Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Mcmadtasty
Forum fan

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Mcmadtasty » 17 mei 2019 15:51

pallieter schreef:
17 mei 2019 15:05
Mcmadtasty schreef:
17 mei 2019 14:37
En dan komt nogmaals dat over de regenwouden, waar meer dan een miljoen levensvormen van afhankelijk zijn en veel van die levensvormen nog totaal onbekend zijn.
Hoe wil je dan weten wat voor effecten het heeft wanneer je bewust levensvormen gaat uitroeien wanneer je niet weet wat er allemaal bestaat en je dus totaal geen weet hebt van verbanden, zoals die tussen de mens en de bij.
Weten we dus wel perfect met virussen zoals pokken of polio. Die komen enkel bij de mens voor. Weet jij trouwens tegen hoeveel ziektes wij vaccineren die overdraagbaar zijn naar andere dieren? Enkel griep en dan enkel naar bonobo's. Wij kunnen perfect weten dat dit geen effect gaat hebben op de "natuur". Die virussen evolueren binnen onze beschaving en zijn tussen de paar honderd jaar en paar duizend jaar oud. Die bestaan enkel en alleen omdat wij bestaan.
Op het moment dat je het bestaan van alle levensvormen niet kent, hoe wil je dan beweren dat bepaalde virussen alleen maar bij mensen voorkomen?
Niet erg overtuigend.
In hoeverre kan zo'n virus van belang zijn voor een andere levensvormen?
Aangezien men onvoldoende weet kan het alleen maar een conclusie zijn op dat wat bekend is, onder voorbehoud van het onbekende, wat er dus op neerkomt dat je niets weet en alleen aanneemt voldoende te weten om bepaalde conclusies te trekken.

Tja noem het een ongefundeerde mening.....
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 17 mei 2019 16:11

Mcmadtasty schreef:
17 mei 2019 15:51
pallieter schreef:
...
Op het moment dat je het bestaan van alle levensvormen niet kent, hoe wil je dan beweren dat bepaalde virussen alleen maar bij mensen voorkomen?
Niet erg overtuigend.
Aangezien men onvoldoende weet kan het alleen maar een conclusie zijn op dat wat bekend is, onder voorbehoud van het onbekende, wat er dus op neerkomt dat je niets weet en alleen aanneemt voldoende te weten om bepaalde conclusies te trekken.
En dit soort argumenten krijg je als je het uitroeien van een ziekte (bij mensen) gaat vereenzelvigen met het uitroeien van een levensvorm.

Vaccinatie zorgt er enkel voor dat mensen niet besmet kunnen worden door een virus. Als dat virus op een of andere manier in symbiose zou leven met een andere levensvorm dan zal een vaccinatie van mensen niets aan die situatie veranderen. Dat virus zal dan nog steeds van individu tot individu binnen die soort kunnen overgedragen worden.

Net zoals een virus dat enkel katten kan besmetten vrolijk verder kan, ook al kan zo'n virus geen mensen besmetten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 17 mei 2019 16:15

Mcmadtasty schreef:
17 mei 2019 15:51
pallieter schreef:

Niet erg overtuigend.

Tja noem het een ongefundeerde mening.....
Omdat er al ongeveer 4 miljard jaar leven op aarde is en DIE virussen nog maar enkele tientallen tot duizenden jaren bestaan. En dan alleen nog maar omdat wij graag reizen en tegelijk allemaal samen op 1 hoop leven.

Jezus, dat noem ik zelf geen spijkers op laag water meer zoeken.

Wij zijn niet van plan alle virussen uit te roeien, zou nogal staf zijn. Enkel diegene die geëvolueerd zijn om de mens ernstige schade te berokken. Andere virussen gaan we zelfs gebruiken om genetische aandoeningen te genezen.

Wat jij hier uit je botten kraamt vindt je zelfs niet op complotsites van antivaxxers terug.

Kom dan, zoek mij 1 iemand met kennis van zake die ook denkt dat polio nodig in de natuur. Kan toch niet zo moeilijk zijn of ben jij de enige ter wereld die het "licht" gezien heeft en vindt dat we polio en pokken nodig hebben. Vrees eigenlijk van wel.

Jij maakt een compleet waanzinnige bewering en ondanks ik ze weerleg voor jou blijf je vinden dat het maar mogelijk moet kunnen zijn. Dit zonder dat je nog maar weet over wat je praat. Vind je dit zelf nog serieus???

Google je theorietjes misschien eens en kijk dan misschien eens na wat mensen die hun vak kennen te zeggen hebben over dat onderwerp ipv te zagen dat het maar mogelijk moet zijn.

PS. Petra:

Dit is jouw possibilianisme in de praktijk!!!! :evil3: :evil3: :evil3: :evil3:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 17 mei 2019 16:49

pallieter schreef:
17 mei 2019 14:13
Ingi schreef:
17 mei 2019 13:43

Dat bedoel ik dus ook met stemmingmakerij.

Zo houdt men controle over mensen die toch al vaccineren en nog meer weerstand bij mensen die niet of beperkt/uitgesteld vaccineren. Ik ben zelf overigens niet per definitie tegen vaccineren, mijn kinderen zijn ook allemaal gevaccineerd. Toen dacht ik er verder ook nog niet over na. Ik denk er nu wel genuanceerder over, omdat het steeds meer vaccinaties worden. En ik er niet van overtuigd ben dat de vaccinatie schade echt meevalt ten opzichte van sommige ziekten, die wij vroeger gewoon door moesten maken. En dan heb ik het niet over direct levensbedreigende ziekten, maar die waarvoor we niet eens groot voor naar een dokter hoefden. Ik ben sowieso blij dat ik deze keuzes niet meer hoef te maken. En mensen verplichten, de mogelijke vaccinatieschade voor lief te nemen gaat mij ook een stap te ver.
Stemmingmakerij??? Net zoals die kinderartsen?

Vraagje, de gevolgen laten zien van dronken rijden, is dat ook stemmingmakerij?

Het nieuwe vaccin tegen baarrmoederhalskanker, is dat ook gewoon een ziekte waar je door moet.

En nu ga jij, Ingi, mij wel eens duidelijk laten zien over wat die vaccinatieschade nu precies inhoudt.

Als er iemand hier aan stemmingmakerij doet ben jij het Ingi. Met je verhalen over zogezegde schadelijke vaccins zonder dat je 1 voorbeeld kan aanhalen.
Je hebt een interessante/verhelderende toonzetting.

Ik heb het nu over de filmpjes met die verschrikkelijke beelden, die in groot formaat op mijn scherm verschijnen. Er is niets op tegen om de ziekten met beleid te laten zien. Ik wil ook graag, dat mensen geen vlees of minder vlees meer eten uit de biomassa industrie omdat daar ook onwenselijk dingen in betrekking tot dierenwelzijn plaatsvinden. Of het nu gaat over de gevolgen van dronken laten rijden, dierenmishandeling o.d. te pas en te onpas laten zien daarmee laat je je eigen onmacht en gevoel spelen en probeer je mensen gewoon te pushen. En wek je alleen meer weerstand op in plaats van wat je eigenlijk beoogt. Ook niet bevorderlijk voor je doelen. Het gebeurt o.a. op scholen, dat er tegen kinderen wordt gezegd, je gaat dood als je je niet laat inenten. Ik vind dat geen wenselijke ontwikkeling.

De kans dat HPV leidt tot baarmoederhalskanker is minder dan 1%. Licht afwijkende cellen idem zover mij bekend. Deze kunnen al al wel behandeld worden. Het virus zelf en licht afwijkende cellen worden meestal binnen 2 jaar door het lichaam zelf opgeruimd. Bij ontdekking van het virus alleen wordt ook nog geen behandeling gestart, wel moet je 6 mnd later weer op controle komen. Vanaf het stadium van zwaar of matig afwijkende cellen duurt het nog 10 a 15 jaar voordat kanker ontstaat of kan ontstaan. Elke (goede) vrouwenarts kan je dat uitleggen. Ik kan me goed voorstellen als men onzeker is over de vaccinatie is sowieso braaf het onderzoek laat doen, en indien nodig liever alleen de behandeling ondergaat om zo kanker te voorkomen in dit gebied. Die keuze zouden mensen vrijwillig moeten maken en niet gedwongen.

Het vaccin maakt het bevolkingsonderzoek ook niet overbodig, je kunt kanker nog steeds voorkomen.

Verder zeg ik alleen dat het mij een stap te ver gaat dat je mensen wilt verplichten, vaccinatie schade (waarvan er dus wel gedacht wordt dat deze bestaat) voor lief te nemen en ook stoffen in je lichaam toe te laten die je daar niet wilt hebben. Die mening mag ik gewoon hebben. Ik ben mij gewoon aan het inlezen en probeer de juiste bronnen te achterhalen.

Het is niet eens mijn bedoeling om hier nog groot mijn uiteindelijke persoonlijke bevindingen neer te pennen.
Je mag blij zijn ( of juist niet :lol: ) dat ik dit forum nog bezoek, als het idd zo is dat je bezoekers te kort komt.
Laatst gewijzigd door Ingi op 17 mei 2019 17:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 mei 2019 16:57

McMadtasty schreef:En ter verduidelijking. Dit zijn argumenten waarom ik ervoor kies me niet te laten vaccineren, niet om een ander te overtuigen om zich niet te laten vaccineren.
Wat is dan reden of nut om ze hier ter discussie in te brengen?

En dan nog in een tempo dat niet te volgen is.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Mcmadtasty
Forum fan

Bericht door Mcmadtasty » 17 mei 2019 16:59

tja je blijft hameren op het weten. je blijft zoeken naar bevestiging.
Die kan ik je niet geven.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.

Mcmadtasty
Forum fan

Bericht door Mcmadtasty » 17 mei 2019 17:05

heeck schreef:
17 mei 2019 16:57
McMadtasty schreef:En ter verduidelijking. Dit zijn argumenten waarom ik ervoor kies me niet te laten vaccineren, niet om een ander te overtuigen om zich niet te laten vaccineren.
Wat is dan reden of nut om ze hier ter discussie in te brengen?

En dan nog in een tempo dat niet te volgen is.

Roeland
Het begon met een reactie van mij
Mcmadtasty schreef:
15 mei 2019 13:33
Mensen die tegen vaccinaties zijn, maken andere afwegingen. Een opmerking over dat ze niet goed snik zijn geeft alleen maar aan dat je er moeite mee hebt het te begrijpen en te accepteren. Wanneer het verzwarende factor is wanneer er kinderen bij betrokken raken, geeft alleen maar aan dat je er dan nog meer moeite mee hebt en wilt handelen naar je eigen overtuiging.
Waarna ik de reactie kreeg
zij spelen met de gezondheid van hun kinderen en een te lage vaccinatiegraad stelt oa pasgeborenen voor volstrekt onnodige risico's.
en dan is de vraag waarom?
Dit waarom heb ik proberen uit te leggen. Maar het schijnt dat het nogal ter goedkeuring komt te liggen. :D

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 17 mei 2019 17:43

Ingi schreef:
17 mei 2019 16:49
Het gebeurt o.a. op scholen, dat er tegen kinderen wordt gezegd, je gaat dood als je je niet laat inenten. Ik vind dat geen wenselijke ontwikkeling.
De kans dat HPV leidt tot baarmoederhalskanker is minder dan 1%. Licht afwijkende cellen idem zover mij bekend. Deze kunnen al al wel behandeld worden. Het virus zelf en licht afwijkende cellen worden meestal binnen 2 jaar door het lichaam zelf opgeruimd. Bij ontdekking van het virus alleen wordt ook nog geen behandeling gestart, wel moet je 6 mnd later weer op controle komen. Vanaf het stadium van zwaar of matig afwijkende cellen duurt het nog 10 a 15 jaar voordat kanker ontstaat of kan ontstaan. Elke (goede) vrouwenarts kan je dat uitleggen. Ik kan me goed voorstellen als men onzeker is over de vaccinatie is sowieso braaf het onderzoek laat doen, en indien nodig liever alleen de behandeling ondergaat om zo kanker te voorkomen in dit gebied. Die keuze zouden mensen vrijwillig moeten maken en niet gedwongen.

Heb jij een dochter, Ingi? Vind jij 1 kans op honderd aanvaardbaar?
Daarentegen zijn er al honderden miljoenen meisjes gevacineerd en de kans op een serieuse allergische reactie (niet dodelijk) is 1 op 1,7 miljoen. Andere serieuse nevenwerkingen bestaan niet.

https://www.who.int/vaccine_safety/comm ... e_2017/en/
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 17 mei 2019 18:07

pallieter schreef:
17 mei 2019 17:43
Ingi schreef:
17 mei 2019 16:49
Het gebeurt o.a. op scholen, dat er tegen kinderen wordt gezegd, je gaat dood als je je niet laat inenten. Ik vind dat geen wenselijke ontwikkeling.

Heb jij een dochter, Ingi? Vind jij 1 kans op honderd aanvaardbaar?
Daarentegen zijn er al honderden miljoenen meisjes gevacineerd en de kans op een serieuse allergische reactie (niet dodelijk) is 1 op 1,7 miljoen. Andere serieuse nevenwerkingen bestaan niet.

https://www.who.int/vaccine_safety/comm ... e_2017/en/

Baarmoederhalskanker is gewoon ruim op tijd (minimaal 10 tot 15 jaar) te voorkomen, door stipt naar de bevolkingsonderzoeken te gaan.
Hoe groot is dan nog het risico ? Het zou haast logisch moeten zijn dat die 1 procent te maken hebben met die vrouwen die de onderzoeken niet hebben laten doen. Ik weet dus nog niet in hoever dan een extra vaccinatie meerwaarde heeft. Zeker niet zolang (mij) niet duidelijk is of het voldoende is onderzocht op bijwerkingen en wat die dan zijn. En of al die verhalen al dan niet kloppen over al die meisjes die na de vaccinaties ziek zijn geworden. Vind je het echt zo raar dat mensen dat graag zeker willen weten, en helemaal als er al een manier is om het te voorkomen?
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 17 mei 2019 20:16

Heb daar eea over opgezocht omdat m'n zus het vroeg ivm haar dochter.
Dit linkje gaat over prevalentie en effectiviteit:

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... alskanker/

Vaak is het een ver van m'n bed show, dat vaccinatie gedoe.
Maar laatst is er een familielid in het ziekenhuis beland met hersenvliesontsteking.
Dat was behoorlijk heftig.
Dan krijgt statistiek een gezicht.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi » 17 mei 2019 21:21

Het is ook bewezen volgens het kankerinstituut dat ieder jaar tientallen vrouwen overlijden omdat ze niet of beperkt meedoen aan het bevolkingsonderzoek. Het is zeldzaam om te sterven aan baarmoederhalskanker als de ziekte vroegtijdig wordt opgemerkt." stelt het FDA
en het RIVM geeft soortgelijke informatie.

Is de vaccinatie voor die vrouwen bedoeld..te ondervangen die niet of beperkt deelnemen? En dat hij op die manier aan de
cijfers sterfgevallen baarmoederhalskanker komt? Of wat zie ik hierbij over het hoofd?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 18 mei 2019 02:22

pallieter schreef:
17 mei 2019 16:15
@Mcmadtasty
Jij maakt een compleet waanzinnige bewering en ondanks ik ze weerleg voor jou blijf je vinden dat het maar mogelijk moet kunnen zijn. Dit zonder dat je nog maar weet over wat je praat. Vind je dit zelf nog serieus???

Google je theorietjes misschien eens en kijk dan misschien eens na wat mensen die hun vak kennen te zeggen hebben over dat onderwerp ipv te zagen dat het maar mogelijk moet zijn.

PS. Petra:

Dit is jouw possibilianisme in de praktijk!!!! :evil3: :evil3: :evil3: :evil3:
Nou zeker niet Pallieter!

Je maakt een compleet waanzinnige bewering die ik al prima weerlegd heb.
Kijk je theorietje maar even na w.b. wat mensen zelf zeggen binnen hun/het vakgebied. (Als je durft.. want dan moet je ook kunnen toegeven hè!)
Evenals bij de anti-vaxxers... mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is kunnen zomaar misvatten wat de kenners in het vakgebied nou écht te zeggen hebben.

Je overdaad aan stoute poppetjes... zal ik je voor deze ene keer vergeven.
Waanzinnige beweringen ... niet! :evil3:
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 mei 2019 03:23

axxyanus schreef:
17 mei 2019 08:51
Boerenverstand schreef:
16 mei 2019 19:14
Voor mij is gedwongen vaccinatie een soort verkrachting door de overheid.
Maar kinderen, want daar gaat het uiteindelijk over, hebben daar over het algemeen geen zeg over. Voor kinderen is vaccinatie altijd gedwongen.
Een rake opmerking die mijns inziens door iedereen ter harte dient te worden genomen!
Ik wens u alle goeds

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 18 mei 2019 04:51

Peter van Velzen schreef:
18 mei 2019 03:23
axxyanus schreef:
17 mei 2019 08:51
Boerenverstand schreef:
16 mei 2019 19:14
Voor mij is gedwongen vaccinatie een soort verkrachting door de overheid.
Maar kinderen, want daar gaat het uiteindelijk over, hebben daar over het algemeen geen zeg over. Voor kinderen is vaccinatie altijd gedwongen.
Een rake opmerking die mijns inziens door iedereen ter harte dient te worden genomen!
Als ouder/verzorger bevorder en bewaak je het welzijn van je kinderen. (Als je het goed doet dan hè).
Mijn kinderen wisten dat. En wisten dat ze daarop konden vertrouwen.
Daarom voelde voor hen zowel het eten eten van vitamientjes en mineraaltjes als het vaccineren, tandarts, of naar de dokter gaan etc. niet als ongewenste /angstaanjagende dwang maar als een liefhebbende ouderlijke verzorging met soms vervelende noodzakelijkheden.
Zoals het hoort, in mijn ogen. :)

Toen mijn dochter als 4jarige naar het ziekenhuis moest vanwege een gebroken sleutelbeen, vond ze dat heel eng.
Maar ze wist ook... dat mama elke stap naast haar stond, alles goed uitlegde en met argusogen erop toezag dat het goedkwam.

Mijn kinderen stonden dan ook vrolijk te lachen in de rij met vaccinaties. En d'r stonden er wat te blèren zeg.
Wij hadden thuis geoefend. Besproken wat er ging gebeuren. De naald laten zien. Prikje laten voelen... etc etc.
Plaatjes van zieke kindjes laten zien, en uitgelegd dat ze heel blij konden zijn dat ze in zo'n fijn land woonden die ze kon beschermen tegen dat soort enge ziektes.
Ik hoor het mijn jongste nóg zeggen tegen een huilend kindje... "In Afrika met honger en een zere buik en zieke dooie broertjes en zusjes en je papa en mama huilen .. dát is pas zielig".
Braver dan de braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 18 mei 2019 06:37

Mcmadtasty schreef:
17 mei 2019 14:37
En ter verduidelijking. Dit zijn argumenten waarom ik ervoor kies me niet te laten vaccineren, niet om een ander te overtuigen om zich niet te laten vaccineren.
Dit is niet helemaal correct. Ooit hebben jou ouders daarin een keuze gemaakt. Pas vanaf je 16e ben je daar zelf vrij in. Nu bepaal jij het voor je kinderen zonder te weten wat zij er uiteindelijk van vinden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie