Wie o wie heeft verstand van films exporteren m.b.v. pinnacle studio (21) software? Ik download soms youtube-films en voorzie deze van commentaar/tekst en muziek. Vervolgens wil ik dit exporteren naar een bestand om op het werk te delen op de PC's.
Maar nu is er een woud aan instellingen (vooraf EN achteraf) waarbij ik niet weet wat de optimale instellingen zijn.
Vooraf (als ik het project start en ga bewerken) heb ik de keuze uit een heleboel HD-formaten en een aantal PAL-instellingen. Nu staat deze op "PAL-standaard" maar het gaat mij erom dat het exporteren klopt met de manier waarop de filmpjes bekeken worden. Ze worden dus gewoon op PC's afgespeeld.
De meeste filmpjes die ik tot nu toe heb gemaakt zijn kopieën van YouTube (met wat tekst en muziek erbij). Maar ik kan me voorstellen dat als ik zelf opnamen maak, dat die instelling dan gewijzigd moet worden.
Wat de instellingen achteraf betreft (bij exporteren): Ook hier heb je weer te maken met verschillende keuzen. Tot nu toe heb ik MPEG2 gekozen, maar ook hier (bij MPEG2) heb je weer verschillende opties zoals:
HD1080p
HD1080i
HD1080/24p
DVD-compatable
Ik zie dus door de bomen het woud niet meer. Is MPEG 2 goed of kan ik beter een andere optie kiezen? Worden mijn bestanden te groot of verlies ik info? M.a.w. Is hier een truc voor???
Instellingen (video) pinnacle studio
Moderator: Moderators
Instellingen (video) pinnacle studio
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Instellingen (video) pinnacle studio
MPEG4 (betere compressie)
http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v2 ... studio.pdf
http://rvsl.nl/wp-content/uploads/2016/ ... export.pdf
Geen tijd, ga het land uit.
http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v2 ... studio.pdf
http://rvsl.nl/wp-content/uploads/2016/ ... export.pdf
Geen tijd, ga het land uit.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
De eerste link had ik gevonden en gedownload, echter ik zie nog steeds door de bomen (alle formaten) het bos (de ideale afspeel-instelling) niet meer.
Heb net al zitten stoeien met het verschil tussen HD1080p en HD1080i.
Ik weet
A: niet of ik überhaupt wel HD moet exporteren
B: nog steeds niet het verschil tussen die p en i en wat de beste optie zou zijn.
Heb nu maar voor MPEG2 HD1080p gekozen.
Heb net al zitten stoeien met het verschil tussen HD1080p en HD1080i.
Ik weet
A: niet of ik überhaupt wel HD moet exporteren
B: nog steeds niet het verschil tussen die p en i en wat de beste optie zou zijn.
Heb nu maar voor MPEG2 HD1080p gekozen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Google is your friend...
Maar goed, in het kort:
In het kort: p is iets betere kwaliteit dan i, maar dit verschil zie jet name op HD televisies (en dan nog is het soms moeilijk te zien), in jouw geval zal je het niet merken.
Als je de filmpjes op pc''s op het werk wil laten zien, zou je eigenlijk moeten weten welke resolutie de schermen daar hebben en dat gebruiken om je filmpjes in te maken. Gebruik je video''s met hogere of lagere resolutie, dan moet het beeld worden omgezet en dan wordt de kwaliteit altijd minder.
En dat wordt ie ook al 2x als je van YouTube download en omzet, dus het uiteindelijke resultaat kan dan wel eens erg tegenvallen.
Maar goed, in het kort:
In het kort: p is iets betere kwaliteit dan i, maar dit verschil zie jet name op HD televisies (en dan nog is het soms moeilijk te zien), in jouw geval zal je het niet merken.
Als je de filmpjes op pc''s op het werk wil laten zien, zou je eigenlijk moeten weten welke resolutie de schermen daar hebben en dat gebruiken om je filmpjes in te maken. Gebruik je video''s met hogere of lagere resolutie, dan moet het beeld worden omgezet en dan wordt de kwaliteit altijd minder.
En dat wordt ie ook al 2x als je van YouTube download en omzet, dus het uiteindelijke resultaat kan dan wel eens erg tegenvallen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dat was mijn eerste gedachte. Youtube filmpjes zijn (denk ik) van minimale kwaliteit om ze te kunnen uploaden. Maar nu een pc ook niet heel veel nodig om e.e.a. toch fatsoenlijk te kunnen bekijken. Ik blijf experimenteren want heb nog de meeste moeite met exporteren van mijn
creaties. Krijg altijd een foutmelding en dan blijkt dat er 1 of 2 hele kleine onregelmatigheden op een tijdlijn zitten. En die zijn bijna niet op te sporen.
Ik zou tegen de software ontwerpers willen zeggen (en heb dit ook aangegeven bij de helpdesk). Ondanks fouten, gewoon exporteren! De fouten zie je nl. nauwelijks terug in het resultaat (het gaat om milliseconden!)
Maar dat is een ander probleem.
creaties. Krijg altijd een foutmelding en dan blijkt dat er 1 of 2 hele kleine onregelmatigheden op een tijdlijn zitten. En die zijn bijna niet op te sporen.
Ik zou tegen de software ontwerpers willen zeggen (en heb dit ook aangegeven bij de helpdesk). Ondanks fouten, gewoon exporteren! De fouten zie je nl. nauwelijks terug in het resultaat (het gaat om milliseconden!)
Maar dat is een ander probleem.
Einstein/Mick
Einstein/Mick