Neerlands trots

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Labyrint
Diehard

Re: Neerlands trots

Bericht door Labyrint » 07 jun 2018 11:43

Ik ben als Nederlander best wel trots op ons wegennet (ondanks sommige onbegrijpelijke 'oplossingen') en unieke ingebedde (rood asfalt) fietspaden die er overal omheen en tussendoor zijn uitgedacht door knappe koppen, al fiets ik de laatste jaren zelf zelden. Eigenlijk was het een vanzelfsprekendheid maar het is internationaal gezien een unieke eigen Nederlandse uitvinding die ook in andere landen niet onopgemerkt blijft en waar lering uit wordt getrokken door verkeersdeskundigen. Soms zijn drempels wel eens te hoog voor de auto in woonwijken maar op zichzelf heeft de Nederlander veel fantasie en daarnaast de lef en koppigheid om het praktisch uit te werken tot een succes.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 08 jun 2018 01:22

Labyrint schreef:
07 jun 2018 11:43
Ik ben als Nederlander best wel trots op ons wegennet (ondanks sommige onbegrijpelijke 'oplossingen') en unieke ingebedde (rood asfalt) fietspaden die er overal omheen en tussendoor zijn uitgedacht door knappe koppen, al fiets ik de laatste jaren zelf zelden. Eigenlijk was het een vanzelfsprekendheid maar het is internationaal gezien een unieke eigen Nederlandse uitvinding die ook in andere landen niet onopgemerkt blijft en waar lering uit wordt getrokken door verkeersdeskundigen. Soms zijn drempels wel eens te hoog voor de auto in woonwijken maar op zichzelf heeft de Nederlander veel fantasie en daarnaast de lef en koppigheid om het praktisch uit te werken tot een succes.
Nou en of zeg!
Helemaal als je het verschil ziet met hier in Vietnam bijv.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 12 jun 2018 10:54

Petra schreef:
02 jun 2018 09:22

[...]Loop lekker door, prima. Maar waarom zou je het stuk maken?
Mooie reactie, Petra!.
Ik vind het eigenlijk nogal opmerkelijk dat verder niemand op jouw reactie reageert...

Rereformed
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 12 jun 2018 15:43

Giovedico delle Fate schreef:
12 jun 2018 10:54
Petra schreef:

Mooie reactie, Petra!.
Ik vind het eigenlijk nogal opmerkelijk dat verder niemand op jouw reactie reageert...
Lol. Zelfs twee moderators hebben zich beziggehouden met deze zaak. Kritiek van Petra geheel gerechtvaardigd.
Nu verder on-topic.
Born OK the first time

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 jun 2018 15:44

Hopper schreef:
03 jun 2018 13:09
Ik zou eigenlijk niets kunnen bedenken waar ik als Nederlander trots op zou kunnen zijn.

.....
We hebben een mooi land waar het goed wonen is. Waarom dat gevoel bederven? Streep het positieve weg tegen het negatieve en je bent een tevreden mens.
Ik zou zeggen:
Blaas van de hoge toren wat er allemaal goed is en je bent een gelukkig mens.

En geef het mindere wat minder aandacht.
Iedere keer, dat je het benoemt, trekken er donkere wolken over mooie positieve gedachten.
Zeker wil ik realistisch zijn en het niet onder de mat schuiven, maar alles heeft zijn tijd en zijn plaats.
Laten we dit topic vullen met mooie dingen. :D
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 12 jun 2018 16:30

Rereformed schreef:
12 jun 2018 15:43

Mooie reactie, Petra!.
Lol. Zelfs twee moderators hebben zich beziggehouden met deze zaak. Kritiek van Petra geheel gerechtvaardigd.
Nu verder on-topic.
Wel goed lezen, hoor. Ik schreef dat ik me erover verbaas dat niemand (behalve ik, inmiddels) heeft gereageerd op de kritiek van Petra. Dat er in het topic eerder bemoeienis is geweest van moderatoren, doet daar niets aan af.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 12 jun 2018 18:16

Ik zag het vanmiddag ook. Had nog geen tijd voor een opmerking. Heb even geduld, maar Big Brother is echt watching you.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 12 jun 2018 20:22

Ik ben er wel trots op hoe we omgaan met wateroverlast. Hier in de wijk is anderhalf jaar geleden een nieuw. apart, riool aangelegd.
In dat riool (poreus), loopt het regenwater van de putten en de daken en wat niet uitzweet naar de ondergrond loopt naar de singel. Aan die singel liggen grote ondergrondse opslag ruimten die als het erg hard regent de toevloed van water opvangen. Als het water zakt worden ze automatisch leeg gepomt. Dat water komt trouwens voor een deel afstromen van de duinen.
Het gekke is dat de onweersbuien nu telkens net langs ons trekken. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jun 2018 03:22

12 jun 2018 16:30
Wel goed lezen, hoor. Ik schreef dat ik me erover verbaas dat niemand (behalve ik, inmiddels) heeft gereageerd op de kritiek van Petra. Dat er in het topic eerder bemoeienis is geweest van moderatoren, doet daar niets aan af.
Toch wel. Doordat de ongewenste tekst is verwijderd, acht men reageren wellicht overbodig. Ik ben er eigelijk trots op dat we het zo snel met Petra eens waren. (terwijl ik niks gedaan heb. foei!)
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jun 2018 03:24

Ik ben er ook stiekum wel trots op dat Nederland plannen maakt om de maximale zeespiegelstijging die men tot nu toe vanwege de opwarming van de aarde berekend heeft op te vangen. (heb ik ook weinig aan gedaan)
Ik wens u alle goeds

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 13 jun 2018 04:44

Petra schreef:

Mooie reactie, Petra!.
Kijk nou, hij is weer terug van vakantie. Gezellig! :D
Je moest 's weten wat ik allemaal opmerkelijk, verbazingwekkend, of lachwekkend vind.
Ik verwonder me het grootste deel van de dag, dat zeker. :lol:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 jun 2018 05:30

Hoe een "ongewenste tekst" tot een opmerkelijk lange conversatie hierover hier kan leiden .....

Enfin, ook iets om trots op te zijn is de heersende internationale solidariteit in Nederland en de heersende wil om hulpbehoevenden en minder bedeelden te willen verheffen (ik zal de mogelijke keerzijde hiervan hier maar niet benoemen). Allerlei gulle gaven voor "steun dit en/of steun dat" geeft toch wel aan dat Nederlandse burgers het in doorsnee goed voor hebben met "de ander" en "de goede zaak".
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 14 jun 2018 02:22

vegan-revolution schreef:
13 jun 2018 05:30
Hoe een "ongewenste tekst" tot een opmerkelijk lange conversatie hierover hier kan leiden .....
:lol:
Óók iets om trots op te zijn:
Dat we in NL i.i.g. geleerd hebben óm te converseren en om keuzes te maken.
Om meningen te geven en om over en weer je zegje te kunnen doen.

Plaats reactie