standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Peter van Velzen » 14 jun 2018 03:29

Naar aanleiding van wat Labyrint hierover schreef in het topic "Moslims steeds religieuzer in Nederland #SCP:
Labyrint schreef:
13 jun 2018 06:13
Ik ben het eens met wat FVD (daar heb ik op gestemd zoals je misschien wel weet) hierover heeft staan in haar partijprogramma over [url=https://forumvoordemocratie.nl/standpun ... remigratie]immigratie en rem
Ik kan begrijpen, waarom je deze standpunten deelt. Op het eerste gezicht lijken ze redelijk, maar er zitten wel verborgen gebreken in. Met name de uitsluiting van immigranten van uitkeringen is deels dubieus. Waar het vluchtelingen betreft, aan wie die terecht asiel is verleend en die niet zonder levensgevaar terug kunnen lijkt me dat niet door de beugel te kunnen. Ook ten opzichte van mijn eigen vrouw, die slechts acht jaar in Nederland verbleef, is dat twijfelachtig.

Ook heb ik niet zoveel op met de term "Nederlandse" waarden. De genoemde zaken zijn helemaal niet typisch Nederlands, maar gelden in de meeste democratiën waar de mensenrechten worden geëerbiedigd, en gelden al grotendeels. Ook ontbreken er veel waarden die net zo belangrijk zijn. Het lijkt meer bedoeld om de Islam te bestrijden dan om de westerse waarden te beschermen.

Tot slot nog een snel stukje kritiek, Het zijn niet alleen religieuze scholen die de leerlingen moeten informeren over (andere) godsiensten. Dat moeten openbare scholen óók. Het lijk me eerlijk gezegd beter om religieuze scholen helemaal af te schaffen. Tot mijn verbzaing gaat het FvD daarin niet ver genoeg.

Uiteraard heb ik niet alles diepgaand overwogen. Daarvoor zijn de teksten ook te algemeen.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Diehard

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door Labyrint » 14 jun 2018 09:12

Ik kan begrijpen, waarom je deze standpunten deelt. Op het eerste gezicht lijken ze redelijk, maar er zitten wel verborgen gebreken in.
Mijn eigen versie van gebreken vind ik dus weer --- (eveneens geheel naar eigen smaak) --- bij standpunten van andere partijen. Dat is logischerwijze de reden dat ik dus niet op die partijen zal stemmen.

Alleen Jezus is volmaakt maar daar geloven we niet in. :D
Met name de uitsluiting van immigranten van uitkeringen is deels dubieus. Waar het vluchtelingen betreft, aan wie die terecht asiel is verleend en die niet zonder levensgevaar terug kunnen lijkt me dat niet door de beugel te kunnen. Ook ten opzichte van mijn eigen vrouw, die slechts acht jaar in Nederland verbleef, is dat twijfelachtig.
Ik kan daar kort over zijn. Ik ben het niet met je eens sinds Kiks nog kon meedoen in deze discussies en zal het waarschijnlijk ook niet eens met je gaan worden. Toen bestond de optie FVD nog niet eens. Opvang in de regio vind ik zelf de beste oplossing. Dan kan daarna het eigen land weer worden opgebouwd. Of misschien willen ze dat ook wel niet. Het zal mij een worst zijn. Mijn standpunt hierover is sinds 2015 dezelfde en is alleen nog maar versterkt. Daarom heb ik op FVD gestemd en zal dat straks weer gaan doen.
Ook heb ik niet zoveel op met de term "Nederlandse" waarden.
Dat verbaast me niet. Ik denk dat een Guy Verhofstad er precies zo over denkt Ik meen dat jij eens had gezegd dat wat jou betreft heel Nederland als natie mag verdwijnen in een groot Europa. Dat vind ik dus onbespreekbaar. Daarom stem ik FVD.
Peter van Velzen schreef:
14 jun 2018 03:29
De genoemde zaken zijn helemaal niet typisch Nederlands, maar gelden in de meeste democratiën waar de mensenrechten worden geëerbiedigd, en gelden al grotendeels.
Mooi hoor. Erg vooruitstrevend van die landen. Maar ik kan als Nederlander helaas alleen maar op de versie van FVD stemmen.
Ook ontbreken er veel waarden die net zo belangrijk zijn. Het lijkt meer bedoeld om de Islam te bestrijden dan om de westerse waarden te beschermen.
Islam is nu eenmaal letterlijk een erg hot item voor allen, maar waarvan ik vind dat deze alleen maar hot behoort te zijn voor de gelovigen. Stem gerust op een andere partij die de voor jouw ontbrekende waarden wel respecteert.
Tot slot nog een snel stukje kritiek, Het zijn niet alleen religieuze scholen die de leerlingen moeten informeren over (andere) godsiensten. Dat moeten openbare scholen óók. Het lijk me eerlijk gezegd beter om religieuze scholen helemaal af te schaffen. Tot mijn verbzaing gaat het FvD daarin niet ver genoeg.
Nogmaals: Omdat we als mensen altijd maar van mening verschillen over hoe een land geregeerd dient te worden is het mogelijk om op diverse andere partijen te stemmen die er andere ideeën op na houden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 jun 2018 06:20

Ik geb niet beweert dat het FvD de niet genoemde waarden niet respecteert, ik stel alleen vast dat niet alles wordt genoemd, en dat het rijtje dat wel wordt genoemd mij ingegeven lijkt dordat het binnnen door moslims vaak niet wordt gerespecteerd.

Ik wil nog wel even ingaan op de schijnbaar redelijkheid. Op het eerste gezicht lijkt het redelijk om geen uitkeringen te verstrekken aan lieden die nooit hebben meebetaald aan de kosten daarvan. Maar als je even nadenkt, kom je tot de conclusie dat dit voor sommige Nederlanders ook het geval is. Er zijn ook Nederlandse uitkeringstrekkers die nooit een cent aan belasting en premies hebben betaald, en derhalve is het niet zo heel logisch om iemand die negen jaar lang wél heeft afgedragen van die uitkeringen uit te sluiten. Een Nederlander die negen jaar lang van de bijstand heeft geleeft, zou de uitkering wél krijgen een immigrant die negen jaar lang heeft gewerkt niet.

Dit soort gemankeerde logica wordt overigens niet alleen door het FvD gehanteerd. Ik ben er zelf ook slachtoffer van. Omdat ik op mijn 62e naar Thailand ben verhuisd, is mijn AOW met 6% gekort, en dit terwijl ik die laatste drie jaar gewoon belasting en premies in Nederland heb betaald. Ik durf te wedden dat toen men deze regel instelde niemand bedoeld heeft mij te korten, maar dat men alleen aan immigranten heeft gedacht die weer terugkeerden. Maar omdat men dat niet openlijk durfde stellen ben ik nu ook de pineut. Gelukkig ben ik niet van mijn AOW afhankelijk, maar ik vind dit soort regels altijd twijfelachtig.

Overigens, als je het niet met alle standpunten voor 100% eens bent, is het dan niet mogelijk om zelf lid te worden van het FvD? Of is het net zo gesteld als met de PVV, die enkel en alleen de mening van Geert Wilders als leidraad heeft?

Op het eerste gezicht niet: zie deze link Maar uiteraard wil dat nog niet zeggen dat wie zich aanmeldt ook echt kan meepraten.

Het zal je niet verbazen als ik vertel dat ik jarenlang lid ben geweest van de PPR en naderhand van Groen Links. Uiteindelijk heb ik opgezegd, omdat mijn vrouw klaagde over het dure lidmaatschap. Ik kan echter iedereen met een duidelijke politieke mening aanraden zelf mee te beslissen over het standpunt van de partij die het dichtst bij zijn of haar idealen staat.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 15 jun 2018 09:31

Of is het net zo gesteld als met de PVV, die enkel en alleen de mening van Geert Wilders als leidraad heeft?
Er is een driemansschap die bepaalt wat er gebeurt in de partij. Anderen hebben daarover geen inbreng. Tot zover de democratie...

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 15 jun 2018 10:23

Als ik 2 stemmen kon uitbrengen voor FVD in plaats van 1 dan deed ik dat ook nog 👍
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 15 jun 2018 11:36

Die hebben ze ook wel nodig :D

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 15 jun 2018 13:03

Het gaat erg goed met FVD in de peilingen 📈 dus ik verwacht geen problemen met de verkiezingen.

Hopper
Forum fan

Bericht door Hopper » 15 jun 2018 21:18

Labyrint schreef:
15 jun 2018 13:03
Het gaat erg goed met FVD in de peilingen 📈 dus ik verwacht geen problemen met de verkiezingen.
Er zijn alleen geen verkiezingen.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 15 jun 2018 22:19

Voor niemand op het moment :D

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 19 jun 2018 20:22

Labyrint schreef:
15 jun 2018 10:23
Als ik 2 stemmen kon uitbrengen voor FVD in plaats van 1 dan deed ik dat ook nog 👍
Nietszeggende berichten zijn tijdverspilling en leiden tot een nietszeggende topic voortgang.
Evenals tot frustratie van de lezer, die aanklikt op een nieuw bericht.
Evenals nu ook viewtopic.php?p=553021#p553021]hier
Je kunt beter.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 19 jun 2018 20:27

Ik ben dit topic dan ook niet gestart en zou dat ook niet gedaan hebben.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 19 jun 2018 20:34

Labyrint schreef:
19 jun 2018 20:27
Dat is niet ter zake doende, als je toch gaat reageren.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 19 jun 2018 21:19

Maria schreef:
19 jun 2018 20:34
Labyrint schreef:
19 jun 2018 20:27
Dat is niet ter zake doende, als je toch gaat reageren.
Wat heeft dat te maken met het feit dat ik dit topic zelf niet ben gestart?
Peter van Velzen schreef:
14 jun 2018 03:29
Naar aanleiding van wat Labyrint hierover schreef in het topic "Moslims steeds religieuzer in Nederland #SCP:
Het lag nogal voor de hand dat ik moest (of wel zou) reageren, en het uitdagen is nogal doorzichtig. Ook jouw/jullie uitdagende manier van reageren lijkt daar sterk op.

Maar ik zal niet boos worden. :)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 jun 2018 21:28

Deze uitspraak doet mij compleet de das om.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 19 jun 2018 21:40

dikkemick schreef:
19 jun 2018 21:28
Deze uitspraak doet mij compleet de das om.
Waarschijnlijk wil je iets anders zeggen dan er staat.
Zo veel geks zegt hij toch niet. Ik ben het met hem eens: ik wil ook dar Europa cultureel gezien blijft zoals het is, en niet 'Afrikaniseert' (of Arabiseert voor mijn part).
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie