Nieuwe site administrator per 1 october 2017

Hier worden alle nieuwtjes omtrent het Freethinker Forum en de website gepost.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Nieuwe site administrator per 1 october 2017

Bericht door Rereformed » 01 okt 2017 13:39

Beste forummers, in het moderatorteam is weer een moment aangebroken van wisseling van de wacht. Tot regelmatige afwisseling van de forum administrator is destijds (zomer 2014) besloten om evenwicht van macht en gezamenlijke besluitvorming in het moderatorteam zoveel mogelijk te bevorderen. Ik neem de taak waar tot zomer 2018.

Peter van Velzen heeft het afgelopen anderhalf jaar het forum uitstekend bestuurd :coffee:, en ik bedank hem namens het moderatorteam voor zijn inzet, waaraan (voor zover ik weet) geen dag ontbreekt. Knorrige dagen schijnen hem ook onbekend te zijn, maar zoals we allemaal weten hebben we daar Kesinee voor te bedanken. Misschien krijgt Peter nu weer wat tijd om ons af en toe over Thailand te vertellen.

Een nieuwe admin staat altijd open voor frisse, nieuwe ideeën en ook voor op- of aanmerkingen wat betreft werkwijzen of verbeteringen. Indien iemand iets op zijn hart heeft, schrijf me aan.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuwe site administrator per 1 october 2017

Bericht door Rereformed » 01 okt 2017 14:32

Voor mensen die niet zo bekend zijn met Rereformed, hij scharrelt hier vanaf 2004 dagelijks rond. Hoe dat mogelijk is weet hij ook niet. Misschien weten Fenomeen, PietV. of lanier hoe het kan. Dit zijn de enige vier die bij de eerste vijftig freethinker aanmeldingen behoorden en nog steeds het forum bezoeken. Rereformed probeerde ooit van freethinker af te kicken, en slaagde erin (was het 2010?) om een half jaar weg te blijven! Wat hij in die tijd uitspookte heeft hij nooit opgebiecht. Rereformed woont sinds veertig jaar in het buitenland, waarvan de laatste 36 jaar permanent in Finland. Freethinker is dan ook het juiste adres om zich in het Fins of de Finse cultuur te bekwamen. Tot nu toe heeft enkel Fenomeen een diploma Fins behaald. Maar wel vier Freethinkers zijn ooit bij Rereformed in Finland op bezoek geweest. Indien er belangstelling is kan dat in de toekomst opnieuw georganiseerd worden.
Rereformed is al bijna een halve eeuw lang met theologie bezig, maar sommigen zijn van mening dat hij er geen aanleg voor heeft. :(

Volgens weer anderen is het nutteloos:
kv in 2009 schreef:Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om 3 maanden lang met een Jehova's getuige over de “profetie” van Daniël te discussiëren!!
Waarop Rereformed dit antwoord gaf:
Rereformed" schreef:Omdat ik niet geloof in dovemansoren, hoe moeilijk het af en toe ook is om die hoop te onderhouden. Maar ja, het kan best zijn dat ik uiteindelijk toch moet toegeven me vergist te hebben.

Het is een beetje eenzelfde oefening als wat je boeddhisten wel ziet doen: een jaar lang met eindeloos geduld en ijver en toewijding een prachtige mandala maken en dan wanneer het klaar is alles op een hoop te gooien en de sloot in kieperen.

Rereformed heet eigenlijk Albert, en zijn Kesinee heet Pirjo. Hij is dit jaar 60 geworden en verwondert er zich met regelmaat over dat het leven maar kort is. Niettemin lang genoeg om een hoop te doen wat best achterwege had kunnen blijven. (Hé, een nieuwe tegeltjeswijsheid die ik aan mijn lijstje kan toevoegen!)
Born OK the first time

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 01 okt 2017 16:55

Bedankt Peter voor je inzet de afgelopen tijd en succes Albert om dit te evenaren. We waren ooit bang dat Peter dingen zou missen vanwege het tijdsverschil, maar ik daar nooit van gemerkt.

Je uitnodiging is wel erg aanlokkelijk. We gaan overwegen om de komende Finse lente jullie kant op te komen. [-o<
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 okt 2017 17:53

Vanaf 2004 actief, 3 weken na mij gekomen. Toen we begonnen waren we met een zeer overzichtelijk clubje. We konden in een touringcar naar het forum. De tientallen werden honderden, de honderden werden duizenden. Veel mensen passief lid en ontzettend veel passanten die eenmalig of meerdere keren iets bijdroegen en daarna in winterslaap gingen. Maar Albert bleef en ik zit hier dus ook nog steeds tot mijn verbazing. Want er is een paar keer gesproken om er maar een punt achter te zetten. Echter de inzet en betrokkenheid van een harde kern is dusdanig dat er nog steeds een enorme databank staat en er dagelijkse bijdragen plaatsvinden.
Rereformed gaat de admintaak weer op zich nemen. Als baas van de geschillencommissie kunt u bij hem terecht voor de rest staat er een team van moderatoren klaar. Waar Peter één van is. Ik wil hem bedanken voor de lange periode dat hij admin was. Beetje langer dan de bedoeling was, maar het schip kabbelde rustig voort. En de noodzaak om het stuur over te dragen werd even vooruit geschoven.
Ik wil Rereformed heel veel succes wensen en hij gaat tevens rustig verder met schrijven, discussies voeren en mensen overtuigen dat een kritische benadering van godsdienst nog steeds hard nodig is. Misschien kunnen we er mee stoppen als georganiseerde religies verdwijnen uit de politiek, onderwijs, gesubsidieerde media, wetenschap, parken en overheidsgebouwen. Voorlopig zie ik dit nog niet gebeuren.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 okt 2017 18:03

Bonjour schreef:
01 okt 2017 16:55
Je uitnodiging is wel erg aanlokkelijk. We gaan overwegen om de komende Finse lente jullie kant op te komen. [-o<
Ja leuk, dan gaan we de bossen in.

Voisitteko olla vähän hiljempaa!
Born OK the first time

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 01 okt 2017 22:08

Volgens mij gebruikt ze een fluitketel. Dat zal de rust aardig verstoren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 01 okt 2017 22:28

Bedankt Peter van Velzen en succes Rereformed :)
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 01 okt 2017 22:43

@Peter bedankt! Maar ik zag het al aankomen; Kesinee beviel het niets dat jij zo geconcentreerd op dat scherm zat te staren en op de pc zat te tikken. Je kwam niet meer toe aan je taak als~ pater familias~. Gelukkig we zijn facebook vrienden, dus uit het oog verliezen, neuh!! :-({|=

@Rereformed, het zal jou wel goed afgaan. Dank voor jouw geloofsopvoeding [-o< want wat zal het leeg zijn een leven zonder religie. =P~ En dat houdt je m.i ook op Freethinker, dus dat houdt de band met Nederland levendig. Want het lijkt me dat geloven voor jou sterk geassocieerd is met Nederland en minder met Finland. Of vergis ik me hierin?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 01 okt 2017 23:28

Dank Peter.
Geen afscheid, maar een plaatsverschuiving.
Gelukkig.

Welkom Rereformed.
Ik weet zeker, dat de volgende periode weer prima zal gaan.
We zijn ondertussen aardig op elkaar ingespeeld.
En eerder heb je ook al je verdienste bewezen en je lauweren verdiend.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 02 okt 2017 06:50

:o Sjonge vandaar ook de wijziging in het naamkleurtje. :lol:

Wie zit er niet om te springen:

Dit verslindt al dat men kan noemen:
Dieren, beesten, bomen, bloemen;
Knaagt ijzer, bijt staal en kan de hardste stenen malen;
Velt koning, verwoest stad.
En slaat hoge bergen plat.

Succes met de wisseling van de wacht. :)
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 okt 2017 07:19

Storm schreef:
01 okt 2017 22:43
En dat houdt je m.i ook op Freethinker, dus dat houdt de band met Nederland levendig. Want het lijkt me dat geloven voor jou sterk geassocieerd is met Nederland en minder met Finland. Of vergis ik me hierin?
Dat klopt. In Finland is er één hele sterke regel: geloof is een persoonlijke zaak. Daar vraag je niet naar en dat bazuin je nooit om je heen.
Mensen daarmee lastig vallen of op aanspreken is taboe. Over religie wordt überhaupt zelden gesproken, en al helemaal niet op een uitdagende (laat staan aanvallende) manier. Naar de kerk gaan hoort ook niet tot de bezigheden van het volk. Slechts één keer per jaar gaat men erheen, een paar weken voor kerst wanneer er een "de mooiste kerstliederen" event is.
Voor zover religie soms voorbij komt is het een liefdadigheidsinstelling, of soms hoor je dat iemands leven een puinhoop was, maar hij/zij toen het geloof vond. Zoiets gunt men de persoon dan.
Mijn bezigheid op FT levert bij Pirjo altijd een glimlach op. :ok:
Zij leverde bij mij ook altijd een glimlach op, omdat ze bij de kerk ingeschreven stond (hoewel ze atheïst is). Tot ze op een gegeven moment, zonder dat ik haar ooit erom vroeg, tegen me zei dat ze zich had uitgeschreven. De druppel die de emmer deed overlopen was de moeite die de kerk nog steeds met homofilie heeft.
Born OK the first time

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 02 okt 2017 08:02

Peter, hartelijk dank voor al het werk, de tijd en de moeite die je in het forum hebt gestoken.
Rereformed, dank dat jij dit op je wil nemen, ik wens je veel succes.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 02 okt 2017 08:39

Bedankt Peter voor de goede zorgen, en succes Rereformed met de nieuwe taak. Het is wel bekend terrein voor je, want je hebt eerder de admintaak op je genomen.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 02 okt 2017 08:50

Allen die steeds weer het Freethinkers-bedje gespreid houden!

Bewondering en dank van

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 okt 2017 16:41

Bedankt Peter voor je inzet en veel succes Rereformed!
Deze speciale groep forummers zorgen er uiteindelijk voor dat het forum levensvatbaar is en blijft, een niet altijd dankbare taak.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Plaats reactie