eurovisie songfestival

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Ontoombaar

eurovisie songfestival

Bericht door dikkemick » 13 mei 2018 14:37

Ligt het aan mij en ben ik de enige die absoluut niets meer heeft met het (in de media zo opgeblazen) eurovisie songfestival
(en de tomeloze zelfverzekerde arrogantie van Waylon)?
Als kind kon ik genieten van dit muziekfestijn (eerste uitzending 1956), maar is de muziek zelf misschien een heel klein beetje naar de achtergrond verschoven, de laatste jaren?
Dit alles ligt, aldus Waylon, niet aan deze beste zanger van Nederland.

ps: Kon geen topic irrationele frustraties vinden, maar ik wilde dit even kwijt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Mullog
Ervaren pen

Re: eurovisie songfestival

Bericht door Mullog » 13 mei 2018 18:11

Om heel eerlijk te zijn ben ik zo ongeveer rond "dinge dong" alle interesse in het songfestival kwijt geraakt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 14 mei 2018 01:58

Ergens een verre herinnering aan frisse meisjes op blote voetjes, aaaaaah die waren zo leuk.
Ik heb er niet veel mee omdat ik al die toestanden eromheen en die puntentellingen vermoeiend vind.
Ken wel alle.. of zo goed als alle NL liedjes die ooit hebben meegedaan. :lol:
Waylon kan overigens vrij aardig zingen.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 mei 2018 06:43

Het songfestivalheeft vrijwel niets te betekenen. De liedjes zijn van gemiddelde kwaliteit en slechts zelden zelden zit er een tophit tussen. Slechts vijf liedjes figureren in de top 2000. Dat zegt - denk ik - genoeg.
Ik wens u alle goeds

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 14 mei 2018 10:43

Ik herinner me ABBA, De troubadour van Lenny Kuhr, maar de laatste 15 jaar kan het me niet meer boeien.

Het is nu meer en meer een LHBT feest geworden, -dat is niet de reden dat ik er niets aan vind.-

Een facebook vriend die er met zijn man ieder jaar naar toegaat stond prachtig op de foto, vlag van Nederland om en de regenboog vlag. Voor hen Jehova getuigen met spandoeken; -find family happiness-.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 mei 2018 10:45

Het heeft zich helaas ontwikkelt van liedjeswedstrijd naar een internationaal geaccepteerde uitlaapklep voor (meestal seksueel) gefrustreerde exhibitionisten, of net nu om travestieten of obesitas patiënten gaat.
Het echter nog steeds songfestival, dus de vlag dekt al lang de lading niet meer.

Wat heeft er nu gewonnen?
Is het liedje leuk? Nee
Is dat act leuk? Nee
Is het een knappe zangeres? Nee.
Kan ze zingen ? Een beetje.
Is ze gefrustreerd? Overduidelijk.

En dan Nederland. Een op zich hartstikke goed nummer wordt omlijst door een kwartet aanstellerige nichten die er alleen bij staan om stemmen binnen te halen van de gigantische aantallen kijkers uit de LHBT gemeenschap, danwel van de donkergekleurde kijkers. Want laten we eerlijk zijn, het leek er verdomd veel op dat één van de eisen voor deelname voor de zingende podiumbewoners aan dit songfestival was: "blank zijn". Geen van de 4 dansers is in staat om een instrument te bespelen. Al deden ze wel net alsof, maar door de manier waarop viel het gelijk op dat het nep was, alleen dan op een irritante manier.

Waylon gaf aan dat de opzet moet veranderen.
Dat vind ik ook. Maak gewoon een spotify playlist, laat dat ding een paar weken draaien en degene die het vaakst wordt afgespeeld wint.
Maar ja, dat is weer te doorzichtig, het moet voor de organisatie natuurlijk wel mogelijk blijven om de zaak te manipuleren, en dat kan op deze manier niet meer.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 mei 2018 20:27

1982 Vond ik destijds Nicole een wat zielige indruk maken, maar het gezapige nummer (Ein bisschen frieden) heeft de tand des tijds m.i. goed doorstaan en geldt nog steeds! Sing mit mir ein kleines Lied, Dass die Welt im Frieden lebt.

Na Maribelle met "ik hou van jou" in 1984 ben ik definitief afgehaakt.

Grootste favoriet is "Waterloo" van Abba. Op de 2e plaats Johnny Logan (heeft 2X meegedaan). Beste Nederlandse act zou ik niet weten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 mei 2018 04:32

dikkemick schreef:
14 mei 2018 20:27
Beste Nederlandse act zou ik niet weten.
Ik houd het hierop:

Ik wens u alle goeds

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 15 mei 2018 04:33

M.i. enig nummer en twee toppers! Maar jah... zelfde jaar als Waterloo.

Leuk: in dit filmpje op de achtergrond tijdens het praatje 'tulpen uit Amsterdam'. :D
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Plaats reactie