2018 10:56
@Petra: Het doet me denken aan de Jodenster. Hier wonen ... Wij hebben het omgekeerde op de deur zitten, omdat we het op een gegeven moment spuugzat waren. En dan voornamelijk de lange rij colporteurs van energiebedrijven etc.
Deed mij ook denken aan de Jodenster, zat zelfs een nummer op. Ik heb natuurlijk de oorlog niet meegemaakt maar door een verzetsoma die er veel over verhaalde flink wat van meegekregen.
Sja, die colporteurs hè, heb ik ook gedaan, én beursverkoop; never take no for an answer. :lol:
Laatst gewijzigd door Petra op 12 jul 2018 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 12 jul 2018 05:53

Gershom schreef:
11 jul 2018 11:27
Vroega inderdaad. werd op het gemeentehuis ook gevraagd naar je geloof. Ik denk dat ze dat nu niet meer doen.
Nee nu mag dat niet meer.
Wat noteerden zij? Sja dat was nog wat.. man zei gewoon 'ik ben niet actief religieus'. Ik was het niet eens met de hele gang van zaken, al helemaal niet met deze vraag, en heb sowieso een pokken hekel aan labeltjes. Zaten wij samen zo te discussiëren dat we die hele mensen vergaten, (gebeurt ons regelmatig :lol:), die zich een halfuurtje in een hoekje van de kamer schuilhielden. Ze voelden zich zeer ongemakkelijk toen ze zeiden dat ze íets op moesten schrijven. -Maak er maar een alles van zei ik. Voor mij een alles en voor hem 'n niets. -Ben je dan polytheïst? -Nee. Is hij atheïst? -Nee! Wij weer in discussie. -Doe toch niet zo moeilijk, werk die mensen de deur uit, kan jou 't schelen wat er staat, zei mijn man. -Ja, dat zeiden over die malle ster op je arm ook toen'. Zei ik.
Uiteindelijk schreven ze wat op. En.. vroeg ik, wat staat er? -Everything & Nothing. :lol:

P.S.
Later gingen we op vakantie naar Bali, zaten we er weer over te debatteren, kwamen we in gesprek daar met mensen die ons vertelden dat het in Indonesië niet toegestaan was om geen geloof te hebben. Je moest íets kiezen.

Plaats reactie