Alles is geloof (wetenschap democratie . . .)

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Mcmadtasty
Forum fan

Re: Alles is geloof (wetenschap democratie . . .)

Bericht door Mcmadtasty » 18 mei 2018 10:59

Mullog schreef:
18 mei 2018 10:00
Mcmadtasty schreef:
18 mei 2018 09:06
Op het moment dat democratisch bepaald wordt dat ik iets moet doen en ik vindt van niet, dan doe ik dat niet.
Je hele betoog lezende haal ik daar bovenstaande kern uit.

Eigenlijk ben je dus een zwijgende minderheid, een andere mening toegedaan maar de enige actie die je onderneemt is te verklaren dat het niet namens jou gebeurt en dat je er geen deel aan wenst te hebben of op aangesproken wenst te worden, noch doe je een poging om direct of indirect zaken meer naar jou visie te buigen.

Feitelijk ben je gewoon lui :D
Nee hoor, ik ben alles behalve lui. ik leef mijn overtuiging zoals een ander dat ook doet.
Ik ben geen minderheid, noch ben ik een meerderheid. ik ben.
op het moment dat ik er van alles aan zou doen om te veranderen wat de ander doet, ben ik niets anders dan die ander. Het recht wat een ieder heeft is het mogelijke te doen. De ander doet niets anders dan het mogelijke, dus waarom zou ik dat moeten veranderen. Alleen omdat ik dat wil?
Moet een ieder zich aan mijn wil onderwerpen? Ik heb niet de illusie dat dat zal gebeuren. dus ik doe de moeite niet eens, voorbeelden genoeg van anderen die het proberen, waarbij het resultaat alleen maar strijd oplevert en slachtoffers bij vallen. dus nee, ik doe het niet op manier die men gewend is, waarbij ik een grote horde achter mij wil scharen.
Ik leef gewoon en ik hoop dat menigeen die keuze ook ooit eens gaat maken, op het moment dat men het beu is dat te doen wat de mensheid altijd al gedaan heeft. Zolang de mens echter in dat blijft geloven, waarin de mens geloofd, zal er niks veranderen in hoe mensen met elkaar omgaan, hooguit zal er een verschuiving plaatsvinden van dat wat altijd geweest is. Dat geloof kan ik niet veranderen, want op het moment dat ik ga zeggen wat ik geloof, is dat niet waar.

Ben ik lui? ik ben slechts beperkt in mijn mogelijkheden. Dat wat ik kan doen en wil doen, doe ik. Het stukje "ik" is waar ik controle over heb, meer macht wens ik niet te hebben.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Mullog
Ervaren pen

Re: Alles is geloof (wetenschap democratie . . .)

Bericht door Mullog » 18 mei 2018 11:22

Ik geloof :) dat het nu echt allemaal zo'n beetje gezegd is in deze discussie, wat mij betreft wel tenminste. Bedankt voor het gesprek.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie