Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Fenomeen » 03 jul 2018 12:51

Denk dat het weinig zin heeft hierover te gaan kissebissen.
Daarmee los je het probleem niet op.

Ik denk dat je dit onderwerp wat verder moet uitbreiden:
Vroeger liet je je kinderen gewoon vaccineren, controleren of dat goed of fout was kon je toch niet.
De medische wereld heeft niet meer de autoriteit van toen, daarnaast hebben we nu mondige en kritische burgers.
Die komen tot eigen conclusies, helaas betekent dat soms; niet vaccineren.
De hardcore kern ga je toch niet overtuigen en een verplichte inenting is voor mij geen optie.
Wat ik wel kan doen, en ook doe, is mijn overtuiging uitdragen in de vrienden- en kennissenkring.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 jul 2018 13:33

Fenomeen schreef:
03 jul 2018 12:51

Vroeger liet je je kinderen gewoon vaccineren, controleren of dat goed of fout was kon je toch niet.
De medische wereld heeft niet meer de autoriteit van toen, daarnaast hebben we nu mondige en kritische burgers.
De hardcore kern ga je toch niet overtuigen en een verplichte inenting is voor mij geen optie.
Wat ik wel kan doen, en ook doe, is mijn overtuiging uitdragen in de vrienden- en kennissenkring.
Dat het onderwerp niet eenvoudig is ben ik met je eens.
Misschien moeten we denken in de richting van beloning (als je je kinderen wel laat vaccineren) of uitsluiten bij de verzekering voor die bepaalde ziekten (als je bewust kiest niet te vaccineren)? Dat je zelf kritisch moet blijven nadenken ben ik ook absoluut met je eens.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 jul 2018 13:46

Dat vind ik nou ook weer geen ethische hoogstandjes. :?
Van de regen in de drup.
En of het gaat werken?
Ik ken zweefdames, het is een voorbeeld uit de praktijk, die niet voor 100 euro één zoetje wilden nemen. (ik nam per ongeluk een slok van iets met stevia erin)
Die zijn namelijk in Area 52 ontwikkeld en extreem schadelijk...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 jul 2018 19:16

Area 52
Weer iets geleerd.

Ethisch wel of niet verantwoord, nu modderen we ook maar door!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 aug 2018 14:25

Aantal gevaccineerde kinderen in Overvecht en centrum ‘verontrustend laag’
Het aantal ouders dat hun kinderen vaccineert, neemt in Utrecht veel sneller af dan in andere grote steden. In de binnenstad en in Overvecht.........

In deze twee wijken is het aantal gevaccineerde kinderen inmiddels tot onder de kritische ondergrens van negentig procent gedaald. Dat is volgens het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik zo laag dat het ‘verontrustend’ is.

Complottheorieën
Volgens Coolen van Brakel heeft de dalende trend in vaccinaties alles te maken met het internet, waar mensen zich steeds uitgebreider kunnen laten informeren. ,,In de binnenstad van Utrecht wonen veel hoogopgeleide mensen die meer bezig zijn met een gezond leven voor hun kinderen. Die laten zich via internet informeren en komen daar allerlei verhalen tegen die voor veel verwarring zorgen, tot aan complottheorieën toe, waarin gesteld wordt dat de machtselite met vaccinaties de wereldbevolking wil verminderen.’’

Boink, belangenbehartiger van ouders in de kinderopvang, wil dat ouders verplicht een bewijs voor vaccinatie gaan afgeven als ze hun kind bij een opvang aanmelden. ,,Dan kunnen andere ouders ervoor kiezen hun kind naar een andere opvang te brengen’’, zegt voorzitter Gjalt Jellesma van Boink.

Meteen na het zomerreces houden de VVD, PvdA en D66 in Utrecht een expertmeeting over het onderwerp.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 12 aug 2018 15:36

daarnaast hebben we nu mondige en kritische burgers.
Die komen tot eigen conclusies,
met alle respect maar je bent niet kritisch of mondig als je staat te roepen dat internet zegt dat vaccinatie autisme veroorzaakt :) dan ben je gewoon gatachtelrijk
Fenomeen schreef:
voor rood stoppen is ook een verplichting hé :)
het gaat om de maatschappij en je hebt een vaccinatiegraad van minimaal 95% nodig zodat ook die paar pasgeborenen, zieken en oudjes (diegenen dei je om welke reden ook (nog of tijdelijk) neit kunt inenten) mee beschermd zijn

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 12 aug 2018 16:58

Fenomeen schreef:

Waarom niet? Niet ingeënte kinderen vormen een risico voor zichzelf en voor de zwakkeren in hun omgeving.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 13 aug 2018 10:41

Axxyanus schreef:Waarom niet? Niet ingeënte kinderen vormen een risico voor zichzelf en voor de zwakkeren in hun omgeving.
Doordat mensen bang worden gemaakt werkt de afweging bij de ouders niet rechts maar averechts.

Voorbeelden:
http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3840/pvs.aspx schreef:blijkt de vaccinatieschade veel groter dan de meeste ouders, artsen en kinderartsen vermoeden.

Zo bleken veel gedragsproblemen plots te verdwijnen als vaccins ontstoord werden, ook al kwamen de meeste kinderen voor heel andere problemen. In mijn praktijk verdwenen stemmingsstoornissen, agressiviteit, rusteloosheid, concentratiestoornissen en ADHD, maar ook allerlei lichamelijke klachten, door gebruik te maken van homeopathisch verdunde en gepotentiëerde vaccins. (isotherapie)
https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/ schreef: Paard van Troje
Het is dan ook wijs om de recente triomftocht van vaccins met enige relativering te bekijken. Het lijkt allemaal prachtig maar sinds kort komen we achter steeds meer nadelen van vaccinatie.
http://blog.conamore.com/thema-onderwerpen/vier-alternatieven-voor-vaccineren/ schreef:Vaccineren lijkt verplicht, maar is het niet. Er zijn tal van mogelijkheden om af te wijken van het Rijks Vaccinatie Programma. We hebben er vier op een rijtje gezet: op een later tijdstip vaccineren, splitsen/losse vaccinaties, ontstoren en niet vaccineren maar korrels geven.
https://www.antroposana.nl/SiteFiles/1/files/folders/Vaccineren.pdf schreef:In de voorlichting over het RVP worden verschil- lende bijwerkingen genoemd die minimaal zijn. Toch zijn er vragen te stellen. Is het wel zo gezond om al op zo’n jonge leeftijd dergelijke vaccins toegediend te krijgen? Een veel voorkomende bijwerking is bij- voorbeeld (ernstige) eczeem. Wanneer de ‘gezonde’ kinderziekte onderdrukt wordt, uit zich dat op latere leeftijd misschien elders.
https://www.rmu.nu/gewetensbezwaar/inenten/bijbelsevisieinenten schreef:Het zal dus gaan om de vraag of wij voorzorgsmaatregelen mogen nemen tegen een mogelijke ziekte, op zo’n manier dat we niet in strijd geraken met het geloof in de voorzienige God (Heidelbergse Catechismus, Zondag 10)

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full#-" onclick="window.open(this.href);return false;

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 13 aug 2018 13:02

het staat op internet dat vaccinatie slecht is, ik ben geïnformeerd :)

vaccinatie is, strikt genomen, een medische ingreep
er is dus een kans dat een lichaam slecht reageert. die risico's zijn perfect beschreven.

het geïrriteerde huidplekje bij de 10 procent
de slechte nacht bij die ene procent
het echt heel slecht reageren tem ziekenhuisopname bij die 0,000000X%

de vraag is alleen of dat opweegt tegen de schade die vaccinaties verhinderen en de bescherming die de bevolking daardoor geniet?
ik denk het niet

ik kijk gewoon naar de religieuze waanzin rond vaccinaties waardoor een ziekte als polio terug opdoemt en niet uitgeroeid raakt.
goed, binnen die groep kinderen is er dus 0,00000x% kinderen die niet heel slecht reageren op de vaccinatie en daarom dus niet in het ziekenhuis belanden.
foto's van polio mag je zelf goochelen want dat riskeren ze en die kans ligt veel hoger als 0,000000x%. zullen heel zeker in eht ziekenhuis belanden

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 13 aug 2018 15:45

Appelflap,

Beeldend samengevat door Penn & Teller:
https://youtu.be/IuLQ2GDVOHA

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full#-" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 13 aug 2018 16:05

axxyanus schreef:
12 aug 2018 16:58
Waarom niet? Niet ingeënte kinderen vormen een risico voor zichzelf en voor de zwakkeren in hun omgeving.
Helaas.....niet waar...Baby's van 0 dagen kun je niet inenten tegen bv kinkhoest....terwijl ze het wel kunnen krijgen.

Degene die niet vaccineren brengen risico's mee voor degene die wel hun kinderen vaccineren. Niet voor niets mag je in een land als Australie niet eens je kinderen naar een creche brengen als ze niet zijn ingeënt en krijg je korting op "kinder" bijdragen van de overheid.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 13 aug 2018 17:42

Waarom? schreef:
13 aug 2018 16:05
axxyanus schreef:
Helaas.....niet waar...Baby's van 0 dagen kun je niet inenten tegen bv kinkhoest....terwijl ze het wel kunnen krijgen.
Juist dus kleuters die niet gevaccineerd zijn, vormen dus een extra risico voor die zuigelingen van 0 dagen, die in dit geval dus de zwakkeren zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

appelfflap
Bevlogen

Bericht door appelfflap » 13 aug 2018 19:35

axxyanus schreef:
13 aug 2018 17:42

Juist dus kleuters die niet gevaccineerd zijn, vormen dus een extra risico voor die zuigelingen van 0 dagen, die in dit geval dus de zwakkeren zijn.
zolang de algemene vaccinatiegraad rond de 95% ligt zullen alle niet ingeënten beschermd zijn. dat principe heeft zelfs een eigen naam, te lui om te googlen :)
die ene kleuter zal geen gevaar vormen

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 13 aug 2018 19:46

axxyanus schreef:
Waarom? schreef:
13 aug 2018 16:05
axxyanus schreef:
Dag Axxyanus ,
Zoals nu door jouw verwoord ben ik het uiteraard volledig met je eens!. Helaas hebben de anti-vaxxers (wat hun reden van anti ook is ) dit niet vaak door.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 13 aug 2018 20:05

appelfflap schreef:
13 aug 2018 19:35
axxyanus schreef:

zolang de algemene vaccinatiegraad rond de 95% ligt zullen alle niet ingeënten beschermd zijn. dat principe heeft zelfs een eigen naam, te lui om te googlen :)
die ene kleuter zal geen gevaar vormen
Dag appelfflap ,
Helaas ...was het maar waar....gemiddeld voor de gehele bevolking ( bv Nederland) is het waar...,een grote groep anti-vaxxers (geografisch , sociaal ) bij elkaar ( zoals bv Refo's in Nederland) kunnen door "ziekte insleep" alsnog weer een ziekte golf krijgen...zoals recentere uitbraken van polio en mazelen afgelopen periode van 20 jaar binnen o.a de Refo's in Nederland......en de nog niet gevaccineerden uit de 95% populatie lopen weer een risico bij contacten met deze groep anti-vaxxers. Uiteraard zijn statistisch gezien die risico's niet zo groot.....maar het zal je baby maar wezen...die slachtoffer wordt van stupide keuzes van auti-vaxxers.

Plaats reactie