Tot ziens...

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Plaats reactie
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Tot ziens...

Bericht door Giovedico delle Fate » 03 jul 2018 18:28

Ik vertrek van dit forum. Ik zal sommigen vast een beetje missen, maar velen toch vooral als kiespijn.
Ik kwam hier, op zoek naar een intellectuele uitdaging, en een beetje filosofie.
Ik trof vooral narcisten (waarvan ik er in mijn familie al meer dan genoeg heb), (pseudo)wetenschappelijk geargumenteer, én een afgrijselijke overload aan gezeik van en over de Islam. Of eigenlijk vooral de anti-islam. Dat is bepaald niet waar ik naar op zoek was.

Ik denk niet dat ik op dit forum op mijn plaats ben, en de afgelopen weken hebben me geleerd dat ik prima zonder kan.

Ik zal de moderatoren verzoeken mijn profiel te verwijderen.

Het ga u allen goed, en sommigen hopelijk zelfs beter.

Giovedico delle Fate.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Tot ziens...

Bericht door Rereformed » 03 jul 2018 18:56

Tot ziens, Giovedico! Ik heb je bijdragen gewaardeerd en zie niet in waarom je plek niet juist hier is. De "afgrijselijke overload aan gezeik van en over de Islam" bestaat als ik het goed heb uit één topic, hetgeen het gemakkelijk maakt om geheel te negeren (de manier waarop ik het doe).
Maar als je liever zonder Freethinker in je leven bent, mijn zegen krijg je. :)
We doen niet aan verwijdering van profielen (viewtopic.php?p=547015#p547015).
Je ben hier anoniem, dus wat doet het ertoe dat mensen een fraaie Italiaanse frase zien naast iedere bijdrage van je.
Wanneer je ooit weer eens zin krijgt om terug te komen is het dus gemakkelijk; het enige vereiste is je wachtwoord.

Het ga je goed!
Born OK the first time

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 03 jul 2018 19:03

Rereformed schreef:
03 jul 2018 18:56
Tot ziens, Giovedico! Ik heb je bijdragen gewaardeerd en zie niet in waarom je plek niet juist hier is. Maar als je liever zonder Freethinker in je leven bent, mijn zegen krijg je. :)
Voor de volledigheid:
Mijn vertrek kan zo maar ook vanalles te maken hebben met mijn eigen onvermogen om te 'dealen' met bepaalde vormen van kritiek (of dan toch voorla de wijze waarop deze geuit wordt).
Alles bij elkaar word ik er domweg niet gelukkig van.

Het ga jullie allen goed.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 jul 2018 19:08

Giovedico delle Fate schreef:
03 jul 2018 19:03
Mijn vertrek kan zo maar ook vanalles te maken hebben met mijn eigen onvermogen om te 'dealen' met bepaalde vormen van kritiek (of dan toch vooral de wijze waarop deze geuit wordt).
Dat maakt het voor mij begrijpelijker.
Born OK the first time

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 03 jul 2018 19:41

Ik trof vooral narcisten .....
It takes one to know one!

Dat je je elders meer thuis mag voelen?

Doei!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 03 jul 2018 20:51

Ik vind het jammer.
Maar het is jouw keuze.
Voor de volledigheid:
Mijn vertrek kan zo maar ook vanalles te maken hebben met mijn eigen onvermogen om te 'dealen' met bepaalde vormen van kritiek (of dan toch voorla de wijze waarop deze geuit wordt).

Het ga jullie allen goed.
Misschien juist een reden om niet helemaal af te kappen, maar af en toe nog eens om het hoekje te kijken.
Leden en berichten willen nog wel eens wisselen en we hebben een paar hele mooie topics, mede dank zij jou.

Maar je kent jezelf het beste.
Voor jou dezelfde wens en ik hoop voor je, dat je elders een stekje kunt vinden om wat jou bezig houdt te ventileren.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 03 jul 2018 22:20

Je zult er vast al wel over nagedacht hebben en rust hebben met je beslissing. Jammer voor het forum. Als je me gevraagd had, had ik je een ander advies gegeven. Bepaalde topics mijden en juist kritiek opzoeken. Een karakter is niet een vaststaand iets en je kan jezelf trainen door juist bepaalde situaties op te zoeken.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 03 jul 2018 22:59

@delle Fate,
Ja ik merkte al dat het stiller werd van jouw kant, jammer.
Soms helpt het ook om afstand te nemen en even een tijdje forumpauze.
Maar aan jou de keuze. Het gaat je goed, met je honden en je lieve vrouw. :)
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 04 jul 2018 06:00

03 jul 2018 18:28
Ik vertrek van dit forum. Ik zal sommigen vast een beetje missen, maar velen toch vooral als kiespijn.
Ik kwam hier, op zoek naar een intellectuele uitdaging, en een beetje filosofie.
Ik trof vooral narcisten (waarvan ik er in mijn familie al meer dan genoeg heb), (pseudo)wetenschappelijk geargumenteer, én een afgrijselijke overload aan gezeik van en over de Islam. Of eigenlijk vooral de anti-islam. Dat is bepaald niet waar ik naar op zoek was.

Ik denk niet dat ik op dit forum op mijn plaats ben, en de afgelopen weken hebben me geleerd dat ik prima zonder kan.

Ik zal de moderatoren verzoeken mijn profiel te verwijderen.

Het ga u allen goed, en sommigen hopelijk zelfs beter.

Giovedico delle Fate.
Ik, ik, ik,ik, ik, ik, ik ,ik, ik,

Sterkte met dat deel van je familie waar je het over hebt. Zoiets moet vreselijk voor jou zijn. Het ga je goed.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 jul 2018 07:17

Ik zal je missen!
Ik wens u alle goeds

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 05 jul 2018 07:07

Jammer :(
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jul 2018 08:44

Helaas. Zou het helpen als je de vriend vijand instelling gaat gebruiken. Hiermee komen mensen waar je je aan ergert niet meer in beeld. Geen abonnement neemt op topics die je niet de moeite waard vindt. Dus selectief winkelen en alleen de krenten uit de pap gaan halen. Het is een forum met een draaideur. Mensen gooien hun interesses publiekelijk. En dan kan het dus voorkomen dat veel meningen je tegenstaan of het gedrag van mensen. Valt weinig aan te veranderen. Voor jezelf kun je dan kritischer worden, waar reageer je op en op wie. Op deze wijze bestaat er dus de mogelijkheid dat je lang gaat meedraaien zonder dat je onnodige ballast op je neemt. Want menigeen vergeet vaak dat forummoeheid vaak tijdelijk is, het komt maar al te vaak voor dat iemand zijn afscheid aankondigt en na verloop van tijd weer binnenloopt. En er zijn extreme gevallen die dit regelmatig doen. Dus ik zou zeggen bekijk het nog eens kritisch en doorzoek de mogelijkheid om in aangepaste vorm hier aanwezig te blijven. Gewoon op vakantie gaan kan natuurlijk ook.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie