Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door Fish » 19 aug 2018 17:05

Labyrint schreef:
19 aug 2018 14:54

Ergo mijn vraag: Onderschrijf jij een conspiracy theory en/of enige vorm van misleiding door het Pentagon en/of TTSA?
Als de vraag aan mij gesteld was,... nee. Dat doe ik pas als er harde bewijzen voor zijn. Ik heb te lang (vijftig jaar volgens jou) imaginaire dingen onderschreven, dus pas ik daarvoor.
Wat hebben we tot nu toe, los van video's, krantenartikelen en toezeggingen?

Niets toch? Niets tastbaars en dat is al zo sinds de eerste verhalen over buitenaardsen of andere ongrijpbare fenomenen.
Misschien dit topic maar in de kast zetten tot er spectaculair nieuws is?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 19 aug 2018 18:46

Fish schreef:
19 aug 2018 17:05
Labyrint schreef:

Ergo mijn vraag: Onderschrijf jij een conspiracy theory en/of enige vorm van misleiding door het Pentagon en/of TTSA?
Als de vraag aan mij gesteld was,... nee. Dat doe ik pas als er harde bewijzen voor zijn.
Dat mag natuurlijk maar TTSA is gewoon een bewezen en bestaand bedrijf. Met een echt adres. Het is bewezen dat het Pentagon TTSA toestaat deze originele en boven-normale informatie het daglicht ziet. En dat ze aan die informatie buitengewone spectaculaire conclusies mogen verbinden. Bekennen dat hypersonische objecten spelen met de modernste gevechtsvliegtuigen. Dat is strafbaar wanneer ze er op los zouden liegen.
Tenzij dat de opdracht is: Liegen.

Hoe dan ook een ontzettend belangrijke discussie. Haal alle groene mannetjes maar eens weg.

Zie je? :)

Ik lees in verschillende reacties dat men meent dat er sprake zou zijn van een misleiding. En dat dus TTSA misleidende informatie over ufo's verspreid. En het Pentagon vind dat allemaal best? Ik vind het niet meer dan redelijk na behoorlijk wat "shoot the messenger berichten" eindelijk het alternatief te vermelden wat dan precies dat idee van "misleiding" is? Het tegenover gestelde verhaal. De inhoudelijke kritiek. Het is een heel normale vraag.
Sluit je niet af. Maak er hier geen pers-kamer van.

Gewoon maar worden misleid en voorgelogen met nota bene de medewerking van het Pentagon en de USAF en een kop in The Wahington Times gevolgd door gun-cam footage (3x) waarmee we mogen worden belogen met een buitengewoon verhaal dat we worden bezocht door TicTac's. Ik was benieuwd naar jouw mening daarover. Naar ieders mening daarover. Deze misleiding waarover men hier spreekt. Jullie kant van het verhaal dus. Onbekend terrein in dit hele topic.
Fish schreef:
19 aug 2018 17:05
Niets toch? Niets tastbaars en dat is al zo sinds de eerste verhalen over buitenaardsen of andere ongrijpbare fenomenen. Misschien dit topic maar in de kast zetten tot er spectaculair nieuws is?
Dank je. Voor mij niet. Maar daar ga ik niet over. Dat zou je aan MaartenV kunnen voorstellen denk ik. Hij heeft dit mooie topic geopend en ik kom hier graag. Aan mij zal het niet liggen. Ik vind het namelijk zeer nieuws-waardig. En buiten-gewoon interessant erachter te komen waar men mee bezig is in het Pentagon. Buitengewoon interessant te onderzoeken ook welke andere misleiding hier mogelijk gaande is, want ik moet bekennen, van een idee van een conspiracy vanuit het Pentagon (of TTSA) was mij nog niets bekend. Het is niet in me opgekomen. Ik was tot vorige week helemaal gefixeerd op TTSA en hun beweringen zonder blijkbaar enig tastbaar en/of onvolledig bewijs. dat was niet erg objectief van me. Daarom zou ik jullie graag uitnodigen een heel andere kant van dit Pentagon verhaal te tonen.

Ik neem zelf even een pauze. Tot over enige dagen wellicht. :-)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 aug 2018 20:25

Labyrint schreef:
19 aug 2018 18:46

Ik lees in verschillende reacties dat men meent dat er sprake zou zijn van een misleiding.
Geen uitspraken doen die je niet waar kan maken. Ik weet helemaal niet of dat TTSA de boel misleid en daar doe ik dus geen uitspraak over.
Ik wacht wel tot ze met iets concreets komen.
Misschien blazen ze mij nog wel uit mijn sokken met spectaculair nieuws.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 20 aug 2018 08:45

Labyrint schreef:
heeck schreef:
19 aug 2018 14:49
Labyrint schreef:
19 aug 2018 14:47

Ps. Onderschrijf jij ook een conspiracy theory van misleiding door het Pentagon en TTSA?
QED, want weer van het onderzoeks(schema) af.
R.
Dat is het hem nu juist. Ik kan daar geen chocola van maken. Wij begrijpen elkaar daar blijkbaar steeds verkeerd.
Kijk, dat is winst!
Als je nu zo precies mogelijk aangeeft WAT jij niet begrijpt van mijn utvoerig verslaan van mijn eigen standpunt dan komen we verder.
Jouw "ergo"-vraag kan ik gewoon niet beantwoorden omdat ik een te kale neet ben om me met gisserij bezig te houden.

Daarom dat ik mijn termijn heb gesteld waarbinnen TTSA met verifieerbare exotische materialen op de proppen dient te komen om geloofwaardig te worden.
Gewoon wachten dus in plaats van morsig rondroeren -in zeker vanuit hier- oncontroleerbare opinies etc..

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 20 aug 2018 13:09

Maar wie zeggen dat dan? Is dat in dit topic ook maar ergens aan de orde geweest dat iemand dit ergens pertinent stelt? Er naar gissen is wat we kunnen. En ik zou het geweldig vinden als aliens aantoonbaar blijken te bestaan. Wie niet in dit topic. Maar weten doe ik natuurlijk niets. Het gaat niet om het algemene riedeltje van Venus, moerasgas, en de Goodyear ballon maar het gaat om vooruitgeschoven piloten van FA-15 Superhornets, en materiaal.
Sorry, ik sprak in zijn algemeenheid, niet zozeer over reacties in dit topic.
Met alle respect, maar de gemiddelde piloot van een FA-15 Hornet heeft geen idee wat er voor projecten lopen bij de overheid. Het kan best om een prototype zijn van een eigen toestel die in het geheim wordt getest. We weten dat op Area-51 o.a. de U2 en de Stealthbommenwerpers werden ontwikkeld. Juist in die periode werden heel veel meldingen gemaakt van UFOs die later konden worden herleid tot deze toestellen. Alleen een aantal mensen op die basis waren op de hoogte van het bestaan van deze toestellen. Een Stealth bommenwerper was tientallen jaren geleden in staat dingen te doen die een gewone F16 piloot niet kon bevatten. Zo kun je zonder de zeer geavanceerde boordcomputer het toestel niet in de lucht houden.
Ook nu zullen er allerlei zeer geheime militaire toestellen worden ontwikkeld die zelfs piloten zullen verrassen. Ik zoek het altijd dichter bij huis dan te menen dat het wellicht om buitenaards leven gaat.
In series als NASAs Unexplained Files valt ook heel vaak terug te herleiden wat de oorzaak was van de buitengewone waarneming.

Labyrint
Diehard

Bericht door Labyrint » 20 aug 2018 13:45

Ik heb niet veel tijd nu maar prima reactie Lanier 👍
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 22 aug 2018 14:37

Voor de leesmap, misschien voor de tweede maal; dan ekskuus:
https://skeptoid.com/episodes/4621 schreef: . . .For it turns out that this whole program was not so much an official investigation of a genuine phenomenon, so much as it was a singularly successful public relations coup by a group of lifelong UFO believers and promoters of alien visitation and the paranormal.
. . .
And now that the AATIP program has ended, many of these same people are still working together, though now under former rock musician Tom DeLonge, who in 2015 founded something he calls the To The Stars Academy (TTSA). It's crowdfunded by selling corporate shares, and to date, around 3,000 UFOlogists, conspiracy theorists, and other enthusiasts have sent money to support TTSA's mission of proving an alien presence on Earth, and the reality of phenomena such as telepathy. DeLonge writes that this is necessary because:

The public interest in the outer edges of science and the understanding of phenomena has always been suffocated by mainstream ideology and bureaucratic constraint.

It's a theme familiar to Skeptoid listeners: Dismissing disliked science findings as "mainstream ideology" is a common gambit of the pseudoscientist.
Roeland

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 09 sep 2018 10:54

Om iedereen bij de tijd te houden en om af te checken of ik mijn achterdochtige gelijk *) krijg zal ik hier melden welk nieuws ik ontvang:

Vandaag ontving ik mijn rondschrijven van "ToTheStars"

Inhoud:
1)
Verhaal van Luis Elizondo dat (weerom) benadrukt "Why Unidentified Aerial Phenomena Are A National Security Risk And Also An Opportunity For Progress"
2)
Mededeling dat 28 september de laatste dag wordt om geld te storten.
3)
En van de "Entertainment Division" de aanbeveling om "Sekret Machines" aan te schaffen
4)
Link "INSPIRATION" naar een eerder verhaal om investeerders enthousiast te maken.

Roeland
*) dd 9 augustus 2018, viewtopic.php?p=554886#p554886
Ik verwed een kilo chocola naar keuze dat er voor 1 september 2020 geen exotisch materiaal, dwz van buiten-menselijke intelligente oorsprong, zal zijn gevonden. Ik eis wel verificatie door instanties buiten dit project omtrent het waarlijk exotisch zijn.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 14 sep 2018 08:47

Weerom een rondschrijven van ToTheStars.
3 onderwerpen:

1: Artikel met de titel:
Why Social Stigma About Unexplained Phenomena Holds Humanity Back, door Elizondo waarin wordt betoogd dat het gebrek aan belangstellling voor UFO's komt door:
"As was the case with other topics that hold stigma, many people would rather look the other way than be associated with what’s been labeled “crazy,” or “fringe.”

2: Uitleg door Hal Puthoff over:
Hóe onbekend materiaal zal worden onderzocht

3: Herinnering om voor 28 september geld bij te dragen.

Ik houd FT op de hoogte over het verpakken van het uitblijven van resultaten.

Roeland

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 24 sep 2018 14:08

ToTheStars geeft schijngas!

Alweer een rondschrijven *), met deze keer:

1)
Weer een artikel dat benadrukt dat:
The ADAM Research Project has the potential to discover metamaterials that could launch a journey of new scientific breakthroughs for generations.
en een filmpje waar oa Elizondo met chirurgenhandschoenen aan pakketjes in bubbeltjesfolie open rolt.

2)
Artikel dat woorden wijdt aan het thema
Some will argue that we are wasting time testing materials that have already been examined and have been proven to be of no interest.  Others will question when we decide to test materials acquired from less-than-reliable sources. 
3)
Aansporing om uiterlijk de 28-e september te investeren in het project.

Roeland

*) https://dpo.tothestarsacademy.com/blog/ ... 37b464a20a

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 24 sep 2018 16:18

Ik heb ook nog verschillende spulletjes in mijn garage die ik best getest wil zien....en ik beschouw me best als een betrouwbare bron....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 25 sep 2018 09:36

Voor de serieus belangstellenden op 3 november:
TUSSEN HEMEL en AARDE
https://skepsis.nl/congres-2018/

Met minstens 1 programmadeel over UFO's en andere misvattingen.

Roeland

1 correctie: typo

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 04 okt 2018 10:05

Nu 28 september ruim is verstreken had ik verwacht dat bekend zou worden gemaakt hoeveel er is opgehaald voor het ToTheStars-project.

Maar nee, geen bekendmaking.

Wel een rondschrijven dat ze een stukje materiaal te leen hebben gekregen. Van wie staat er niet bij.
Wel deze cliffhanger:
One artifact on loan to TTSA for analysis is a Magnesium-Zinc-Bismuth (MgZn/Bi) sample, which has been the source of discussion and speculation for years. The supplied documentation states that it is from a UAP crash recovery. While this source cannot be verified, this is a particularly interesting sample for several reasons: . . . . . .
en een aanrader voor een boek middels een gesprek tussen twee TTSA-heren waaronder alweer Elizondo.

Roeland

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 03 nov 2018 22:01

Er is in ieder geval alvast de feitelijke vaststelling van een voorheen daadwerkelijk geheim programma van het Pentagon betreffende UFOs en de vaststelling dat er in ieder geval een departement bestaat dat er zich serieus mee bezig houdt. Men spreekt letterlijk over - naar het schijnt - technologie die verband houdt met dit fenomeen. Natuurlijk, we weten niet meer dan we weten, maar het neigt m.i. wel enigszins in de richting van mogelijke niet-aardse technologie. Lijkt me een serieuze hypothese. Hier de MSNBC:

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 04 nov 2018 10:17

ChaimNimsky schreef:Natuurlijk, we weten niet meer dan we weten, maar het neigt m.i. wel enigszins in de richting van mogelijke niet-aardse technologie. Lijkt me een serieuze hypothese.
Ook hypotheses die door jou serieus worden bevonden verdienen een tikkeltje meer aan onderbouwende redenen, want ik zie dezelfde Elizondo optreden die nu actief is in TTSA *).
Ook lijkt het erop dat je filmpje van enige tijd geleden is, wat kan worden opgemaakt uit de onderlangs lopende nieuwsbits.

Zie daarom vooral mijn eerdere chocola-weddenschap
viewtopic.php?p=554886#p554886

Roeland
*) https://dpo.tothestarsacademy.com/blog

Plaats reactie